Přeposlat Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

17.01.2011 | Dalibor Žák | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Velké MPV od Volkswagenu má rozhodně co nabídnout. Pomalu ale získáváme dojem, že už by to do designu VW chtělo vložit nějakou invenci.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Vzpomenete si ještě na minulý Volkswagen Sharan? Předpokládám, že ano, pokud jste ho na silnici rozeznali od příbuzného Seatu Alhambra či Fordu Galaxy. Dnes se má situace trochu jinak a zatímco Sharan byste od nové Alhambry skoro nepoznali, Ford si jde již dávno vlastní cestou a nové Galaxy si staví sám.​

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Ještě teď si vzpomínám, jak jsem se zúčastnil uvedení Sharanu na český trh. Obcházel jsem vystavená auta mnohokrát a až na tiskové konferenci jsem zjistil, že se nepředstavil jen Sharan, ale i nový Volkswagen Touran. Podívejte se na obě auta a rozdíl na první pohled nepoznáte. A tak to dnes máte s každým Volkswagenem. Jejich jednotný unifikovaný univerzální design už začíná trochu nudit a pokud mohu mluvit za sebe, spíše mi to nahání strach. Ale to bychom se dostali do politiky EU a souvislostí, o kterých mluvit nechci.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Na obrázku vypadá Volkswagen Sharan menší a připomíná spíše takový trochu narostlý Golf. Ve skutečnosti je to ale pořádný kus auta. To zjistíte, až vlezete dovnitř, což je díky obřím dveřím snadné. Nastupování dozadu ulehčují boční posuvné dveře, jejichž manipulace vyžaduje trochu cviku, ale brzy objevíte jejich kouzlo hlavně při nakládání větších předmětů (a dětí do sedačky) v úzkých mezerách. A že si úzkých parkovacích mezer jako řidič Sharanu užijete...

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Uvnitř

Palubní deska, stejně jako zbytek auta, nevybočuje ze zvyklostí Volkswagenu. To znamená, že je přehledná, kvalitní a tak trochu nudná. Hlavní předností VW Sharan je hlavně variabilita interiéru. Trojice zadních sedadel lze různě posouvat, sklápět a vyndavat, abyste vytvořili tu konfiguraci, která nejvíce odpovídá vašim potřebám. Sharan ukrývá ještě třetí řadu sedadel, kam se sice vmáčknou i dospělí, ale přežijí tu jen kratší trasu. Problém je, že pak už vám nezbyde moc místa na zavazadla – kufr má v sedmimístném uspořádání objem 300 litrů.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Když zadní sedačky sklopíte, což jde mimořádně snadno a nezůstanou po nich žádné stopy či trčící nevzhledné plasty, máte k dispozici hned 885 litrů místa. A když ještě sklopíte sedadla ve druhé řadě, Volkswagen Sharan nabídne 2430 litrů prostoru, takže z něj můžete udělat na chvíli i dodávku. Bylo by zajímavé zjistit, kolik věcí z IKEA by se dalo takto odvézt, a pochybuji, že by některý ze soupeřů zvládl výrazně více. Tohle je skutečně ohromné auto a pokud jde o praktičnost, jeho krabicoidní tvary jsou jednoznačně výhodou.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Jízda

Na silnici vás Volkswagen Sharan nijak nepřekvapí jízdními vlastnostmi, ale spíše celkovou kultivovaností. Motor 2.0 TDI o výkonu 140 koní je znamenitě utlumen a při cestovní rychlosti neposílá do kabiny pazvuky nebo dunění. Rovněž podvozek nevydává hlasité rány a i na rozbité silnici se neozývá drnčení nebo klepání součástek. Sharan patří k těm nejlépe odhlučněným a nejkultivovanějším autům mezi MPV a leckteré sedany od konkurence by mu mohly závidět...

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Asi vás nepřekvapí, že se auto v zatáčkách trochu naklání a přechází rychle do nedotáčivosti, že je řízení sice přesné, ale bez zpětné vazby, a že se za volantem budete bavit stejně náramně jako u vyhlášení ankety Auto roku. Jenže za volantem velkého MPV jde především o to, jak auto funguje. A tak postupem času rezignujete na hledání zábavy, smíříte se i s tím, že vám stabilizační systém neustále mluví do života jak nějaký snaživý europoslanec, a zjisíte, že k samotné funkci Sharanu jako auta nelze mít jakýchkoli výhrad. Zkrátka, na trhu najdete mnohem zábavnější nebo zajímavější auta, ale těžko některé z nich bude tak úplné a bezchybné.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Měření

