Přeposlat Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

04.01.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Civic nové generace se pomalu chystá na trh a v Británii, kde se bude pro celou Evropu tento hatchback vyrábět, proběhly první jízdní testy. Pojďme se podívat, jak si v nich vedla verze s naftovým čtyřválcem 2.2 i-DTEC.

 

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

 

Předchozí, respektive stále aktuální, verze Hondy Civic přišla s velmi netradičním designem, který připomínal létající talíř, a na pole hatchbacků nižší střední třídy přinesla oživení. Nová generace v tom pokračuje a v některých ohledech jde ještě o kousek dál. Máme na mysli hlavně velmi výraznou zadní část, které dominují zajímavě tvarovaná spojená světla vytvářející jakýsi malý spoiler. Je to neokoukané a povedené. Přední část vozu je trochu umírněnější, ale je také docela výrazná. Najdeme zde ostře řezané světlomety a sportovní nárazník s integrovanými mlhovkami. Hodně dynamicky vypadá Civic hlavně při bočním pohledu, kdy vynikne docela vysoká zadní část a decentně vyboulené blatníky. Kliky zadních dveří integrované do sloupků samozřejmě zůstaly. Interiér je stejně futuristický, jako u současné generace a potěší také kvalitní dílenské zpracování s na dotek příjemnými plasty.

 

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

 

V interiéru se nám nejvíce zalíbila minimalistická palubní deska, které dominuje velký otáčkoměr. Všechny budíky jsou výborně čitelné a celý interiér působí i přes svůj futuristický nádech docela přehledně. Nad palubní deskou se nachází ještě kaplička s digitálním tachometrem a displejem palubního počítače. Interiér je proti současné generaci nepatrně prostornější a problémy by neměli mít ani vyšší jedinci. O pohon testovaného vozu se staral nový naftový čtyřválec i-DTEC, který dává ze zdvihového objemu 2199cc nejvyšší výkon 150 koní při 4000 ot/min a točivý moment 350 Nm v rozmezí 2000 – 2750 ot/min. Motor nemá s automobilem takřka žádnou práci, s vervou zatahuje prakticky od volnoběhu a potěšilo nás také skvělé odhlučnění a minimální vibrace i při studeném startu.

 

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

 

Dynamické schopnosti nového Civicu jsou výborné, zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 8.5 sekundy a maximální rychlost činí 216 km/h. Motor má kromě vysokého výkonu také příjemné ekologické manýry, emise jsou pouze 110 g CO2 na 1 km jízdy, spotřeba se dá bez problémů udržet okolo 5.5 litru/100 km jízdy a při divočejší jízdě počítejte asi s litrem navíc. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostředním velmi přesné šestistupňové manuální převodovky. Jednotlivé stupně tam padají jako po másle a převodovka poskytne také dobrou zpětnou vazbu. Podvozek je proti současné generaci upravený a jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Civic je příjemně mrštný, řízení je přesné s docela slušnou odezvou a zatáčky projíždí vůz s naprostou jistotou. Míra komfortu je průměrná, ale je nepatrně lepší, než u současné generace. Ve Velké Británii, kde se nová generace Civicu vyrábí, začne prodej již tento měsíc a zbytek Evropy si počká do února.

 

Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Civic 2.2 i-DTEC (2012) - první jízdní dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.