Přeposlat Audi S6, S7 a S8

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi S6, S7 a S8

02.09.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Audi chystá pořádnou ofenzivu a představila hned tři nové automobily ze sportovní řady S. Konkrétně se jedná o modely S6, S7 a S8, které budou mít nový přeplňovaný osmiválec a samozřejmě budou napěchovány špičkovou technikou. V dnešní novince se podíváme na první informace a fotografie.

 

Audi S6, S7 a S8

Audi S6, S7 a S8

 

Oficiálního představení se všechny tři modely dočkají na autosalonu ve Frankfurtu, ale Audi zveřejnilo několik prvních informací. Audi S8 bude samozřejmě vrcholná limuzína, která kombinuje komfortní jízdu s výkonem supersportu a bude nabízena výhradně ve verzi sedan. Model S6 se bude prodávat ve dvou verzích, jako klasický sedan a praktické kombi s tradičním označením Avant a S7 bude ve verzi Sportback, což je kombinace kupé a sedanu a verze kombi. Začneme tím nejvýkonnějším a nejluxusnějším, což je samozřejmě model S8. Po stránce vzhledu se toho proti předchozí generaci příliš nezměnilo a některé stěžejní prvky designu jsou pořád stejné. Například velká lichoběžníkovitá maska karoserie, typický to znak Audi, zůstala, jen je nyní trochu ostřeji řezaná a dodává vozu agresivnější vzhled. Tomu napomáhají také výrazné přední světlomety s linií LEDek a sportovní nárazník. Na zadní části nesmí chybět čtyři koncovky výfuku a samozřejmě ani znak S. Automobil si budete moci osadit obrovskými 20ti palcovými koly a za příplatek budou k dispozici také keramické brzdy, přičemž každý kotouč ušetří proti klasickým ocelovým 5 kg váhy.

 

Audi S6, S7 a S8

Audi S6, S7 a S8

 

A nyní se podíváme na to nejdůležitější, což je samozřejmě motor. Z této trojice vozů bude S8 nejvýkonnější a její osmiválec 4.0 TFSI s dvojitým přeplňováním dává nejvyšší výkon úctyhodných 520 koní a mohutný kroutící moment 650 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1700 – 5500 ot/min. Nový motor (časem by se měl dostat také do vozů Bentley Continental) nahrazuje původní desetiválec 5.2 a hlavní důvod je hlavně hospodárnější provoz. Podle Audi by měla být kombinovaná spotřeba tohoto nového motoru až o 3 litry nižší. Jízdní výkony nové S8 jsou fantastické, tento vůz zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4.2s, za což by se nestyděl ani žádný supersport a maximální rychlost je omezena na klasických 250 km/h. Bez omezovače by maximální rychlost přesahující 300 km/h určitě nebyla problém. A když jsme začali nejvyšším modelem, tak budete pokračovat sestupně směrem dolů. Audi S7 je z této trojice vozů podle nás nejatraktivnější, elegantní karoserie evokující kupé se opravdu povedla a na silnici bude tato verze zcela jistě k nepřehlédnutí. Přední část vozu docela připomíná S8, nicméně světlomety působí trochu méně mohutným dojmem.

 

Audi S6, S7 a S8

Audi S6, S7 a S8

 

Na zadní části vozu se opět nacházejí čtyři koncovky výfuku a znak S7. Audi se rozhodlo tuto verzi trochu přiškrtit, sice je osazena stejným osmiválcovým motorem 4.0 TFSI, ale v tomto případě je naladěný na ,,pouze“ 420 koní a 550 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky a co se týče dynamických výkonů, tento model zvládne zrychlení z 0-100 km/h za 4.9s a maximální rychlost je opět omezena 250 km/h. Nakonec se v rychlosti podíváme na model S6, který se nám líbil hlavně v provedení Avant. Pokud budete chtít kombinaci rychlosti a praktičnosti, tato verze je přímo ideální. Po motorové stránce je na tom stejně, jako S7, takže nejvyšší výkon je 420 koní a kroutící moment činí 550 Nm. Dynamické vlastnosti vozu se nepatrně zlepšily a S6 umí zrychlit z 0-100 km/h za 4.8 s. Nejvýraznější novinkou je ale technologie motoru, kterou Audi označilo jako "Cylinder on demand". Jde o to, že při neúplném zatížení motoru se čtyři válce odpojí a motor tak běží pouze na čtyři válce, což hraje velkou roli hlavně v úspoře paliva. Nižším provozním nákladům pomůže určitě také systém start/stop. Více informací a fotografií bude k dispozici po autosalonu ve Frankfurtu.

 

Audi S6, S7 a S8

Audi S6, S7 a S8

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi S6, S7 a S8


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.