Přeposlat Jaguar XKR-S Convertible

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar XKR-S Convertible

18.11.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kabriolety jsou docela zvláštní sorta automobilů. Říká se, že u těchto vozů se na výkon příliš nehraje a nejdůležitější je pocit otevřeného nebe nad hlavou. Nicméně pořádně výkonný kousek určitě potěší a v dnešní novince se na jeden takový podíváme.

 

Jaguar XKR-S Convertible

 

Má ho na starosti britský Jaguar a podle nás je to prostě nehezčí, nejpřitažlivější a nejstylovější kabriolet současnosti. Jaguar XKR-S Convertible je bez debat krasavec a sluší mu to snad z každého myslitelného úhlu. Jedná se o nejvýkonnější otevřený Jaguar všech dob a jeho specifikace kompletně vycházejí z verze XKR-S kupé, nicméně na výkony se podíváme až později a na začátku se jako vždy zaměříme na vzhled. Na přední části si můžete všimnout hlavně mohutné masky chladiče s velkým nasávacím otvorem a rozšířeného nárazníku, který dodává vozu dramatický výraz. Stylové přívody vzduchu k motoru se nachází také na kapotě. Přední světlomety mají elegantní tvar a samozřejmě nechybí ani dnes nezbytné LEDky pro denní svícení. Hlavní dominantou zadní části vozu jsou určitě čtyři mohutné koncovky výfuku, které se nacházejí po stranách difuzoru.

 

Jaguar XKR-S Convertible

Jaguar XKR-S Convertible

 

Nad protaženými zadními světly se nachází docela výrazné přítlačné křídlo vyrobené z karbonu, které se stará o vyšší přítlak na poháněnou zadní nápravu. Jen těžko se dá rozsoudit, jestli je tento Jaguar pohlednější se střechou nebo bez, ale my se přikláníme spíše k variantě bez střechy. Když už jsme zmínili střechu, tak ta je klasicky plátěná a zvládne se stáhnout za 18 sekund.Velmi se nám zalíbila také stylová litá kola, zpoza kterých prosvítají červené třmeny kotoučových brzd. Interiér se proti standardní verzi XKR-S příliš nezmění, nicméně se můžeme těšit na nové kožené sedačky, které mají možnost nastavení hned v 16 směrech. Po designové stránce je interiér trochu minimalistický, což se nám líbí a nejpovedenější je určitě středová konzole s otočným voličem módu automatické převodovky. Jedná se sice o čtyřsedadlový vůz, nicméně prostoru na zadních sedadlech příliš nebude a vidíme je spíš jako nouzovku, sedadla pro děti nebo odkládací prostor, když pojedete z nákupu.

 

Jaguar XKR-S Convertible

Jaguar XKR-S Convertible

 

A nyní se podíváme na to, co dělá z tohoto modelu nejrychlejšího otevřeného Jaguara všech dob. Je to samozřejmě motor, který pochází z modelu XKR-S s pevnou střechou a jedná se o přeplňovaný vidlicový osmiválec (AJ-V8) o výkonu 550 koní. Maximum kroutícího momentu je 680 Nm a díky těmto hodnotám zvládne otevřený XKR-S zrychlit z 0-100 km/h za skvěle 4.4s a dosáhnout nejvyšší rychlosti rovných 300 km/h. Proti klasické verzi se samozřejmě nepatrně zvýšila hmotnost z důsledku dodatečného vyztužení karoserie, nicméně zavřená verze se stejně výkonným motorem je ve zrychlení z 0-100 km/h jen o 0.2s rychlejší. U takového vozu se na produkce emisí příliš nehraje a budoucího majitele pravděpodobně ani tento údaj nezajímá, nicméně Jaguar tento údaj zveřejnil a XKR-S Convertible bude produkovat 292g CO2 na 1 km jízdy. Tento atraktivní kabriolet by se měl na trh dostat v únoru 2012 a pokud po něm pošilháváte, tak si přichystejte minimálně 3.4 mil. Kč.

 

Jaguar XKR-S Convertible

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar XKR-S Convertible


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.