BMW


Přeposlat BMW M5 slaví 25 let

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M5 slaví 25 let

04.11.2009 | Ondřej Koníček | Ostatní články | Komentářů: 0 |

BMW M5 slaví již 25 let na trhu. Tento ikonický supersedan určitě velmi dobře znáte a každá jeho generace byla něčím výjimečná. K tomuto výročí se v BMW rozhodli postavit opravdu hardcore verzi.

BMW M5 slaví již 25 let na trhu. Tento ikonický supersedan určitě velmi dobře znáte a každá jeho generace byla něčím výjimečná. K tomuto výročí se v BMW rozhodli postavit opravdu hardcore verzi.

BMW M5 slaví 25 let

Konkurence v podobě Audi RS6 nebo Mercedesu E AMG je sice hodně dobrá, ale M5 je prostě M5, to vám každý správný automobilový fanoušek určitě potvrdí. Kombinace točivého a výkonného motoru, který má původ v monopostu Formule 1, pohonu zadních kol a dokonale vyladěného podvozku, to jsou hlavní ingredience úspěchu poslední generace M5. Speciální edice, která by se dala klidně označit CLS, vypadá sice na první pohled jako standardní M5 v trochu jiném grafickém kabátě, ale ve skutečnosti je opravdu notně upravená. Úpravám se ale budeme věnovat až později, teď se podíváme na design. Ten je takřka identický jako u standardní M5, takže hlavní poznávací znaky jsou čtyři koncovky výfuku, zadní difuzor a decentní znaky M5 na karoserii. Bílo-červeno-modrá barva karoserie je celkem povedená a vypadá zajímavě, automobil nám trochu připomíná závodní speciál. Interiér zůstal také takřka beze změn, ale nenajdete tu žádná zadní sedadla, což slouží hlavně k úspoře hmotnosti. Spolu s karbonovou střechou se tak povedlo ušetřit zhruba 50 kg hmotnosti, což dělá velmi zajímavou výslednou hmotnost 1855kg.

BMW M5 slaví 25 let

BMW M5 slaví 25 let

Motor ve standardní M5 patří mezi vůbec ty nejlepší atmosférické motory, které byly kdy vyrobeny. Kombinuje radost po vysokých otáčkách, drtivý zátah a také dechberoucí zvukový projev. Základní výkon 507 koní a 520 Nm by měly stačit každému, ale v této speciální edici se dočkáme výkonu ještě vyššího. Podle prvních informací přesahuje výkon tohoto upraveného desetiválce o zvihovém objemu 5.5 litru 580 koní a kroutící moment činí zhruba 545 Nm. To jsou opravdu skvělé hodnoty a díky nim se z 0-100 km/h dostanete za necelé 4s a hravě dosáhnete maximální rychlosti 320 km/h. Poháněna je samozřejmě pořád pouze zadní náprava, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT, která je takřka stejná, jako u menšího sedanu M3. Pod volantem najdete pádla pro řazení jednotlivých stupňů, takže to zůstalo také při starém. O víkendu se tento speciální model proháněl po legendárním okruhu Nurburgring a podle oficiálních informací od BMW byl o 20s lepší než současná verze. Bohužel, jedná se pouze o prototyp, který se nebude nikdy vyrábět, je to vlastně jenom taková zajímavost, která určitě skončí v muzeu BMW. Na novou M5 si budeme muset ještě chvíli počkat a BMW slibuje, že úplně nová verze bude poháněna dvakrát přeplňovaným motorem V8.

BMW M5 slaví 25 let

BMW M5 slaví 25 let

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M5 slaví 25 let


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.