Přeposlat Ford Focus Econetic

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus Econetic

11.04.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní krátké novince se podíváme na jeden z nejpopulárnějších a nejprodávanějších hatchbacků nižší střední třídy. Jestli hádáte, že se jedná o Ford Focus, tak hádáte správně. Počátkem roku bychom se měli dočkat ekologické verze Econetic a Ford již zveřejnil několik prvních informací.

 

Ford Focus Econetic

 

Ford Focus patří ke špičce nižší střední třídy vlastně už od dob, kdy přišla první generace jako nástupce modelu Escort. Popularitu si vydobyl hlavně špičkovým podvozkem a líbivým designem, který se ale za ta léta hodně změnil. Jestli k horšímu nebo k lepšímu necháme na vás, ale nám se nová generace příliš nelíbí. Působí trochu přeplácaným dojmem a podle nás je nejpohlednější druhá generace před faceliftem. Nový Focus připomíná v některých ohledech konkurenční korejské vozy, ale například při pohledu z profilu se nám vcelku zalíbil. Po designové stránce bude verze Econetic takřka stejná, jako standardní verze a lišit se bude hlavně provozními náklady a nižším dopadem na životní prostředí. Přední části dominují protáhlé světlomety, na tři části rozdělená mřížka chladiče a najdeme zde i mlhová světla.

 

Ford Focus Econetic

 

Na zadní části najdeme zvláštní světla, která mají něco z Fiesty a něco právě z korejské konkurence. Nad zadním sklem se nachází také elegantní a decentní přítlačné křídlo. Interiér bude proti klasické verzi také takřka identický, můžeme se těšit na velmi dobré dílenské zpracování a také na slušnou prostornost. Co se týče karoserie, jedná se o klasický pětidveřový hatchback, takže praktičnost bude zcela jistě velmi dobrá. No a nyní se podíváme na pohonnou jednotku, díky které by měl tento Ford dosahovat produkce CO2 pouze 95g/km jízdy. Jedná se o notoricky známý čtyřválcový turbodiesel o zdvihovém objemu 1.6 litru, který je naladěn na nejvyšší výkon 105 koní. To sice není kdo ví jak vysoký výkon, ale ekonomický provoz a malá zátěž životního prostřední je to hlavní, čeho chtěli ve Fordu dosáhnout.

 

Ford Focus Econetic

Ford Focus Econetic

 

O přenos výkonu na poháněnou přední nápravu se postará moderní šestistupňová automatická dvouspojková převodovka Durashift. A co se kromě motoru podílí na nízkých emisích a spotřebě? Je to spousta moderních vymožeností, jako je například aktivní přední žebrování, které se umí otevřít a výrazně tak vylepšit proudění vzduchu, celkovou aerodynamiku a snížit tak provozní náklady. Pneumatiky mají nízký valivý odpor, jsou opatřeny speciálními kryty pro lepší proudění vzduchu a na celkové provozní náklady to bude mít zcela jistě velmi pozitivní dopad. Stejně tak jako technologie Start / Stop, která zvládne ušetřit celkem dost paliva. Co zůstane stejné, jako u standardní verze, budou špičkové jízdní vlastnosti, které patří bez debat k tomu nejlepšímu, co nižší střední třída nabízí. Přesné datum uvedení na trh zatím není známé, ale podle prvních informací bychom se tohoto modelu mohli dočkat počátkem roku 2012.

 

Ford Focus Econetic

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus Econetic


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.