Přeposlat Ferrari 599XX Evolution

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari 599XX Evolution

05.12.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Zatímco se většina automobilového světa zaměřuje na právě probíhající autosalon v Tokiu, Ferrari udělalo trochu zvláštní krok a svou novinku představilo na autosalonu Motor Show v Boloni. Jedná se o další evoluci ultimátního vozu 599XX.

 

Ferrari 599XX Evolution

 

Celé jméno tohoto modelu je Ferrari 599XX Evolution a jedná se o evoluci okruhového speciálu 599XX, který spatřil světlo světa v roce 2009 v Ženevě. Automobil vychází z modelu 599 GTB Fiorano a bude k dispozici pouze pro zákazníky, kteří se přihlásili do výzkumného a vývojového programu Ferrari Corse Clienti. Jak jsme se již zmínili, je to okruhový speciál, takže homologaci na obyčejné cesty nemá a majitelé s ním budou moci pouze a jenom na okruh. A těch majitelů mnoho nebude, protože Ferrari plánuje vyrobit pouze 16 kusů, takže v současné době se jedná o jeden z nejexkluzivnějších vozů současnosti. Abyste se dostali do vývojového programu Ferrari, musíte samozřejmě vlastnit několik vozů tohoto italského výrobce. Po stránce designu se jedná o opravdu povedený automobil a výkon a síla z něj čiší na sto honů.

 

Ferrari 599XX Evolution

 

Zaujme hlavně dynamická přední část a mohutnými nasávacími otvory a také výrazným lízátkem, které se stará o přítlak a Ferrari se celkově hodně zaměřilo na aerodynamiku. Výfuková soustava je nově vyvedena na bok vozu. Na zadní straně vozu se nachází aktivní přítlačné křídlo a nechybí ani nový difuzor, který se stará o přítlak na zadní nápravě. Proti předchozí verzi ta nová trochu ztratila na hmotnosti a nyní je o 35 kg lehčí, což se samozřejmě podepíše na jízdních výkonech. A co pohání tento exkluzivní automobil? Pod kapotou se nenachází nic jiného, než obrovský dvanáctiválcový šestilitrový motor z legendárního Enza. Ten samozřejmě prošel několika úpravami a jeho nejvyšší výkon je 750 koní při v 9000 ot/min a maximum kroutícího momentu činí 700 Nm. Výkon je o 20 koní vyšší, než u předchozí generace. O zrychlení z 0-100 km/h a maximální rychlost se zatím bohužel nic neví, nicméně neočekáváme nic jiného než hodnoty z říše snů.

 

Ferrari 599XX Evolution

 

O zastavení se postarají karbonové brzdy a kola jsou osazena novými slickovými pneumatikami od společnosti Pirelli. Jak jsme se již zmínili, Ferrari se hodně zaměřilo na aerodynamiku vozu a jeho přítlak, přičemž největší kus práce odvádí aktivní zadní přítlačné křídlo. To funguje podobně jako na monopostech Formule 1, má dvě klapky, které se pomocí elektroniky otevírají a zavírají a v uzavřeném stavu zajišťuje tato technologie přítlak na zadní nápravu až 440 kg při rychlosti 200km/h. Když jsou klapky otevřené, generují přítlak 330 kg při stejné rychlosti. O dokonalé výsledky na okruhu se postará také kontrola trakce F1-Trac a adaptivní podvozek SCM. Úpravou si prošla také rychlostní skříň, která má nyní kratší stálý převod. A co je vyústění všech těchto úprav a novinek? Impozantní výsledek na testovacím okruhu ve Fioranu, kde zvládlo toto nové Ferrari zajet čas 1:15 min, což je o 11.5 sekund lepší výsledek než který zajelo standardní 599 GTB. Pokud chcete vidět, jak vypadá toto Ferrari na videu, tak se podívejte sem.

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari 599XX Evolution


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.