Přeposlat Peugeot 308 GT THP 200

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 308 GT THP 200

16.05.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeotu se nikdy úplně nepodařilo navázat na úspěch legendárního vozu 205 GTI, nicméně automobily kategorie hothatch mu vůbec nejsou cizí. V dnešní recenzi se podíváme na model 308 GT, který by chtěl konkurovat Golfu GTI nebo Meganu Sport.

 

Peugeot 308 GT THP 200

 

V nižší střední třídě je kategorie hothatchů hodně našlapaná a konkurence je zde velká. Většina automobilek nabízí ostré hatchbacky s výkonem přes 200 koní, takže 308 s výkonem rovných 200 koní by mohla trochu zaostávat. Nicméně, na motor a jízdní výkony se podíváme později, začneme jako vždy designem. Vzhled vozu nás ani nezklamal, ani nenadchl a je takový normální. Díky bílé barvě byl testovaný automobil vcelku elegantní a tato barva mu sedla, ale celkově je 308 taková trochu nevyvážená. Není ošklivá, to určitě ne, jen nám přišla tak trochu obtloustlá a neforemná. Na přední části se na nám smála robustní maska chladiče, která je doplněna úzkými a dynamickými světlomety a sportovním nárazníkem. Zadní části dominuje dvojitá koncovka výfuku. Stylový difuzor a decentní přítlačné křídlo na zadním sklem, které zlepšuje přítlak na zadní nápravu. Zadní světla mají tvar bumerangu a zasahují až do boční části karoserie.

 

Peugeot 308 GT THP 200

Peugeot 308 GT THP 200

 

Interiér mohl být trochu více sportovní, ale ocenili jsme úžasné sedačky s výrazným bočním vedením, které jsou dostatečně tvrdé a podrží vám tělo i při agresivní jízdě. Po stránce ergonomie jsme nemohli interiéru nic vytknout, všechny ovládací prvky jsou dobře přístupné a rychle jsme se zorientovali. Dílenské zpracování je na slušné úrovni, ale například Golfu GTI konkurovat nemůže. Interiér je možná až moc tmavý a trocha oživení by mu určitě prospěla. Co se týče prostornosti interiéru, neměli jsme problémy ani na zadních sedadlech a sedadla jsou dostatečně pohodlná i pro delší cestování. Tento vůz pohání notoricky známý přeplňovaný čtyřválec z produkce PSA/BMW o zdvihovém objemu 1.6 litru, který dává v tomto případě nejvyšší výkon 200 koní při 5500 ot/min a kroutící moment 275 Nm při 1700 ot/min. Hodnoty to sice nejsou špatné, ale v této třídě je většina konkurentů výkonnější a v tomto případě se na jízdních výkonech negativně podepsal malý zdvihový objem, s tím spojený nižší kroutící moment a také vyšší hmotnost vozu.

 

Peugeot 308 GT THP 200

Peugeot 308 GT THP 200

 

Zrychlení z 0-100 km/h za 7.7s nám přijde na automobil o výkonu 200 koní jako příliš mnoho a motor sice zatahuje plynule od nižších otáček, ale odezva motoru na přidání plynu mohla být lepší. Přeplňované dvoulitry v konkurenčním Golfu GTI nebo Meganu Sport jsou v těchto věcech úplně jiná liga. Na druhou stranu, při šetrné jízdě umí být motor i vcelku úsporný, nicméně když mu šlápnete pořádně na krk, spotřeba vyletí nad 10 litrů jako nic. Poháněna jsou pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Kulisa řazení je vcelku přesná a s převodovkou jsme byli spokojeni. Jízdní vlastnosti jsou dobré, nejvíce se nám zalíbily reakce vozu na změnu směru jízdy. Řízení je velmi přesné a překvapivě je také komunikativní, takže jízda je zábavná a užili jsme si ji. Podvozek sice není nějak extra komfortní, ale jen tak něco ho z míry nevyvede a vůz se v zatáčkách takřka vůbec nenaklání, což oceníte hlavně při ostré jízdě.

 

Peugeot 308 GT THP 200

 

Peugeot 308 GT THP 200 je slušný hothatch, který sice není úplnou konkurencí pro Golf GTI, ale je levnější, nepatrně úspornější a dobře se hodí pro každodenní používání. Motor byl pro nás trochu zklamání. Není to sice žádné ořezávátko, ale vůz je příliš těžký a vyšší výkon by se mu určitě hodil. Dynamika je tak jen lehce nadprůměrná a většina konkurence je na tom v tomto směru podstatně lépe. Podvozek je naladěný slušně, 308 skvěle reaguje na změnu směru jízdy a není mu cizí ani komfort.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 308 GT THP 200


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.