Přeposlat Saab 9-3 Convertible Aero

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Saab 9-3 Convertible Aero

24.06.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Přichází léto, tak je na čase vytáhnout kabriolety a začít si užívat hezkého počasí. Dnes se na jeden takový kabriolet podíváme a potěšíme hlavně hudebníky a podobné umělce. Otestovali jsme totiž model Saab 9-3 Convertible Aero, což je pro ně vůz jako dělaný.

 

Saab 9-3 Convertible Aero

 

Nikdo neví, proč se vozy od Saabu těší takové oblibě právě u umělců, ale tak tomu je od nepaměti. Dnešní model by ale mohl oslovit také jiné zájemce, protože se jedná o slušnou alternativu k BMW 3 a pokud se chcete trochu odlišovat, je tohle jasná volba. Design vozu je lehce konzervativní a určitě se nebude líbit každému, ale nám se vcelku zamlouval. Hlavně přední část vypadá velmi dynamicky a ta se opravdu povedla. Zadní část už se nám tak nelíbila a hlavně světla vzbuzovala dojem, že jsou někde z garáže od nějakého tunera. Na zádi dále najdeme také dvojitou koncovku výfuku a výraznou hranu mezi světly. Jedná se o čtyřmístný kabriolet a střecha je klasická plátěná, což se nám líbilo a vozu to dodává na eleganci. S nataženou střechou se nám Saab líbil o trochu více, než se staženou a působil podstatně dynamičtěji. Kombinace bílé barvy karoserie a černé střechy jde krásně k sobě. Interiér je po stránce dílenského zpracování velmi dobrý, ale do precizní německé konkurence mu přece jenom trocha schází.

 

Saab 9-3 Convertible Aero

Saab 9-3 Convertible Aero

 

Po ergonomické stránce jsme neměli k interiéru vůbec žádné výhrady, a přestože je zde možná až moc plastů, jsou naštěstí kvalitní a na dotek příjemné. Trojramenný sportovní volant padne skvěle do ruky a tuhé sedačky jsme si doslova zamilovali. Jsou vhodné také pro delší cestování a necítili jsme se unavení ani po delší štrece. Přední sedadla jsou na tom po stránce prostornosti dobře, ale na zadních je místa podstatně méně, a to hlavně s nataženou střechou. Saab se vyznačuje hlavně svými přeplňovanými motory a tento model není výjimka. O pohon se stará čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry, který dává nejvyšší výkon 210 koní při 5300 ot/min a kroutící moment 300 Nm při 2500 ot/min. Výkon je to tak akorát, motor příjemně zatahuje už v nižších otáčkách a prodleva turbodmychadla je minimální. I když Saab není pro vyloženě sportovní jízdu, svižné svezení opravdu není problém a zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za rovných 9 sekund. Maximální rychlost vozu činí 224 km/h.

 

Saab 9-3 Convertible Aero

 

Velmi se nám líbil zvukový projev motoru a hlavně hvízdání turba, které jsme si se staženou střechou vyloženě užívali. Jízdní vlastnosti jsou dobré, podvozek je tak akorát tuhý, karoserie se kroutí jen minimálně a nemusíte se bát ani méně kvalitních cest, odpružení zvládá výmoly celkem v pohodě. Automobil reaguje na změnu směru jízdy vcelku rychle, ale obratnost a agilitu nějakého supersportu nečekejte. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky. Ta má do high-end převodovky opravdu daleko a i když úplnou překážkou nebyla, daleko raději bychom si vůz otestovali s manuálem. Přece jenom, rychlost řazení této převodovky je na pováženou a občas jí hodně dlouho trvá, než se rozmyslí přeřadit. S manuálem by byl automobil zcela jistě živější a agilnější. Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy a v našem testu se pohybovala mezi 9 a 10 litry na 100/km. Při klidné jízdě je spotřeba kolem 8 l/100 km.

 

Saab 9-3 Convertible Aero

 

Saab 9-3 Convertible Aero je příjemný kabriolet pro horké letní dny a noci a pokud chcete něco jiného, než němce, je tohle velmi příjemná alternativa. Po motorové stránce jsme k vozu neměli žádné závažnější výhrady, ale převodovka mohla být lepší. Zastaralý pětistupňový automat zbytečně sráží dynamické schopnosti motoru a s manuálem by to bylo určitě lepší. Jízdní vlastnosti jsou jisté a Saabu nevadí ani méně kvalitní cesta.

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Saab 9-3 Convertible Aero


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.