Přeposlat Hyundai Veloster - první dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Veloster - první dojmy

04.04.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nástupce populárního sportovního vozu Hyundai Coupe se již blíží a o víkendu dokonce proběhl jeho první test. Pojďme se podívat na první dojmy z tohoto exkluzivního silničního testu a povědět si o tomto automobilu trochu více.

 

Hyundai Veloster - první dojmy

 

Hyundai Veloster není a tak přímým následovníkem modelu Coupe a spíše bychom ho nazvali i30 převlečenou do podstatně elegantnějšího a sportovnějšího kabátu. Velikostně se totiž nejvíce blíží právě hatchbacku i30. Co se týče vzhled, tak Veloster vypadá opravdu hodně dobře a v této kategorii je to zcela jistě jeden z nejatraktivnějších vozů. Inspirace konkurenčními vozy je sice zřejmá, ale Hyundai to zvládl na jedničku, takže to ani nevadí. Při trochu podrobnějším prozkoumání automobilu si můžeme všimnout několika znaků například Hondy CR-Z, Citroënu DS3 a také Mini Cooperu. Hyundai se ale jenom neopičí a co nás velmi překvapilo, byly jedny dveře navíc na straně spolujezdce. Jedná se sice o dvoudveřové kupé, ale pro lepší praktičnost a pohodlnější nastupování pasažérů umístil Hyundai na stranu spolujezdce extra dveře. Nejsou skoro vůbec vidět, takže dojem z vozu to nepokazilo a za tohle dáváme Korejcům jednoznačně palec nahoru.

 

Hyundai Veloster - první dojmy

Hyundai Veloster - první dojmy

 

Vozu nejvíce sluší dynamická přední část s velkým sportovním nárazníkem, která vypadá z některých úhlů až agresivně. Zadní část je trochu zvláštní, trochu nám připomínala Renault Megane nové generace, ale podstatně kulatější. Dvě koncovky výfuku umístěné uprostřed se nám velmi zalíbily. Nesmí zde chybět ani LED diody pro denní svícení a velká litá kola. Interiér se také velmi povedl a právě tady ne nejvíce patrná inspirace Hondou. Najdeme zde pro Hyundai typické modré podsvícení přístrojů a nejvíce se nám líbila stylová středová konzole, která obsahovala také barevný displej s navigací. Sportovní trojramenný volant padl skvěle do ruky a ocenili jsme také dostatečně tuhé sedáky s výrazným bočním vedením. Dílenské zpracování interiéru je slušné, není to sice špička a několik levných plastů zde najdete, ale celkově jsme byli s interiérem spokojeni.

 

Hyundai Veloster - první dojmy

Hyundai Veloster - první dojmy

 

O pohon textovaného modelu se staral čtyřválec o zdvihovém objemu 1.6 litru, který disponoval přímým vstřikem paliva a nejvyšším výkonem 140 koní při 6300 ot/min a kroutícím momentem 167 Nm při 4850 ot/min. To opravdu nejsou dech beroucí hodnoty a po pravdě, za výkonnější motor bychom se vůbec nezlobili. Motor jde ale velmi dobře za plynem, rád se nechává vytáčet a zní celkem příjemně. O ryze sportovní náčiní se ale v tomto případě moc nejedná, zrychlení z 0-100 km/h za 9.9 s není nic extra a maximální rychlost 200 km/h také není žádný zázrak. Časem se dočkáme i výkonnějších motorů a podle nás by tomuto vozu slušel přeplňovaný čtyřválec tak s 200 koňmi. Jízda byla velmi dobrá, automobil je příjemně tuhý, reaguje na změnu směru jízdy rychle a zvolené stopy se drží s nadšením. Užili jsme si s ním hodně zábavy, takže nám to dalo na méně výkonný motor po chvilce zapomenout. Prodej by měl oficiálně začít na podzim a už se nemůžeme dočkat pořádného a delšího testu.

 

Hyundai Veloster - první dojmy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai Veloster - první dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.