Přeposlat BMW M5 - nová generace oficiálně představena
BMW M5 - nová generace oficiálně představena
Příznivci superrychlých sedanů se konečně dočkali, ikona jménem M5 má novou generaci. BMW tento vůz představilo v sériové verzi, která přímo vychází z konceptu, jenž debutoval v dubnu v Číně. Pojďme se tedy podívat na oficiální fotografie a informace.
Celkově se jedná již o pátou generaci M5 a tato verze je hned nejvýkonnější sedan současnosti. Proti současnému dosluhujícímu modelu se pyšní výkonem o 10% vyšším, což ve výsledku znamená, že se jedná o nejvýkonnější vůz z divize M, který kdy spatřil světlo světa. O výkonu si ale povíme až později, nyní se zaměříme na design. BMW M5 byl vždycky relativně nenápadný sedan, takový vlk v rouše beránčím a BMW tuto koncepci zachovalo i u nejnovější generace. Nikde nejsou žádné extrémní spoilery, nic co by evokovalo výrazný zásah nějakého tunera a je to jenom dobře, protože pořád je to manažerský sedan. Nicméně, se standardní řadou 5 si M5 pravděpodobně nikdo nesplete, a to kvůli čtveřici mohutných výfuků, které jsou umístěny po stranách difuzoru a dávají tušit, že pod kapotou opravdu nebude diesel. Jiné jsou proti standardním verzím také brzy, které jsou šestipístkové a představený model měl stylově modré třmeny.
Modrá k nové M5 celkem sedí, automobil tak vypadá o poznání sportovněji, než v nějaké usedlejší barvě a líbila se nám také 20ti palcová litá kola, kterými byl představený model osazen. V základu ale dostanete kola 19ti palcová a větší budou za příplatek. Přední část vozu je o poznání povedenější a méně kontroverzní, než u předchozí generace a zalíbila se nám také výrazná zadní světla, která jsou složena jak jinak než z LEDek. Na zádi a na bocích karoserie samozřejmě nesmí chybět znak M, který je ostatně také na třmenech brzd. Co se týče interiéru, ten nám přišel trochu usedlý a více sportovních doplňků by mu určitě neuškodilo. Dominantou interiéru je mohutný trojramenný volant s nezbytným logem M na spodní části a také rozměrná středová konzole, která obsahuje audio systém s barevnou multifunkční obrazovkou. O kvalitním dílenském zpracování a použití prémiových materiálů nemusíme vůbec pochybovat.
Nejvíce změn se ale událo pod kapotou a fenomenální atmosférický motor V10 vystřídá kompaktnější, ale výkonnější osmiválec o zdvihovém objemu 4.4 litru. Jedná se o dobře známý motor, protože ho používají také modely X5 M a X6 M a tento dvakrát přeplňovaný kousek se pyšní nejvyšším výkonem 560 koní při 7000 ot/min a kroutícím momentem 680 Nm při těžko uvěřitelných 1500 ot/min. To znamená, že prakticky od volnoběhu budete mít k dispozici sílu, která by bez větších problémů rozhýbala i středně velký domek. Stovku zvládne nová generace M6 za 4.4 vteřiny a maximální rychlost je jako vždy omezena na 250 km/h. Bez omezovače by automobil bez problémů zvládl pokořit 300 km/h a proti poslední generaci M5 je zrychlení z 0-100 km/h lepší o 0.3 s. Zrychlení na hranici 200 km/h zvládnete s tímto vozem za pouhých 13 sekund, což je opravdu fantastický výkon.
Poháněná je samozřejmě zadní náprava, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky s možností sekvenčního řazení a vhodné rozdělení výkonu se postará samosvorný M diferenciál. Automobil je samozřejmě vybaven množstvím elektronických hlídačů, které ale můžete vypnout a na okruhu si užít vůz v hodně syrové podobě. Prodej by měl podle prvních informací odstartovat koncem tohoto roku a oficiální cena pro náš trh zatím bohužel není známá.
Hodnocení:
hlasů: 3
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: BMW představilo model M2 CS, vrchol řady M2 a zároveň…
- Článek: BMW představuje kompaktní Gran Coupé dvojkové řady. Má…
- Článek: BMW opět rozšiřuje nabídku řady 8, a to o model M8…
- Článek: BMW představuje supersportovní SUV X5 M a X6 M. Můžou…
- Článek: BMW představilo třetí generaci X6. Opět je o něco…
- Článek: BMW řady 8 se rozrůstá o dalšího člena, krásné…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku BMW M5 - nová generace oficiálně představena
počet příspěvků: 0