Přeposlat Caterham Seven Supersport

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Caterham Seven Supersport

30.09.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud máte rádi adrenalin a nevadí vám zaplatit docela vysokou částku za automobil, který je k normálnímu jezdění nepoužitelný, je dnešní recenze přesně pro vás. Podíváme se totiž na extrémně rychlou \"motokáru\" Caterham Seven Supersport.

 

Caterham Seven Supersport

 

Tento automobil je dnes již takřka legenda a podobné zážitky vám jen tak někdo nenabídne. Ano, hodí se jen na okruh, ale zábavu, jakou nabídne, jinde prostě nenajdete. Můžete si ho koupit jako stavebnici a sestavit si ho doma, což vás vyjde v přepočtu na necelých 550 tisíc Kč, nebo si ho můžete koupit již poskládaný, což je samozřejmě dražší a v tomto případě je cena v přepočtu zhruba 630 tisíc Kč. Design pravděpodobně příliš řešit nemusíme, je velmi jednoduchý a u tohoto modelu se na vzhled opravdu příliš nehraje. Na přední části vozu najdeme dva světlomety a celému vozu nejvíce dominuje dlouhá kapota. Velmi se nám líbilo válečné oranžové zabarvení, které je doplněno bílými pruhy táhnoucími se přes celé šasi. Na zadní straně vozu si můžeme všimnout víčka od nádrže a za řidičem se nachází rám, který ho chrání v případě havárie. Stejně jako exteriér je jednoduchý také interiér, který je zaměřený hlavně na funkčnost.

 

Caterham Seven Supersport

 

Nejvýraznější prvek interiéru je trojramenný volant a samozřejmostí jsou čtyřbodové pásy. Interiér je pro dva lidi a není příliš prostorný, takže pokud jste mohutnější postavy, mohli byste mít problémy se do něj nasoukat. Na druhou stranu, stísněný prostor má i své výhody, ani při opravdu agresivní jízdě nebudete mít kam uhnout a pořád budete sedět v ideální řidičské pozici. Na nějaké pohodlí zapomeňte, o tom tento vůz není a helma při jízdě je samozřejmostí, přední sklo byste zde totiž hledali marně. Kdyby se vám nezdálo odpružení v základní výbavě, můžete si připlatit za silnější pružiny a také tlumiče. Za příplatek si můžete pořídit také lepivé pneumatiky Avon CR500. A nyní se podíváme na to, co dělá tento automobil tak adrenalinový. V první řadě je to motor, který dává ze zdvihového objemu 1595cc nejvyšší výkon 140 koní při 6900 ot/min a kroutící moment 163 Nm při 5790 ot/min. V kombinaci s hmotností 590 kg bez řidiče to slibuje opravdu hodně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne tento model za 4.9s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti necelých 200 km/h.

 

Caterham Seven Supersport

 

Vzhledem k tomu, že sedíte takřka na zemi a těsně před zadní nápravou, je zážitek ze zrychlení opravdu fantastický a nejednou vám při tom naskočí husí kůže. Zadní kola jsou poháněna pomocí pětistupňové manuální převodovky, která je vcelku přesná a hlavně je poskládána hodně na krátko, takže řadit budete pořád. Přilnavost vozu je naprosto fantastická a kolikrát budete žasnout, co všechno zvládne, přičemž nemalou zásluhu na tom má také samosvorný diferenciál. Reakce na změny směru jízdy jsou okamžité, přesné a čím více zatáček na okruhu bude, tím více si jízdu užijete. Automobil reaguje na přidání plynu s nadšením a jeden přesně tam, kam ho pošlete. Jak jsme se již zmínili, jedná se o zadokolku, takže poslat Supersport bokem není vůbec žádný problém. Pro amatérské závodníky se jedná zkrátka o ideální vůz, který je synonymem pro jízdu v té nejčistší možné formě.

 

Caterham Seven Supersport

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Caterham Seven Supersport


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.