Přeposlat Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

22.10.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rekordní kompresní poměr pomůže japonskému supermni dosáhnout spotřeby 3,6 l/100 km - s benzínovým motorem a bez použití hybridního pohonného ústrojí.

 

Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

 

Facelift supermini Mazda 2 se představil v Paříži, na změny pod kapotou si však malé auto ještě pár měsíců počká. V první polovině roku 2011 začne v Japonsku produkce motorů SkyActive, dříve známých pod prostším označením Sky. Mazda chystané jednotky přejmeovala, ale výkony zůstávají. První benzínový motor SkyActive bude o patnáct procent úspornější než dosavadní jednotky, diesel o celých dvacet procent.

 

Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

 

Obě jednotky dostanou kompresní poměr 14:1. Mezi benzínovými motory je to rekordně vysoká hodnota, Mazda tvrdí, že takového kompresního poměru ještě žádný zážehový motor nedosáhnul. Japonci zároveň tlumí i naše obavy o kultivovanost, nežádoucích zvuků by mělo být minimum. Mazda 2 SkyActiv-G údajně vystačí s 3,6 litry na sto kilometrů, aniž by potřebovala hybridní pohonné ústrojí nebo jiné triky. Ačkoli není jasné, podle jakých norem byla spotřeba měřena, hodnota pod čtyři litry je skvělá v každém případě.

 

Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

 

Motor SkyAtive-D bude také psát historii. Stejná komprese jako u benzínového sourozence (14:1) je ve světě dieselů velmi nízká, podle Mazdy opět rekordně. Snížení by mělo mít vliv nejen na kulturu projevu, ale především na spotřebu jednotky. Dvacetiprocentní redukce je obrovským skokem vpřed.

 

Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

 

Zvyšování účinnosti motorů je jen jedním z klíčů k zelenější budoucnosti. Stejně důležité je snižování ztrát v pohonném ústrojí. Proto Mazda vyvinula dvě nové převodovky. Automat SkyActive-Drive a manuál SkyActive-MT jsou lehčí než technika kterou nahrazují a jejich vnitřnosti po sobě dokáží kluzat s menším třením.

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Ford a Mazda: Další velký rozvod

Mazda Shinari koncept: nový začátek

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.