Na Polygonu Most panovaly opět velmi nepřátelské podmínky, povrch byl pokryt sněhem a ledem. Naměřené hodnoty jsou proto značně zkresleny. Volkswagen udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy, my však na sněhu naměřili jen 18,99 sekundy. Brzdná dráha dosahuje na zledovatělém povrchu hrozivé délky 121,97 metru a auto zastavilo až po 8,47 sekundy. Pružné zrychlení z 50 na 80 km/h je jediná disciplína, do které se povětrnostní podmínky neprojeví tak výrazně, ale velký točivý moment motoru 2.0 TDI stejně způsobil prokluz kol i na trojku, takže výsledek 5,4 sekundy by byl na suchu nebo mokru pravděpodobně lepší. Čas na kolo 1 minuta a 01,69 sekundy byl bojem spíše o život než o rekord. Každopádně to vypadá, že se podmínky venku začínají postupně umoudřovat a my doufáme, že již brzy přineseme relevantnější údaje.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Stejně ale nejsou hodnoty zrychlení nebo času na kolo to, co by zájemce o velké MPV zajímalo nejvíce. Mnohem důležitější jsou hodnoty jako velikost zavazadlového prostoru, spotřeba paliva nebo dojezd. Testovaný Volkswagen Sharan 2.0 TDI se s průměrnou spotřebou s přehledem vešel do 7 litrů na 100 km a při klidném tempu a na dlouhé vzdálenosti dokázal jet i za méně než 6 litrů. Je ale důležité myslet na to, že 140 koní a 320 Nm stačí na auto jen tak tak, proto se častá akcelerace promítne do spotřeby velmi negativně. Sharanu na dálnici nejlépe sedí klidné tempo kolem 120 km/h. Škoda, že testovaný exemplář neměl tempomat, který by cestovní pohodu uvnitř značně zvýšil.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Ceny a výbava

Otázkou zůstává, zda jste ochotni za tak dobře fungující auto zaplatit. Cena 765 700 korun za auto ve výbavě Trendline bez tempomatu, audio systému, navigace či vyhřívaných sedaček se může zdát jako trochu nadsazená. Za automatickou převodovku, která by k Sharanu seděla více než manuál, pak zaplatíte navíc 50 600 korun. Vyšší (a úplnější) výbava Highline pak vyžaduje vcelku masivní příplatek 112 100 korun. Takže chtějte silnější motor 2.0 TDI o výkonu 170 koní, automat, slušně vybavené auto a zaplatíte skoro 960 000 korun.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Verdikt

Jako prostorný a praktický rodinný přepravník funguje Volkswagen Sharan náramně. Jen od něj nečekejte kdovíjakou zábavu za volantem, styl nebo charakter. Na to se musíte ptát u Fordu. Také musíte zvážit, zda vám cenovka Sharanu přijde jako adekvátní. Celkem ale nejde najít nic zásadního, co by se dalo kvalitně postavenému VW Sharan jako autu pro početnou rodinu vytknout.

 

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

 

Klady: kvalitní kabina, velmi kultivovaná jízda, spousta místa

Zápory: nudný vzhled, vzhledem k ceně chudá výbava

 

Technické údaje:

Rozměry

Délka: 4854 mm
Šířka: 1904 mm
Výška: 1720 mm
Rozvor: 2919 mm

Váha

Provozní hmotnost: 1699 kg
Celková hmotnost: 2340 kg
Hmotnost nebržděného přívěsu: 750 kg
Hmotnost bržděného přívěsu: 2200 kg

Motor

Typ: řadový čtyřválec
Palivo: motorová nafta
Plnění: přeplňování turbodmychadlem
Uložení: vpředu napříč
Zdvihový objem: 1968 cm3
Ventilový rozvod: DOHC
Převodovka: šestistupňová manuální
Vrtání x zdvih: 81,0 x 95,5
Kompresní poměr: 16,5 : 1
Pohon kol: přední
Výkon: 103 kW (140 koní) v 4200 ot/min
Točivý moment: 320 Nm od 1750 do 2500 ot/min
Výkon / hmotnost: 82,4 k/t

Rychlost a spotřeba

Zrychlení z 0 na 100 km / h: 10,9 s
Nejvyšší rychlost: 194 km/h
Spotřeba (litrů / 100 km): 6,8 / 4,8 / 5,5
Objem nádrže: 73 l

Hodnoty naměřené při testu

Podmínky při testu: led a sníh, -5°C
Zrychlení z 0-50 km/h: 8,34 s
Zrychlení z 0-80 km/h: 14,22 s
Zrychlení z-100 km/h: 18,99 s
Zrychlení z 50 na 80 km/h na x.stupeň: 5,4 s na 3.stupeň
Brždění z 100 na 0 km/h: za 8,47 s
Brzdná dráha z 100-0 km/h (m) 121,97
Spotřeba v testu: 8,7 l/100km
Čas na kolo: 1:01,69 s

Ostatní údaje

Zavazadlový prostor: 300 - 885 - 2430 1itrů
Cena v základní verzi: 659 600 Kč (1.4 TSI TrendLine)
Základní cena testovací verze: 765 700 Kč

 

 

Autor: Dalibor Žák / Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Volkswagen vítá nová pravidla F1

Chystá Volkswagen stylovou dodávku?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Sharan 2.0 TDI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.