Přeposlat Suzuki Swift Sport 2011

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Swift Sport 2011

15.08.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární rychlá nákupní taška Suzuki Swift Sport se velmi brzy dočká nové generace, ale první detaily si můžeme přiblížit už teď, necelý měsíc před oficiálním představením. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme těšit.

 

Suzuki Swift Sport nikdy nebyl klasickým hothatchem a vlastně jím ani být nechtěl. Oproti hothatchům nabízel menší výkon, slabší výsledky ve zrychlení z 0-100 km/h a nebyl to prostě žádný extrémní divočák. Ale to vůbec nevadilo, spousta lidí, včetně nás si tohle malé příjemné vozítko zamilovala. Za to mohla hlavně fantastická ovladatelnost připomínající motokáru a celkově opravdu zábavná jízda, která by se dala přirovnat k výkonnějšímu Mini Cooperu S nebo Renaultu Clio RS. Ty jsou výkonnější, dražší a stojí vlastně o třídu výš, ale po stránce zábavy za volantem jsou si všechny tři vozy docela podobné. Nová generace Swiftu Sport si polepší po stránce výkonu, což oceňujeme, ale zároveň bude také nepatrně delší, což už se nám až tak nelíbí. Design ,,sviště“ je proti současné generaci lehce agresivnější, sportovnější a celému vozu dominuje přední část s přepracovanými svítilnami a sportovním nárazníkem, který obsahuje stylová mlhová světla.

 

Suzuki Swift Sport 2011

 

Design nové verze vychází z povedeného konceptu Swift S (ten žlutý krasavec na okolních fotografiích), který byl veřejnosti představen na jaře a spousta prvků, jako například již zmíněná mlhová světla, zůstala zachována. Představený model má proti konceptu jiná kola a zadní přítlačné křídlo se trochu umírnilo a zmenšilo. Fotografie interiéru zatím zveřejněna nebyla, ale v tomto případě je interiér věc pouze vedlejší. Daleko důležitější je pohonná jednotka. Ta vychází z původního čtyřválce o zdvihovém objemu 1.6 litru, ale po stránce výkonu si motor nepatrně polepšil. Je fajn vidět, že i v dnešní přeplňované době pořád někdo dělá klasické točivé atmosféry a jsme rádi za každý povedený atmosférický motor. A ani trochu nepochybujeme o tom, že tento motor bude skvělý. Nejvyšší výkon motoru je 136 koní při 6900 ot/min a kroutící moment činí velmi slušných 160 Nm při 4400 ot/min.

 

Suzuki Swift Sport 2011

 

Na 1.6 to nejsou vůbec špatné parametry a vzhledem k tomu, že Swift bude lehká váha, nemusíme mít strach ani o dynamickou jízdu. Oficiální informace o zrychlení z 0-100 km/h zatím nejsou známé, ale odhadujeme zhruba 8.5 sekundy. Jízdní vlastnosti jsou pro Swift Sport naprosto stěžejní a u předchozí generace se jednalo o hlavní a nejmocnější zbraň. Suzuki prohlašuje, že jízdní vlastnosti a hlavně ovladatelnost budou ještě lepší, čemuž má pomoct hlavně velmi tuhá karoserie. Poháněna bude pouze přední náprava, a to pomocí šestistupňové manuální převodovky, takže díky točivému motoru se za volantem vyblbne určitě každý a dáme ruku do ohně za to, že na vyloudění úsměvu na vašich rtech budou Swiftu na normální okresce stačit tak tři zatáčky. Více informací se dozvíme až na autosalonu ve Frankfurtu.

 

Suzuki Swift Sport 2011

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Swift Sport 2011


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.