BMW


Přeposlat BMW 1 - nová generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 1 - nová generace

08.06.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud chcete hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol, máte k dispozici pouze jednu možnost, a tou je BMW řady 1. To už je na trhu celkem dlouho a BMW se rozhodlo, že je čas pro novou generaci. V dnešní novince se podíváme na první informace.

 

BMW 1 - nová generace

 

Nová generace má kódové označení F20 a svého oficiálního představení se dočká na autosalonu ve Frankfurtu, který bude na programu v září. Po designové se nová generace od té současné liší jak v několika detailech, tak ve velikosti. Nová generace bude delší o 85 mm, zvětší se také rozvor a rozchod kol, což bude mít za následek mimo jiné větší zavazadlový prostor a více místa pro posádku. Zavazadlový prostor narostl o 30 litrů na celkových 360 litrů nebo 1200 litrů při sklopení zadních sedaček. Vzhled je proti současné generaci takový dospělejší a nové BMW 1 působí dynamičtějším dojmem než kdy dřív. Světlomety na přední části se zvětšily, jsou agresivnější a samozřejmě obsahují také LED diody pro denní svícení. Maska chladiče má klasický ledvinovitý tvar a zalíbil se nám také výrazný sportovní nárazník. Zadní část se změnila jen nepatrně, zadní světla dostaly nový vzhled, ale jinak zůstalo vše zachováno.

 

BMW 1 - nová generace

BMW 1 - nová generace

 

Tvar základní karoserie zůstal samozřejmě stejný, pořád se jedná o hatchback, který trochu připomíná kombi a časem se dočkáme také karoserie sedan. Interiér prošel také inovací, ale pořád obsahuje pro BMW několik typických znaků, jako je například středová konzole lence natočená směrem k řidiči a velká kaplička s barevným displejem. Jak jsme se již zmínili, interiér bude prostornější, ale přesná čísla, o kolik se zvětšil, zatím k dispozici nejsou. Máme pro vás bohužel také jednu špatnou zprávu. BMW ohlásilo, že pro novou generaci řady 1 již nebude k dispozici atmosférický šestiválec. BMW se rozhodlo naplno využít potenciál přeplňovaných čtyřválcových motorů, což je sice skvělé, ale právě atmosférický šestiválec je ten typ motoru, který BMW umí nejlíp ze všech. Nabídka motorů bude celkem rozsáhlá a hned ze začátku prodeje bude k dispozici pět motorů, dva benzinové a tři naftové.

 

BMW 1 - nová generace

BMW 1 - nová generace

 

Benzinové mají označení 116i a 118i a v obou případech se jedná o přeplňované čtyřválce o zdvihovém objemu 1.6 litru, ale s rozdílným výkonem. Verze 116i disponuje 136 koňmi, zatímco výkonnější 118i bude zadní kola roztáčet pomocí 170 koní. Všechny naftové motory mají zdvihový objemu 2 litry a opět se liší v označení a ve výkonu. Základ bude tvořit motor označený 116d s výkonem 116 koní, pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout po motoru označeném 118d, který má už 143 koní a největší naftová hvězda bude bezesporu 120d s vysokým výkonem 184 koní. Nejvýkonnější naftová jednotka je schopná zrychlit automobil z 0-100 km/h za 7.2s, a to při emisích pouze 119g CO2/km. V základu budou všechny modely vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek bude k dispozici také moderní osmistupňový automat. Fandové ekologie určitě ocení verzi 116d EfficientDynamics, která produkuje emise pouze 99 g CO2/km jízdy. Více se dozvíme při oficiálním představení.

 

BMW 1 - nová generace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 1 - nová generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.