Přeposlat Mini Cooper SD

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mini Cooper SD

07.02.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když uvedla Škoda na trh sportovně zaměřenou Fabii RS první generace s dieselovým motorem, spousta lidí s tímto spojením nesouhlasila. Nicméně, úspěch to byl ohromný, prodejní čísla byla vysoká a dnes mají v nabídce hothatch s dieselem takřka všechny automobilky.

Mini Cooper SD

V dnešní novince se podíváme na dieselový hothatch od společnosti, od které jsme to opravdu nečekali. Mini sice nabízí svůj model Cooper s dieselovým motorem, ale ohlášení ostré verze nás tak trochu překvapilo. Mini Cooper S je takřka ikonický automobil, malý mrštný divoký hatchback a jízdními vlastnostmi jako motokára a s čirou radostí za volantem. Otázka je, jak se těžký dieselový motor pod kapotou projeví na jízdních vlastnostech. Po designové stránce se jedná o klasický Mini Cooper s několika sportovními příkrasami, jako jsou například dvě centrální koncovky výfuku, nasávací otvor na kapotě a stylový nárazník s integrovanými mlhovkami. Zaujala nás také stylová litá kola s průměrem 17 palců a výrazné světlomety. Interiér by měl zůstat stejný, jako u současné verze, takže se můžeme těšit na velmi dobré dílenské zpracování, smysl pro detail a samozřejmě retro vzhled. Interiér je také celkově hodně ve styly retro, ale už to není takové retro, jako před několika lety, když byla na trhu starší generace. Mini je zkrátka modernější než dřív, a to i po stránce vzhledu, což se všem nemusí zamlouvat. Černé sloupky hezky ladí s karoserii a k dispozici bude samozřejmě také možnost nechat si nastříkat střechu jinou barvou, než karoserie.

Mini Cooper SD

A jaký motor se bude starat o pohon tohoto dieselového hatchbacku? Pokud jste čekali jen trochu posilněnou verzi 110 koňového dieselu o zdvihovém objemu 1.6 litru, tak jste se spletli. V Mini šli trochu výš a automobil bude osazen dieselovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 2.0, který dává nejvyšší výkon 143 koní a kroutící moment velmi slušných 306 Nm v rozmezí 1750 až 2700 ot/min. To jsou na tak malý automobil opravdu více než dostatečné hodnoty a zcela jistě se můžeme těšit na prvotřídní dynamiku. Poháněná přední kola se roztočí z 0-100 km/h za 8.1 sekund a maximální rychlost činí 214 km/h. Klasický benzinový Cooper S je na tom samozřejmě lépe a protože má vyšší výkon, zrychlí z 0-100 km/h cca o sekundu a něco rychleji. Největší předností budou, kromě drtivého zátahu v nízkých a středních otáčkách, určitě nízké provozní náklady. Udržet spotřebu na hranici 5.5 litru na 100 km určitě nebude problém, přičemž i při velmi dynamické jízdě by neměla být spotřeba nijak vysoká. Výkon je na přední kola přenášen prostřednictvím klasické manuální šestistupňové převodovky, přičemž Mini Cooper se vždy vyznačoval přesnou a dobře odstupňovanou převodovkou s krátkými dráhami. Oficiální datum uvedení do prodeje zatím není známé, přičemž základní cena by se měla v přepočtu pohybovat něco málo nad hranicí 600 tisíc Kč. Teď už je jenom otázka, jak tento model přijmou fanoušci Cooperu S.

Mini Cooper SD


 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mini Cooper SD


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.