Přeposlat Citroën DS5 Hybrid4 - první jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën DS5 Hybrid4 - první jízdní dojmy

02.01.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se podíváme na první dojmy ze silničního testu zajímavého automobilu Citroën DS5 Hybrid4, který potěší jak povedeným vzhledem, tak úsporným provozem. Nabídne také skvělé dynamické schopnosti a vyspělé technologie.

 

DS5 je jeden z nejvíce inovativních vozů Citroënu za několik posledních let a jedná se o jeden z nejvýraznějších sedanů současnosti. Tento třetí příspěvek Citroënu do řady DS nás zaujal hned na první pohled, a to hlavně vzhledem, který kombinuje klasický sedan s hatchbackem a několik prvků odkazuje také na rodinné SUV. Přední části vozu dominuje sportovní nárazník s chromovaným logem automobilky a výrazné světlomety. Můžeme si všimnout také atraktivní linky, která se táhne od světlometů až ke sloupku v předních oknech. Tento povedený designový prvek dodává vozu docela zajímavý výraz. Na zadní části si můžeme všimnout rozměrných světel a dvou chromovaných koncovek výfuku, které do celkového vzhledu vozu velmi dobře zapadají. Nad zadním oknem se nachází decentní spoiler zlepšující aerodynamiku a zalíbila se nám také atraktivní, 17 palcová litá kola. Interiér se také povedl, působí luxusním dojmem a můžete se těšit také na skvělé dílenské zpracování.

 

Citroën DS5 Hybrid4 - první jízdní dojmy

 

Interiér je hodně moderní a v několika ohledech vypadá tak trochu futuristicky. Po stránce prostornosti je všechno v pořádku, dostatek místa je i na zadních sedadlech a problémy nebudou mít ani vyšší jedinci. Hybridní pohon se podepsal na objemu zavazadlového prostoru, který je proti klasické verzi menší. Z původních 468 litrů spadl objem na 325 litrů, ale pořád můžete sklopit zadní sedadla a v tomto případě bude dostatek místa třeba i na horské kolo. Nejdůležitějším prvkem tohoto automobilu je určitě pohon. Tento model kombinuje dieselový čtyřválcový dvoulitr s elektromotorem a celá sestava dává nejvyšší výkon 200 koní a točivý moment 500 Nm. Hodnoty jsou to opravdu velmi dobré a automobil příjemně zrychluje a zatahuje už v nízkých otáčkách. Naftový motor pohání přední kola a elektromotor je spojený se zadní nápravou, takže dostanete částečnou čtyřkolku.

 

Citroën DS5 Hybrid4 - první jízdní dojmy

 

Díky vysokému výkonu a točivému momentu jsou dynamické schopnosti tohoto vozu docela zajímavé, zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 8.6 sekund a maximální rychlost se zastavila na hodnotě 209 km/h. Nejvíce jsme ocenili krásně plynulý zátah a potěší také dobré odhlučnění dieselového motoru. Co se týče jízdních vlastností, tak ty jsou velmi vyrovnané, automobil si je jistý za jakýchkoliv situací a nerozhodí ho ani méně kvalitní cesta. Míra komfortu je docela vysoká a automobil se nenaklání ani při divočejších manévrech. Jestli v něčem DS5 Hybrid4 exceluje, tak je to určitě spotřeba paliva. Kombinace moderního hybridního pohonu a technologie start/stop znamená, že není příliš velký problém jezdit okolo 4 litrů na 100 km. Motor je také velmi ekologický, se 17 palcovými koly produkuje emise pouze 99 g/km jízdy. S většími koly přijde nepatrně vyšší spotřeba a vyšší emise, které jsou v případě 19 palcových kol 107 g/km jízdy.

 

Citroën DS5 Hybrid4 - první jízdní dojmy

 

Citroen DS5 Hybrid4 je velmi zajímavý automobil, který kombinuje atraktivní vzhled, moderní technologie a velmi nízkou spotřebu. Vyspělý hybridní pohon je skvělý, potěšily nás také dynamické schopnosti vozu a slušná míra komfortu. Jedinou překážkou by tak mohla být vyšší pořizovací cena.
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën DS5 Hybrid4 - první jízdní dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.