Přeposlat Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Pagani Huayra je oficiálně venku

26.01.2011 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nástupce legendární Zondy dostal foukaný dvanáctiválec a obrovské stádo koní. Přitom je to stále typické Pagani.

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Jméno nového supersportu Pagani má sice odkazovat na jméno boha větru, ale podle nás se jedná spíš jedná o citoslovce, který vydáte pokaždé, když sešlápnete pedál plynu na podlahu: "HHUUUÁÁÁÁJJJJRRRÁÁÁÁ..." Uprostřed má totiž tohle auto uložený dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec od AMG, který produkuje 700 koní výkonu a 900 Nm točivého momentu.

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Pagani Huayra je doslova přecpáno moderní technikou a novými řešeními, takže se dá skutečně považovat za pravověrný supersport. Vývoj trval dlouhých sedm let a výsledek je sestaven z karbonových vláken a titanu. I když je Pagani Huayra mnohem lépe vybavena než Zonda, je větší a nabízí širší bezpečnostní výbavu, hmotnost se podařilo udržet na 1350 kg.

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec má stejný blok jako motor v Mercedesu SL65 AMG, ale Pagani si vynutilo u AMG úpravy, které eliminovaly turboefekt na minimum. Vnitřnosti motoru jsou tak úplně jiné. Když už jsme mluvili o výkonu 700 koní, v nabídce bude i ostřejší "sportovní" verze s výkonem 730 koní a točivým momentem 1100 Nm (!!).

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Převodovka je sedmistupňová sekvenční s pádly pod volantem, ale co je na novém supersportu Pagani nejzajímavější, je aktivní aerodynamika. Vpředu a vzadu najdete spoilery, které se podle potřeby vysouvají a upravují prodění vzduchu. Celé auto samo o sobě funguje jako křídlo a generuje přítlak, tyto spoilery pak pomáhají při brzdění či zatáčení. Ve velmi vysokých rychlostech dokáže aerodynamická brzda výrazně zvětšit zpomalení, než kdyby se auto spoléhalo jen na klasické brzdy, které jsou v případě nového Pagani karbon-keramické.

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Podobně jsou řešeny například stíhačky, které pomocí různých křidélek zlepšují své manévrovací schopnosti. Přední spoilery se mohou vysouvat nezávisle v úhlu 0 až 30°, zadní pak v úhlu 0 až 40°.

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Pagani ještě nezveřejnilo oficiální čísla, ale podle předběžných naměřených údajů by měl nový supersport Huayra zdolat stovku za 3,3 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti minimálně 370 km/h. Cena také ještě nebyla stanovena.

 

Pagani Huayra je oficiálně venku

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Video: Pagani Zonda R na Nordschleife!

Pagani Zonda Tricolore

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Pagani Huayra je oficiálně venku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.