Přeposlat Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

06.01.2011 | Dalibor Žák | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Veledůležitý model prodělal velkou modernizaci. Dokáže atraktivní výbavou a cenou oslovit nové zákazníky?

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Nový Citroën C4 vznikal v době, kdy se automobilky po celém světě potýkaly s krizí. Ne snad, že by to bylo na první pohled na autě vidět – musíte se ale podívat pod pokličku. Tak například v ceníku Citroënu C4 najdete pouze toto pětidveřové provedení. Žádný třídveřový model, kupé, kombík nebo sedan nebude. Citroën ale tvrdí, že stejně skoro 70 % zákazníků dává přednost právě klasickému hatchbacku.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Přeskočme teď v tiskové zprávě odstavce o emisích, ekologii, biopotravinách a multikulturalismu a pojďme se podívat na to důležité – kolik za Citroën C4 zaplatíte a co za své peníze dostanete. Nutno říci, že design se povedl. Auto vypadá velmi dospěle a ať už se na něj díváte zvenku, nebo sedíte uvnitř, máte pocit, že vám společnost dělá větší a prémiovější auto.​

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Uvnitř je více místa (objem kufru také narostl na celých 380 litrů) a nové řešení interiéru je mnohem příjemnější. Přístrojová deska upustila od centrálních budíků a vrátila se k ergonomicky pohodlnějšímu řešení s klasickými přístroji před řidičem. Také zmizel volant s pevným středem. Nový volant je lehčí a levnější, ale mě připadá i příjemnější. Celý interiér působí velmi kvalitně a ergonomicky docela zdařile. Oproti minulé generaci udělala automobilka opravdu velký krok kupředu.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Trochu vás možná zarazí situace pod kapotou. Nic zásadního se tu nezměnilo a například proti příbuznému Peugeotu 308, ze kterého si Citroën vypůjčil platformu, nedostanete některé motory a převodovky. Ale pěkně popořadě. Úplný základ tvoří atmosférická čtrnáctistovka s výkonem 95 koní a točivým momentem 135 Nm. Je spojena s pětistupňovým manuálem a dáte za ni velmi atraktivních 274 900 korun.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

V základní výbavě Attraction dostanete manuální klimatizaci, ABS, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, elektrická okna a zrcátka vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a nastavitelný volant. Stabilizační systém je za příplatek 9000 korun a rádio s CD a podporou formátu MP3 za 9900 korun. Dostanete i multifunkční volant. Atraktivnější je výbava Tendance. Příplatek za ní činí 40 000 korun a dostanete prakticky všechno potřebné. Nejvyšší výbava Exclusive je vyhrazena pouze vrcholným motorům a příplatek činí dalších 65 000 korun. Nejlevnější diesel 1.6 HDI o výkonu 90 koní pořídíte v základní výbavě za 329 900 korun.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Ve výbavě je i několik zajímavostí – například systém sledování situace v mrtvém úhlu. Ale velmi atraktivní jsou masážní sedadla, která normálně nacházíme spíše v luxusních vozech s cenou hodně přes milion korun. Tyto sedačky dostanete v nejvyšší výbavě Exclusive, takže za ně nemusíte připlácet horentní sumy. Když už jsme u sedaček – samotná pozice za volantem a možnost nastavení se posunuly k lepšímu a konečně si v autě můžete najít ideální polohu.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Ceny motorizací nadete v přiložené tabulce (viz výše). My jsme měli možnost krátce vyzkoušet nejsilnější benzínovou šestnáctistovku s turbem, která na přední kola přes robotizovanou šestistupňovou převodovku posílá 156 koní výkonu a až 240 Nm točivého momentu. Je škoda, že automobilka narozdíl od minulé generace Citroënu C4 tento motor nenabízí s manuálem. Proč? No, robotizovaná převodovka sice funguje na poměry robotizovaných převodovek dobře, ale v době přesných dvouspojkových skříní a vynikajících efektivních automatů působí trochu nepatřičně a překonaně.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

K samotnému motoru výhrad nemám, nabízí dostatek výkonu, který plynule narůstá a občas máte pocit, že ho je na přední kola až až. Řazení je však v automatickém režimu trochu ospalé a i když můžete převodovce pomoci ergonomickými pádly pod volantem, pro plynulost řazení je lepší při každé změně rychlosti lehce povolit pedál plynu. Vyžaduje to zvyk.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Na silnici se jinak nový Citroën C4 projevuje jako dobré auto. Od řízení nečekejte nějak precizní vyvážení nebo zpětnou vazbu, ale důležité je, že v zatáčkách auto odolává i na zimních pneumatikách a oslizlém povrchu nedotáčivosti docela dlouho. Celkově tak působí auto proti minulé generaci vyzrálejším a úplnějším dojmem, což bude velké většině nových i dřívějších zákazníků ke spokojenosti stačit.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Na definitivní verdikt si počkejte do velkého testu, který již plánujeme. Zatím můžu říci, že se Citroën C4 povedl a pokud vezmete v úvahu jeho cenu, rozhodně se jedná o zajímavou nabídku.

 

Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy

 

Technická data:

 

Rozměry

Délka: 4329 mm
Šířka: 1789 mm
Výška: 1489 mm
Rozvor: 2608 mm

Váha

Provozní hmotnost: 1275 - 1350 kg
Celková hmotnost: 1805 kg
Hmotnost nebržděného přívěsu: 675 kg
Hmotnost bržděného přívěsu: 1650 kg

Motor

Typ: řadový čtyřválec
Palivo: benzín
Plnění: přeplňování turbodmychadlem
Uložení: vpředu napříč
Zdvihový objem: 1598 cm3
Ventilový rozvod: DOHC
Převodovka: šestistupňová robotizovaná
Vrtání x zdvih: 77,0 x 85,8
Kompresní poměr: 11,0 : 1
Pohon kol: přední
Výkon: 115 kW (156 koní) v 6000 ot/min
Točivý moment: 240 Nm od 1400 do 4700 ot/min
Výkon / hmotnost: 122,3 k/t

Podvozek

Vpředu: Vzpěry MacPherson
Vzadu: Vlečená ramena, zkrutná příčka
Brzdy vpředu: Kotoučové s vnitřním chlazením (302 x 26 mm)
Brzdy vzadu: Kotoučové (268 x 12 mm)
Pneumatiky vpředu: 205/55 R16 - 225/40 R18 
Pneumatiky vzadu: 205/55 R16 - 225/40 R18

Rychlost a spotřeba

Zrychlení z 0 na 100 km / h: 8,7 - 9,6 s
Nejvyšší rychlost: 214 km/h
Spotřeba (litrů / 100 km): 8,4 - 8,6 / 5,0 - 5,1 / 6,3 - 6,4
Objem nádrže: 60 l

Ostatní údaje

Zavazadlový prostor: 380 1itrů
Cena v základní verzi: 274 900 Kč
Základní cena testovací verze: 454 900 Kč 

 

Autor: Dalibor Žák / Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Citroën C4, DS4, DS3 Racing a Lacoste živě

Spekulace: Citroën DS4 Racing

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nový Citroën C4 na našem trhu – první dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.