Přeposlat Bentley Continental GT V8

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bentley Continental GT V8

16.12.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Bentley Continental GT je jeden z nejkrásnějších a neatraktivnějších vozů současnosti a automobilka Bentley právě představila nový motor, který by měl snížit provozní náklady a emise. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme těšit.

 

Bentley Continental GT V8

 

Downsizing je trendem současnosti a tento jev se nevyhnul ani automobilce Bentley a jejich luxusnímu sportovnímu GTčku Continental. ,,Downsizing“ v podání této britské společnosti znamená, že místo šesti litrů a dvanácti válců bude mít Continental motor o objemu čtyři litry a s osmi válci (klasický dvanáctiválec ale v nabídce samozřejmě zůstane, proto ty uvozovky). Teď ale vážně, automobilka bude montovat tento motor jak do verze kupé, tak do kabrioletu a jedná se o pohonnou jednotku vyvinutou Audi, nicméně v Bentley na něm trochu zapracovali a v modelu Continental bude mít nepatrně jiné naladění než v Audi S8, ve kterém se v současnosti nachází. Design vozu příliš rozebírat nemusíme, Continental GT je prostě krásné auto a neznáme nikoho, komu by se tento charizmatický vůz nelíbil. Nechybí zde mohutná maska chladiče, dvojité přední světlomety, sportovní nárazník s velkými nasávacími otvory a nádherná litá kola, která můžou mít průměr až 21 palců.

 

Bentley Continental GT V8

Bentley Continental GT V8

 

Na zadní části vozu se nacházejí nízko posazená světla a čtyři koncovky výfuku, které podtrhují sportovní charakter vozu. Zpoza litých kol vykukují třmeny kotoučových brzd, které jsou docela rozměrné, což je ale vzhledem k velikosti a hmotnosti Continentalu pochopitelné. Interiér bude mít i v osmiválcové verzi čtyřmístné uspořádání a samozřejmostí bude to nejlepší možné zpracování. Pojďme se ale podívat na tu hlavní novinku, která se nachází pod kapotou. Jak jsme se již zmínili, jedná se o osmiválcový motor o zdvihovém objemu 4 litry, který se nachází v nové Audi S8. V Bentley ale bude naladěný trochu jinak a z původních 520 koní byl jeho výkon sražen na 507 koní (při 6000 ot/min). Točivý moment je ale naopak vyšší a z původních 650 Nm se můžeme těšit na 660 Nm v průběhu 1700 – 5000 ot/min.

 

Bentley Continental GT V8

Bentley Continental GT V8

 

Motor je dopován dvojicí turbodmychadel a proti dvanáctiválcové verzi je jeho přínos hlavně v nižší spotřebě a nižších emisích (Bentley totiž slíbilo, že do pěti let výrazně sníží produkci emisí svých vozů a tento motor je první a hodně důležitý krok). Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to pomocí mezinápravového diferenciálu Torsen, který rozdělují sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní. Co se týče převodovky, tak motor je spojený s osmistupňovým automatem. Zatím bohužel nebyly zveřejněny oficiální údaje o zrychlení z 0-100 km/h ani maximální rychlosti, nicméně první odhady hovoří o necelých 5 sekundách a 290 km/h. Bentley se pochlubilo hlavně tím, že na plnou nádrž by neměl být problém urazit až 800 km, což eliminuje neustálé postávání u benzinových stanic. Oficiální představení veřejnosti proběhne 9. ledna na autosalonu v Detroitu a prodej by měl podle prvních informací začít na jaře 2012.

 

Bentley Continental GT V8

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bentley Continental GT V8


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.