Přeposlat Test: Renault Megane 1.9 dCi – dva litry designu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Test: Renault Megane 1.9 dCi – dva litry designu

01.04.2009 | Tisková zpráva - Renault | Ostatní články | Komentářů: 0 |

Test: V testování nadějné pětidveřové novinky od Renaultu pokračujeme seznámením s nejvýkonnější dodávanou motorizací, turbodieselem 1.9 dCi (96 kW).

Test: V testování nadějné pětidveřové novinky od Renaultu pokračujeme seznámením s nejvýkonnější dodávanou motorizací, turbodieselem 1.9 dCi (96 kW). Provokativní základní cena nového pětidveřového Mégane, spojená s příznivým ohlasem motoristických medií je i v časech nikoli konjunkturálních pro Renault živou vodou. Pohled do ceníku říká, že současná nabídka motorizací co do výkonu začíná i končí právě turbodiesely. Zatímco podrobný test vozu s motorem 1.5 dCi (63 kW) byl vstupním seznámením s novým modelem, zaměříme se nyní právě jen na rozdíly pod kapotou a v ceníku. Cenový odstup není snadné vystopovat. Nejsilnější a nejslabší naftový motor se vyskytují každý v různých úrovních výbavy. Vyplatí se tedy investovat do čtyř decilitrů objemu? Rozdíl je patrný už po pár kilometrech. Šestistupňová převodovka s krátkými a kupodivu přesnými drahami řazení totiž přijde ke slovu jen tak často, jak je to ve slušných autech nutné. Točivý moment s vrcholnou hodnotou 300 Nm je totiž k dispozici od 1750 otáček, v praxi ale motor dostatečně táhne již od 1500-1600 otáček. Turbodmychadlo zasahuje takřka bez prodlevy a síla vydrží agregátu až ke čtyřtisícové hranici. Hlučnější je motor jen při studených startech a volnoběžných otáčkách, naopak při jízdě téměř není podle sluchu možno rozeznat druh paliva. Údaj výrobce o průměrné spotřebě 5,1 l/100 km je sice optimistický, lze se k němu ovšem významně přiblížit. Zatímco ve městě se spotřeba bez problémů pohybuje okolo hranice 6,5 l/100 km, během jízd mimo město se při dodržování rychlostních limitů usadila na hodnotě 5,8 l/100 km a to s přibližně polovičním podílem jízd po dálnicích. Při ustálené rychlosti 130 km/h na rovině ukazuje palubní počítač přesně šestilitrovou hodnotu, a i při občasném a provozem vynuceném zpomalování či předjíždění se toto číslo nemění. Při troše rozumu lze všechny tyto manévry zvládnout na šestý rychlostní stupeň bez toho, aniž by motor toužil vylézt z pod kapoty. Největší výhodou oproti motorizacím 1.5 dCi je velmi přirozené a klidné cestování vyššími rychlostmi s logickým využitím tempomatu. Při cestách mimo dálnice pak ještě více vyniká značná pružnost použitého motoru, což řidič ocení nejen v kopcovité krajině. Více než 900 kilometrů ujetých během testovacího týdne také potvrdilo pozitivní předpoklad o dlouhém dojezdu na jednu nádrž (s nadprůměrným objemem 60 l), nemluvě o tom, že ani jeden z řidičů si nestěžoval na kvalitu sedadel. Podvozkově se tento 4,3 m dlouhý francouz posunul blíže optimu. Přední kola statečně zvládají obsloužit jak velký točivý moment, tak i požadavky přesného a relativně strmého řízení (jen 2,75 ot. volantu mezi dorazy). Brzdy spolehlivě fungují i s nejtěžším motorem nad přední nápravou a jejich účinek se zatížením znatelně neklesá. Ve spojení s kvalitativním skokem jak v materiálech, tak ve zpracování a již dříve chválenými komfortními jízdními vlastnostmi je pak vrcholná motorizace Renaultu Mégane rozhodně hodna doporučení.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Test: Renault Megane 1.9 dCi – dva litry designu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.