Přeposlat Nissan Juke-R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Juke-R

07.10.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nissan Juke je povedený a po designové stránce velmi atraktivní crossover, který hezky vyčnívá z řady a vzhledem ke slušným prodejům se Juke dobře trefil do vkusu zákazníků. Nyní má také sportovní ambice, protože Nissan zkřížil Juke se svým supersportovním GT-R a výsledek je více než zajímavý.

 

Nissan Juke-R

 

Nissan Juke-R, tak se tento sportovní crossover bude jmenovat, vypadá jako exot z jiného světa a tak působí také jeho technické specifikace. O těch si ale povíme až později, začneme jako vždy designem. Vzhled se opravdu povedl, Juke-R vyloženě křičí své výkony do světa a na silnici si ho určitě s ničím nespletete. Základ v podobě karoserie evokující kupé i klasický hatchback zůstal a na něm se nachází spousta sportovních doplňků, které dotvářejí celkový agresivní vzhled vozu. Na přední části si můžeme všimnout zajímavého nárazníku s výraznými otvory pro chlazení, další dva chladící vstupy jsou na přední kapotě a nesmí chybět ani ostře řezaná světla, která známe z klasické verze. Na první fotografii a náčrtu si můžeme všimnout i výrazně vytažených lemů blatníků, díky kterým působí Juke-R podstatně mohutněji než standardní verze.

 

Nissan Juke-R

 

Z blatníků vyčuhují obrovská litá kola o průměru 20 palců. Na zadní straně vozu se nacházejí dvě přítlačná křídla, což vypadá opravdu zajímavě a není to zrovna tradiční řešení, nicméně k celkovému stylu vozu se to docela hodí. Můžeme si všimnout také výrazného difuzoru, který se bude starat o zvýšení přítlaku na zadní nápravu a dvojitou koncovku výfuku. Zadní světla mají atraktivní bumerangovitý tvar a při bočním pohledu vynikne hlavně výrazně se snižující zadní část vozu. Podle prvních obrázků bude tento model disponovat klasickou pětidveřovou karoserii, přičemž u zadních dveří se kliky nacházejí ve sloupku. Tento ostrý model dostala na starost britská divize Nissanu NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe) a ta se spojila s firmou Ray Mallock Limited, který je v tomto oboru docela zkušená a postarala se o naladění několika úspěšných závodních vozů (podílela se například na modelu Micra-R z roku 2003).

 

Nissan Juke-R

 

Nejdůležitější na tomto vozu bude samozřejmě motor a vězte, že vám vyrazí dech. O pohon Nissanu Juke-R se totiž bude starat dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru, který by měl dávat nejvyšší výkon okolo 530 koní, což je pro automobil těchto rozměrů opravdu hodně. Podle prvních neoficiálních informací se můžeme těšit na zrychlení z 0-100 km/h pod 4 vteřiny (náš odhad je 3.6s) a maximální rychlost okolo 315 km/h. Kromě pohonné jednotky sdílí Nissan Juke-R se svým sourozencem GT-R také způsob pohonu, takže poháněna jsou všechna čtyři kola, což zaručí skvělou trakci i při necitlivém zacházení s plynem. Od GT-R by měl Juke-R dostat také několik detailů do interiéru, a to hlavně středovou konzoli podobnou motocyklovým nádržím. Vývoj tohoto extrémního automobilu skončí v listopadu, postaveny budou dvě verze s volantem na pravé i levé straně a poté se Juke-R rozjede k prvním ostrým testům.

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Juke-R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.