Přeposlat SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

05.02.2007 | | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Se 177 kW (240 k) je nový León Cupra nejvýkonnějším modelem značky.

Špičkový design, nejnovější technologie a nekompromisně sportovní síla – to jsou základní charakteristiky nového Leónu Cupra, který právě přichází na český trh. Cena nejvýkonnějšího sériového SEATu všech dob začíná na 732 900 Kč.

SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

První generace Leónu Cupra přišla v roce 2000 a výkon motorů se od té doby výrazně zvýšil. Nyní tato vlajková loď značky SEAT disponuje motorem 2.0 TFSI o výkonu 177 kW (240 k), díky němuž dosahuje parametrů, za které by se nemusel stydět ani vůz seriálu WTCC – maximální rychlosti 247 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,4 sekundy. Kilometr s pevným startem nový León Cupra proletí za 26,4 sekundy a impozantní je i jeho pružné zrychlení – na pátý rychlostní stupeň zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za 6,4 sekundy, na šestku během 8,2 sekundy. Přes tyto vysloveně sportovní výkony si nový León Cupra řekne v průměru jen o 8,6 litrů benzinu na 100 km.

SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

O efektivní přenos úctyhodného výkonu motoru na vozovku se stará podvozek známé koncepce Agile Chassis, který ovšem konstruktéři pro tento extrémně rychlý model speciálně upravili a dokonce ještě snížili jeho hmotnost. Podobně modifikovali i řízení s posilovačem – díky provedeným úpravám má řidič při sportovní jízdě pocit naprosté jistoty, odpovídající nejvyšším požadavkům očekávaným od vrcholně prestižního sportovního modelu značky SEAT.

SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

Se špičkovým výkonem a jízdními vlastnostmi samozřejmě koresponduje i velmi účinný brzdový systém. Mohutné přední brzdy s vnitřním chlazením a nápadnými červenými třmeny mají kotouče rozměru 345 x 30 mm, což je více, než u ostatních modelů řady.

SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

Ke sportovnímu vozu neodmyslitelně patří také plný, libozvučný „sound“. Konstruktéři proto nezanedbali ani tuto stránku a pro nový León Cupra navrhli zcela nový výfukový systém SEAT SOUND, jehož bohatý zvuk nenechá nikoho na pochybách, s kým má tu čest.

SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!

Tradičním znakem modelů Cupra je jejich atraktivní sportovní vzhled a ani nový León není výjimkou. Již na první pohled jej prozrazuje speciální přední nárazník s masivními otvory pro přívod dostatku čerstvého vzduchu pro silný motor, výrazná osmnáctipalcová litá kola (7,5J x 18“) a leštěná oválná koncovka výfuku. V černě laděném interiéru na první pohled zaujmou exkluzivní extrémně sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, která doslova obejmou tělo, speciální, perforovanou kůži obšitý sportovní volant výrazně vystupující proti červenému pozadí a hlavice řadicí páky. Interiér oživuje bílý přístrojový štít a sportovní kovové pedály. Podobně jako u Ibizy Cupra je střed zadních dveří Leónu ozdoben logem Cupra a vnější zpětná zrcátka jsou provedena v ebenově černé barvě.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 19

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku SEAT Leon Cupra: z nuly na sto za 6,4!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.