Přeposlat Peugeot HX1 concept

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot HX1 concept

31.08.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzi luxusní vozy opravdu umí, což dokazuje například Citroën se svým modelem DS5 nebo osobitou limuzínou C6. Peugeotu nějaká ta výrazná limuzína zatím chybí, ale konceptem HX1 by to chtěl napravit.

 

Peugeot HX1 concept

 

No, není to přímo limuzína, ale takový mix limuzíny a luxusního MPV, a nutno podotknout, že vypadá opravdu dobře. Jak jsme se již zmínili, jedná se pouze o koncept, ale podobným směrem by se chtěl Peugeot v tomto segmentu v několika příštích letech ubírat. Hned na první pohled vás určitě zaujme trochu zvláštní poměr velikostí na šasi. Automobil je docela dlouhý, má takřka pět metrů, je necelé dva metry široký a zároveň je velmi nízký. Díky tomu vypadá HX1 docela dynamicky a působí až sportovním dojmem. Přední části dominuje agresivní maska chladiče s úzkými světlomety z LEDek a povedenou přední část uzavírá rozměrná kapota s výraznými prolisy. Na zadní části najdeme elegantní světla bumerangovitého tvaru a také decentní spoiler nad zadním sklem, který se stará o lepší aerodynamiku. Peugeot se na aerodynamiku u tohoto modelu opravdu hodně zaměřil, koeficient odporu vzduchu činí pouze 0,28, což je opravdu dobrý výsledek a určitě zaslouží pochvalu. Čisté linie vozu jsou patrné hlavně při bočním pohledu.

 

Peugeot HX1 concept

Peugeot HX1 concept

 

Opravdu zajímavě je vyřešeno také otevírání dveří. Neotvírají se klasicky, ale ani se nevyklápějí směrem nahoru jako u některých supersportů. Je to něco mezi, částečně se otevírají do boku a částečně se také vysouvají směrem nahoru, což vypadá docela dobře. Interiér je čtyřmístný a vypadá stejně futuristicky, jako exteriér. Dominuje mu hlavně mohutný středový panel, který je protáhlý až na zadní sedačky, které rozděluje. Pod kapotou se nachází dnes již známý hybridní pohon HYbrid4, který se sice do sériové produkce dostane až za rok v modelu 508RXH, ale všechny jeho specifikace a výkony Peugeot již zveřejnil. Jedná se o kombinaci přeplňovaného čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 2.2 litru a elektromotoru. Klasický diesel je umístěný vpředu a elektromotor se nachází vzadu, což by mělo zaručit ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy.

 

 

Peugeot HX1 concept

 

Celá tato soustava má velmi příjemný výkon 299 koní, přičemž diesel disponuje 204 a elektromotor 95 koňmi. Každý z motorů se také stará o pohon jiné nápravy, klasický motor pohání přední a elektromotor zadní, takže se jedná o čtyřkolku. Můžete mít také pouze pohon zadních kol a to v případě, že automobil bude k jízdě používat jenom samotný elektromotor. V tomto případě můžete počítat s nulovými emisemi, ale také s velmi omezeným dojezdem, který činí necelých 30 km. Hlavní síla celé motorové soustavy je samozřejmě ve velmi nízké kombinované spotřebě, která je podle Peugeotu pouze 3.2 litru / 100 km. Jak na tom bude realita je samozřejmě věc druhá, ale na to si budeme muset ještě počkat. Ještě bychom rádi zmínili velmi nízké emise, které jsou pouze 83g/km jízdy, díky čemuž patří tato hybridní soustava mezi ty nejekologičtější vůbec.

 

Peugeot HX1 concept


 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot HX1 concept


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.