Přeposlat Michelin PRIMACY 3

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Michelin PRIMACY 3

07.11.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vydali jsme se do španělské Valencie, abychom se na vlastní kůži přesvědčili o kvalitách nových pneumatik od společnosti Michelin, které hrají hlavně na notu bezpečnosti. V dnešní novince vám přinášíme první dojmy z několika testů.

 

Bezpečnost provozu je v automobilovém světě skloňována čím dál častěji a hraje výraznou roli v životě každého z nás. Jedním z nejlépe ovlivnitelných a zároveň nejvíce podstatných faktorů bezpečnosti jsou pneumatiky, protože se jedná o jediný styčný bod mezi automobilem a vozovkou. V únoru příští rok se na trh dostanou zcela nové pneumatiky Michelin Primacy 3, které jsou zaměřeny právě na co nejvyšší bezpečnost, ale zároveň nabídnou i úsporu paliva a jisté vlastnosti na silnici. A že se většina účastníku silničního provozu o bezpečnost stará, dokazuje také studie z roku 2010, která byla provedena v pěti zemích (Francie, Německo, Itálie, Španělsko, a UK) a vyplývá z ní, že nejčastější požadavek na nové pneumatiky je bezpečnost.

 

Michelin PRIMACY 3

Michelin PRIMACY 3

 

A proč je vlastně v označení nových pneumatik trojka? Rozluštění je velmi jednoduché. Nové pneumatiky Primacy 3 jsou totiž proti svým čtyřem hlavním konkurentům nejlepší hned ve třech vlastnostech. Nabídnou nejkratší brzdnou dráhu při klasickém brzdění na suché silnici, to samé nabídnou i na mokru a v neposlední řadě vynikají také v zatáčení na mokré silnici. Nyní se na tyto vlastnosti podíváme řečí čísel. Při zpomalování ze 100 km/h zvládnou pneumatiky Primacy 3 zastavit na suché silnici až o 2.2 metru dříve proti konkurenčním pneumatikám a při brzdění na mokru z 80 km/h dělá tento rozdíl 1.5 metru (tyto testy byly provedeny společností TÜV Süd Automotive v roce 2011). A jak toho vlastně bylo dosaženo? Michelin vyvinul zcela novou gumovou směs a nový je také vzorek dezénu se samoblokujícími lamelami, které se do sebe navzájem zacvaknou a zaručí tak skvělý kontakt s vozovkou.

 

Michelin se ale při vývoji nových pneumatik nezaměřil pouze na bezpečnost, ale také na jiné, velmi důležité faktory pneumatik, což je snížení spotřeby automobilu a vyšší životnost. Pneumatiky Michelin Primacy 3 zvládnou za celou svou životnost uspořit svému majiteli až 70 litrů paliva, což by se dalo srovnat s hodnotou jedné nové pneumatiky a pozornost byla věnována samozřejmě také celkové životnosti.

 

Michelin PRIMACY 3

Michelin PRIMACY 3

 

Teoretická stránka věci je jedna věc a možnost praktického vyzkoušení a potvrzení výsledků testů je zase věc druhá. Tuto možnost jsme dostali, protože Michelin nás pozval do španělské Valencie, kde probíhal praktický test. Dostali jsme možnost vyzkoušet si jak suché, tak mokré brzdění a samozřejmě jsme otestovali také přilnavost v zatáčkách na mokrém povrchu. Bohužel, v den testu ve Valencii pršelo (jinak bylo ale docela hezky a vzdálit se z českého podzimního chmurného počasí bylo opravdu příjemné), takže místo suchého brzdění to bylo mokré brzdění a původní mokré brzdění se změnilo v ještě mokřejší brzdění, protože na testovací dráhu mířily proudy další vody z nainstalovaného zařízení v okolí.

 

Michelin PRIMACY 3

Michelin PRIMACY 3

 

Jako první jsme se vydali na ,,suchý“ test, který byl velmi jednoduchý. Stačilo se rozjet na 80 km/h a po dosažení bodu na trati a podle pokynu instruktora zašlápnout brzdu tak silně, jak to jen šlo. Důležité samozřejmě bylo také zároveň s brzdou prošlápnout spojku, aby se eliminoval brzdný účinek motoru a test byl opravdu a pouze jenom o pneumatikách. První jsme si projeli vůz osazený konkurenčními pneumatikami, poté jsme přesedlali do modelu s pneumatikami Michelin Primacy 3 a všechny výsledky byly přímo na palubě vozu zaznamenávány měřícím systémem. Podařilo se nám dosáhnout takřka stejných výsledků, jaké vykázal profesionální test a pneumatiky Primacy 3 opravdu docela dost snížily brzdnou dráhu vozu.

 

Brzdění na mokru se provádělo ve stejném duchu a výsledky opět vyšly vítězně pro Michelin. Nutno také podotknout, že pro ten který druh testu byly k dispozici stejné automobily, což je ale samozřejmě logické (suché brzdění – BMW řady 3, mokré brzdění – VW Passat, přilnavost na mokru – Mercedes třídy E). Seznámili jsme se také s přilnavostí na mokru, nicméně z tohoto testu žádné konkrétní čísla nemáme a test byl spíše o pocitech. Úkol byl velmi jednoduchý, na velkém kruhovém objezdu jsme se měli rozjet na 60 km/h, udržovat rychlost a všímat si, co se děje. S pneumatikami Michelin Primacy 3 vykazoval automobil i při této rychlosti velmi dobrou přilnavost a ovladatelnost. Naproti tomu, u konkurence si šlo všimnout ztráty přilnavosti a uskakování předku i zadku vozu už okolo hranice 50 km/h, což potvrdila také osádka, která se nacházela na zadních sedadlech.

 

Michelin PRIMACY 3

Michelin PRIMACY 3

 

Nakonec jsme měli možnost podívat se ještě na jeden test, kterého jsme se sice neúčastnili aktivně, ale i přes jeho jednoduchost nabídl velmi dobrou vypovídající hodnotu. Jednalo se o test valivého odporu pneumatik, který hraje hlavní roli ve spotřebě a hlučnosti. Z mírně sklopené rampy byly na neutrál vypuštěny dva stejné vozy a šlo o to, který samovolně urazí delší vzdálenost. Z tohoto testu vyšly pneumatiky Primacy 3 opět vítězně, a to celkem velkým rozdílem a jenom potvrdily svou celkovou vyspělost. Došlo také na měření tlaku, který je při takovém testu velmi důležitý, a výsledky byly samozřejmě stejné u obou pneumatik.

 

Michelin PRIMACY 3

 

Naše dojmy z nových pneumatik Michelin Primacy 3 jsou opravdu velmi pozitivní a dá se říci, že Michelinu se podařilo vyvinout bezpečnou pneumatiku bez zbytečných kompromisů v podobě životnosti nebo negativního vlivu na spotřebu. A vzhledem k tomu, že bezpečnost je vždycky až na prvním místě, tak jakékoliv zlepšení bezpečnosti na cestách je vítáno. Jak jsme se již zmínili, nové pneumatiky Primacy 3 se na trh dostanou v únoru 2012, a to celkem v 38 různých velikostech s velikostmi ráfku 15 až 18 palců. Více informací naleznete zde.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Michelin PRIMACY 3


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.