Přeposlat Volkswagen Polo R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Polo R

27.05.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Milovníci rychlých Volkswagenů měli vždy z čeho vybírat, ale opravdu pořádně rychlá, ultimátní nákupní taška, která by zatočila s konkurencí, v nabídce VW zatím chybí. Nicméně, to by se mohlo v blízké době změnit, protože nejostřejší Polo všechno dob, model R, se pravděpodobně dostane do sériové výroby.

 

Volkswagen Polo R

 

O Polu R se již několikrát mluvilo, ale nikdy vlastně nepadlo rozhodnutí, jestli bude nebo nebude. Potom se tak nějak vypařilo ze světa a nyní se dostává opět na scénu. Nové informace o Polu R se na povrch dostaly v okamžiku, kdy VW oznámil, že se v roce 2013 bude účastnit světového šampionátu rallye s Polem WRC. Představené Polo WRC na sobě nese loga R, které napovídají, že základ bude vycházet z nové verze označené právě tímto písmenem. A znalí již vědí, že R má VW vyhrazené pro své nejrychlejší a nejdravější automobily. Design bude vycházet ze současné generace Pola, která je velmi povedená a řadí se mezi nejpohlednější mini na trhu. Přední část je agresivní a zároveň elegantní a zadní je zase velmi dynamická. Oproti modelu GTI, což je v současnosti nejrychlejší Polo, určitě přibude několik sportovních doplňků.

 

Volkswagen Polo R

 

První fotografie ukazují pohlednou, černou masku chladiče, označení R v masce po vzoru Golfu a na zadní části nebude chybět dvojitá koncovka výfuku a difuzor. Interiér bude samozřejmě také vycházet ze standardního Pola, takže se můžeme těšit na příkladnou úroveň dílenského zpracování (v této třídě má Polo nejkvalitnější interiér) a zároveň také na určitou strohost, která je pro VW vlastní. Velké dohady zatím panují na poli motorizace. Je jasné, že o pohon Pola R se bude starat dvakrát přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1.4 litru, který známe také z Pola GTI nebo Fabie RS nové generace (zde dává nejvyšší výkon 180 koní), ale ještě není jasné výkonové naladění.

 

Volkswagen Polo R

 

Mluví se o výkonu minimálně 200 koní, některé předpovědi udávají 210 koní a ty nejodvážnější se dostávají až k hranici 250 koní. To nám ale přijde jako nepravděpodobné a tento výkon by u takového motoru byl dosažitelný pravděpodobně pouze na úkor nízké životnosti. Osobně se přikláníme k hodnotě 200 koní, která nám přijde jako velmi dobrá. Už základní Polo GTI je se svými 180 koňmi celkem svižné autíčko, které dokáže svým zrychlením z 0-100 km/h za 6.9 s potrápit nejeden výkonnější hothatch. Stejně jako u Pola GTI, i zde se bude o přenesení výkonu starat sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG (známá i z Fabie RS), která patří k tomu nejlepšímu, co lze na poli převodovek vůbec pořídit. VW Polo R bude sdílet platformu s Audi S1, takže se předpokládá, že dostane do vínku stejný pohon všech kol, ale to jsou zatím pouze spekulace a nepotvrzené informace. Opravdu se těšíme na další informace, popřípadě na oficiální fotografie, které nám tento zajímavý automobil představí trochu komplexněji.

 

Volkswagen Polo R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Polo R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.