Přeposlat Volkswagen Up! GT

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Up! GT

03.02.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Povedený mini hothatch Renault Twingo RS dostane velmi brzy konkurenta ze stáje VW, kde se rozhodli, že vtisknou svému novému vozu Up! sportovní charakter. Každý malý ostrý vůz vítáme s nadšením, protože je to většinou záruka zábavy za volantem.

Volkswagen Up! GT

Klasické hothatche v podobě Golfu GTI nebo Meganu RS jsou samozřejmě skvělé, ale jejich menší sourozenci nabídnou mnohdy ještě zábavnější svezení, a to s podstatně menším počtem koní pod kapotou. Například takové Suzuki Swift Sport nebo Renault Twingo RS patří mezi nejzábavnější vozy a je opravdu radost je řídit. Velmi brzy se k nim přidá také VW Up! GT, na který se dnes podíváme. Výrobce si dal samozřejmě záležet, abychom sportovní verzi rozeznali od té sériové na první pohled, takže si můžeme všimnout spousty doplňků, které na normálním modelu nenajdeme. Hlavní rozpoznávací znaky se nacházejí v zadní části vozu, kde si své místo našel výrazný spoiler nad zadním sklem a také dvě koncovky výfuku umístěné po stranách decentního difuzoru. Ty dvě koncovky výfuku vypadají celkem komicky, ale v tom dobrém slova smyslu a celkově působí Up! GT jako takový malý drzoun.

Volkswagen Up! GTVolkswagen Up! GT

Na přední části vozu si můžeme všimnout výrazné masky chladiče s LEDkami pro denní svícení (trochu ve stylu Porsche) a velkým logem automobilky. Na první pohled si určitě všimnete také povedených litých kol, která mají průměr 17 palců a pneumatiky disponují rozměry 195/40. Na okolních obrázcích je sice pouze třídveřová verze, ale podle Torstena Oehmke, technického ředitele projektu, se do sériové výroby dostane také verze s pěti dveřmi. Na malém ostrém automobilu je nejdůležitější samozřejmě motor a zatím to vypadá, že pod kapotou tohoto vozu se bude nacházet přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 1 litr. Ten disponuje nejvyšším výkonem 110 koní při 5500 ot/min a maximum točivého momentu 175 Nm je k dispozici v rozmezí 1500 – 3500 ot/min. Sice to nevypadá na nějak zázračné výkony, ale hmotnost vozu je pouze 960 kg a motor s ním tak určitě nebude mít příliš mnoho práce.

Volkswagen Up! GTVolkswagen Up! GT

První informace hovoří o zrychlení z 0-100 km/h za 8.5 sekundy a maximální rychlosti 195 km/h, což jsou výkony plně srovnatelné s konkurencí. Poháněna budou pouze přední kola, a to pomocí šestistupňové manuální převodovky. Proti sériové verzi se samozřejmě změní také podvozek, který dostane upravené tlumiče a sníží se o 15 mm, takže můžeme čekat jízdní vlastnosti motokáry. Produkční verze navíc dostane také kotoučové brzdy na všechna kola (koncept měl na zadních kolech bubny). Oficiální představení by mělo proběhnout v březnu na ženevském autosalonu, kde budou k dispozici také informace o sériové výrobě. VW Up! GT se nám opravdu líbí, jde na to velmi přímočaře, je jednoduchý, vsází na nízkou hmotnost a vůbec nepochybujeme o tom, že bude také zábavný (zábavnější než Polo GTI). Nás zajímá samozřejmě také to, jestli se dočkáme i koncernového sourozence v podobě Škody Citigo RS, nicméně o ní se zatím vůbec nic neví.

Volkswagen Up! GTVolkswagen Up! GT

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Up! GT


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.