Přeposlat Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák

28.03.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince potěšíme hlavně příznivce závodů a ultra rychlých vozů. Japonská Mazda totiž představila nový závodní model MX-5 GT, který se postaví v britském šampionátu proti konkurenčním vozům Porsche, Lotus a BMW.

 

Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák

 

Mazda MX-5 vždy platila ze jeden z nejlépe ovládaných sportovních vozů, za což mohl jednak skvěle vyladěný podvozek a řízení, ale také velmi nízká hmotnost, díky které je tento model skvěle agilní. Je to zkrátka ideální základ pro profesionální sportovní vůz. O naladění tohoto vozu se postarala společnost Jota Sport a jednou z jeho stěžejních vlastností je hmotnost, která činí pouhých 850 kg. Díky tomu nebylo nutné použít extrémně výkonný motor, ale o tom si povíme až později. Po designové stránce zde spousta věcí z klasické MX-5 zůstala, ale spousta jich také chybí. První šla pryč střecha, která byla nahrazena bezpečnostním rámem a výrazně vyztužuje karoserii. Celkově je karoserie tohoto modelu 17x pevnější, než jsou požadavky a pravidla FIA.

 

Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák

 

Přední část je od klasické MX-5 takřka k nerozeznání, ale nově zde najdeme sportovní nárazník a mohutný nasávací otvor. MX-5 má také výrazně vytažené nárazníky. Zadní část zůstala také zachována, dominují jí dvojité koncovky výfuku umístěné uprostřed a také výrazný difuzor, který zlepšuje přítlak na zadní poháněnou nápravu. Představený model byl vybaven také stylovými černými litými koly. Snaha ušetřit každé kilo je patrná a na tak výraznou úsporu byl použit karbon, ze kterého jsou například dveře, přičemž boční okna jsou z polykarbonátu, což také něco ušetřilo. Úspora je patrná také v interiéru, všechny zbytečné nebo méně důležité věci zmizely a zůstalo pouze u nezbytně nutných věcí a u těch, které byly potřeba pro dodržení pravidel FIA. V interiéru najdeme spoustu karbonových komponentů, závodní sedačky, speciální bezpečnostní pásy a také hasicí přístroj.

 

Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák

 

Hodně se toho změnilo také v prostoru pro motor. Nejvyšší výkon v klasické Mazdě MX-5 je 158 koní v případě, že si pořídíte čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry. Ten se sice stará i o pohon této speciální verze, ale výkon by to byl i přes nízkou hmotnost nedostatečný. Proto je vyladěn na 275 koní, které jsou na zadní kola posílané přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Díky hmotnosti již zmíněných 850 kg zvládne tento sporťák zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 3s a jezdec může pokračovat až k maximální rychlosti 258 km/h. O jízdních vlastnostech se zatím nic neví, ale podle oficiálních informací by měla být ovladatelnost podstatně lepší než u sériového vozu, který je ale v tomto ohledu jeden z nejlepších na trhu, což by mohlo z tohoto vozu udělat pro soupeře výrazného konkurenta. Určitě jste si také všimli válečného zabarvení, které je pro sportovní vozy nezbytně nutné. Kombinace zelené, šedé a oranžové je vcelku povedená a jedná se o barvy společnosti Jota Sport. Kromě nízké hmotnosti by měla být jedna z nejsilnějších stránek tohoto vozu také nízká pořizovací cena a nižší náklady na provoz, než u konkurence. Šampionát, pro který je MX-5 GT určena, zahrnuje 9 okruhů a bude probíhat až do listopadu.

 

Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda MX-5 GT - superlehký závoďák


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.