Přeposlat Fiat 500 Twinair

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat 500 Twinair

09.02.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Přeplňované motory s malým zdvihovým objemem jsou velmi populární, protože kombinují slušný výkon a ve většině případů také nízké provozní vlastnosti. Fiat má tyto motory jedny z nejlepších a v dnešní recenzi se podíváme na populární malou 500 s označením Twinair.

 

Fiat 500 Twinair

Fiat 500 si po celém světě vysloužil uznání a prodeje jsou velmi dobré, čemuž se nedivíme. Jedná se o malý a roztomilý vůz, který má slušně prostorný interiér, skvělé jízdní vlastnosti a status kultovního vozu. Dnes se sice jedná o prémiové mini s celkem vysokou cenou, ale zákazníci si za prémiovou kvalitu a vzhled rádi připlatí. Vzhled této verze je stejný jako jakékoliv jiné, takže příjemný a roztomilý. Testovaný automobil měl výraznou modrou barvu, která k němu skvěle sedla a díky ní vynikly některé chromované dekorační prvky na karoserii. Linie vozu jsou velmi minimalistické a jednoduché, což je dobré a po stránce vzhledu se nám nejvíce zamlouvala veselá přední část se čtveřicí světlometů. Líbila se nám také výrazná litá kola. Zadní část je osazena chromovanou koncovkou výfuku a chromovaným dekoračním doplňkem nad nárazníkem. Celkově je tu chromovaných komponentů hodně, ale nevydá to vůbec špatně. Interiér je stejně veselý jako exteriér, přičemž jeho dominantou je velký tachometr s integrovaným otáčkoměrem a trojramenný volant. Bílá povrchová úprava na volantu a částečně také na palubní desce je sice velmi hezká na oko, ale není příliš praktická, protože je náchylná na nečistoty. Po ergonomické stránce jsme neměli interiéru co vytknout, všechny ovládací prvky jsou umístěny intuitivně a jsou hezky po ruce. Nejvíce se nám líbila řadicí páka, která má krátké dráhy řazení a je na trochu vyvýšené konzoli, díky čemuž je skvěle po ruce.

Fiat 500 Twinair

Fiat 500 Twinair

A jaký motor se stará o pohon tohoto prcka? Ze začátku jsme si mysleli, že to Fiat trochu přehnal, protože pod kapotou se nachází dvouválcový motor o zdvihovém objemu 875cc. Je to trochu nezvyklý počet válců, trochu nezvyklý zdvihový objem, ale díky přeplňování pomocí turbodmychadla se můžeme těšit na dostatečný výkon 85 koní při 5500 ot/min a kroutící moment 145 Nm při 1900 ot/min. Nicméně, i po zjištění, že výkon není vůbec hrozný, jsme motoru ani trochu nevěřili. Ten nás ale příjemně potěšil, není vůbec líný a právě naopak letí s chutí do otáček, slušně táhne od nízkých otáček a i když při vyšších mu dochází dech, na tak malý zdvihový objem a pouze dva válce je to skvělý výkon. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 11s a maximální rychlost tohoto modelu činí 171 km/h. Tuto hranici jsme si ale nevyzkoušeli, protože nad 150 km/h motoru dochází dech. Dynamika vozu je tedy opravdu slušná, ale pokud budete plně naloženi, čekejte zhoršení dynamiky a vyšší spotřebu. O nízkou spotřebu se stará mód ECO, jehož tlačítko najdete na palubní desce a také technologie start/stop, která funguje skvěle a má na spotřebu vcelku hodně pozitivní vliv. Při zapnutí módu ECO se přenastaví palivová mapa motoru, maximum kroutícího momentu se posune směrem dolů, takže motor nemusíte tak vytáčet a spotřeba se účinně sníží. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, trochu připomínají motokáru, protože kola jsou umístěny v rozích karoserie, která je příjemně tuhá. Odpružení je sice trochu tvrdší, ale není to nic hrozného a na kvalitní cestě se dočkáte skvělé přilnavosti.

Fiat 500 Twinair

Fiat 500 Twinair

Fiat 500 Twinair je velmi dobrý stylový malý automobil, který ocení hlavně milovníci designově výrazných věcí. Motor nás příjemně překvapil, není vůbec líný, jak jsme si původně mysleli a při trochu slušné jízdě je také ekonomický. Jedním z největších bonusů je samozřejmě nízká sazba povinného ručení. Jízdní vlastnosti jsou dobré, odpružení je sice trochu tvrdší, ale to nám vůbec nevadilo a užívali jsme si dobré agility a přilnavosti.

Fiat 500 Twinair


.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat 500 Twinair


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.