Přeposlat Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

30.05.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní recenzi potěšíme hlavně příznivce legendární automobilky Lancia, která má v nabídce pár zajímavých automobilů a byla by škoda se o nich nezmínit. Podíváme se na malé městské vozítko Ypsilon, ovšem s velmi zajímavým motorem TwinAir.

 

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

 

Tato malá Lancia zaujme hned na první pohled, a to svým výrazným a roztomilým designem. Mezi malými vozy je to jeden z nejpohlednějších modelů a určitě je to stejná stylovka jako například Fiat 500. Náš model byl vybaven trochu fádní šedou metalízou, ale přední kapota a celá střecha byla v tmavší barvě, což se nám líbilo a vozu to dodávalo na přitažlivosti. Po vzhledové stránce je to opravdu originál každým coulem, s žádným jiným vozem si Ypsilon určitě nespletete a o pozornost v ulicích města budete mít postaráno. Přední části dominuje šípovitá maska chladiče doplněná chromovaným dekorem, povedené světlomety a také sportovní nárazník s mřížkou. Lancia je velmi pohledná také zezadu, kdy vyniknou hlavně výrazná světla a chromovaná koncovka výfuku. Nejvíce se nám ale Ypsilonka líbila při bočním pohledu, je taková hezky kulatá, kola má až v rozích karoserie a prolisy na karoserii jí dodávají na dynamice. Interiér je krásný, působí velmi luxusním dojmem a v kategorii malých vozů patří zcela jistě mezi ty nejpovedenější.

 

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

 

Interiér je stejně jako exteriér velmi originální, například palubní deska je přemístěna do středu a řadicí páka je umístěna na vyvýšené středové konzoli, což je po ergonomické stránce velmi příjemné a máte tak řadicí páku lépe po ruce. Dílenské zpracování je na úrovni, použity jsou kvalitní a na dotek příjemné plasty a uvnitř vozu jsme se cítili prostě skvěle. Prostornost je dobrá, ale zázraky nečekejte, a to hlavně na zadních sedadlech, kde by mohli mít kvůli svažující se střeše problémy hlavně dlouháni. K malému městskému autíčku se velmi dobře hodí také malý motor, který mu bublá pod kapotou. Nicméně, je to malý motor pouze zdvihovým objemem, jeho výkon je skvělý a je to prostě rváč, který svůj malý objem a malý počet válců nahrazuje přeplňováním a radostí vytáčet se. Motor je z produkce Fiatu, který vzal downsizing opravdu vážně a snížil jeho zdvihový objem pouze na 875cc. Válce jsou v tomto motoru pouze dva, ale maximální výkon činí velmi dobrých 85 koní při 5500 ot/min a kroutící moment 145 Nm je k dispozici již od 1900 ot/min.

 

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

 

Motor jde s radostí do otáček, má příjemný zvukový projev a i když je při vyšších rychlostech malý zdvihový objem znát, do 140 km/h zrychluje celkem s vervou. Udávaná maximální rychlost je 176 km/h, ale ani jsme se nepokoušeli ji dosáhnout. Vyzkoušeli jsme si ale zrychlení z 0-100 km/h, které Lancia zvládne za 11.9 s, což je na dvouválcový motor opravdu dobrý výsledek. Motor se nám prostě líbil, a to po všech stránkách. Jízdní vlastnosti jsou také velmi dobré. Lancia je hravá, agilní a v městském provozu se chová jako štika a je zde jako doma. Nejvíce zábavy jsme si užili na okresce plné zatáček, kde skvěle vynikne vyspělý podvozek a odpružení, díky kterému se Lancia drží silnice jako klíště a jede přesně tam, kam ji pošlete. Motor se vyznačuje také nízkou spotřebou (4.2 l/100 km), která je ale velmi závislá na stylu jízdy a celkovou ekologií, protože produkuje emise pouze 99g CO2 na 1 km jízdy. Poháněna jsou samozřejmě pouze přední kola, a to prostřednictvím přesné pětistupňové manuální převodovky.

 

Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir

 

Lancia Ypsilon se nám opravdu líbila a nová generace vypadá velmi povedeně. Hned na první pohled nás zaujal originální a roztomilý design, který je výrazný a ve městě jsme přitahovali hodně pozornosti. Skvělý je také kvalitně zpracovaný interiér a hlavně motor, který, ač je malý a kompaktní, má dostatek výkonu a Lancia je tak příjemně agilní. Nelepší je ale celková hravost, za což může skvělý podvozek a dobře naladěné odpružení a právě díky tomu dokáže Lancia Ypsilon vykouzlit úsměv na rtu při každé jízdě. Pokud bychom chtěli Ypsilonu něco vytknout, tak by to byla proti konkurenci vyšší cena, hlavně při nadstandardní výbavě, ale za prémiové vozy se prostě platí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lancia Ypsilon 2011 0.9 TwinAir


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.