Přeposlat Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Juke – první jízdní dojmy

29.09.2010 | Dalibor Žák | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Šlápl Nissan s modelem Juke vedle, nebo se mu povedl geniální tah a nikdo nebude nic jiného v segmentu B chtít?

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

"Proboha! Co to má být?", napadlo mne během prvního setkání s Nissanem Juke na prezentaci Juke Night. Narovinu se přiznám, že je toto jedno z nejpodivnějších aut, která jsem kdy viděl. Ne, neříkám nejošklivějších. Říkám nejpodivnějších. Jsem asi už moc starý a konzervativní (na lpění na tradičních hodnotách přeci není vůbec nic špatného), abych tohle auto dokázal ocenit.

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Co to je a kam s tím? Nissan Juke přichází do segmentu B. Je to malé auto podobně jako Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Škoda Fabia nebo Opel Corsa. Nissan ale nechtěl představit jen nové malé auto, od toho je tu přeci nová Micra. Tohle je další crossover, který doplňuje v nabídce větší Nissan Qashqai a ještě větší Nissan Murano.

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Nissan Juke má být další husto-free-cool-in auto do města. Jestli ale tohle bude fungovat, tak jen na toho, kdo je rád, že se na něj všichni koukají – na metrosexuálního frikulína. Upřímně, to není nic pro mě. Ale abych neodsuzoval Juke jen kvůli tomu, jak vypadá. Ono je to totiž docela zajímavé auto, aspoň co se jízdního projevu týče.

Jak to jezdí?

Na první seznámení jsem dostal hned nejvýkonnější motor v nabídce – přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku s výkonem 190 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. Chtěl jsem zkusit i diesel, kterému dá přednost určitě více zákazníků, ale k dispozici nebyl. Tak snad jindy...

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Nový motor je velmi kultivovaný, dobře odhlučněný a hlavně zatraceně silný. Nissan Juke s ním upaluje jako utržený za řetězu, ale projevuje se jeden zásadní nedostatek – podvozek mu přestane stíhat. Tlumiče sice nerovnosti ve vozovce pohlcují při normální jízdě velmi dobře a hlavně tiše, jenže přidejte a silný motor se ukáže jako příliš velké sousto. V táhlých zatáčkách se Juke nepříjemně rozvlní a rozkmitá, přestanete mít nad autem kontrolu. Se slabšími motory tohle určitě nezažijete.

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Celé to působí zvláštně, protože podvozek je jinak dobrý, čitelný a předvídatelný. Představte si nějaké dobré auto, třeba Ford Focus, a teď mu naložte na střechu ledničku. Tak nějak se Juke s tímhle motorem chová. Ale vy jste přece chtěli ten free-cool-in-lifestyle off-road do města s těžištěm umístěným ve stratosféře, tak se s tím smiřte...

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Uvnitř je to takové divné. Za malým volantem se nesedí dobře, nemůžete si ho pořádně nastavit (je pouze výškově nastavitelný, nikoli podélně). Uprostřed palubky máte podivný nepřehledný displej systému Nissan Dynamic Control System s tlačítky Sport – Normal – ECO (tlačítko ECO dnes musí být všude, jinak to EU zakáže). Je to další věc pro hračičky, ale jedno se vám bude líbit – grafický ukazatel přetížení, tlaku turba a zásoby točivého momentu. Něco podobného, i když v graficky a technicky lepším podání, dostanete v Nissanu GT-R. Tady máte ale displej absolutně mimo zorný úhel, takže se pokochá maximálně spolujezdec.

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Zadní sedačky jsou pro dospělé nepoužitelné a v kufru je velmi málo místa. Naštěstí jsem ale pod ním objevil přihrádku, takže objem se dá zvětšit, jen se pak musíte smířit s vysokou nakládací hranou.

Ceny a výbavy

Základní Nissan Juke s benzínovým motorem 1,6 l o výkonu 117 koní a pětistupňovou převodovkou stojí 369 000 korun. To ale nedostanete nic, i za klimatizaci musíte připlatit 20 000 korun. Lepší už je výbava Acenta za 410 000 korun, která nabízí mnohem rozsáhlejší seznam položek, za které nemusíte nic platit.

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Dieselový motor 1.5 dCi o výkonu 110 koní spojený s šestistupňovým manuálem bude logicky nejvyhledávanější volbou. V základní výbavě Visia stojí 426 000 korun, v prostřední Acenta 467 000 korun a v nejvyšší Tekna 503 000 korun. Ehm, kolik stojí povedená Škoda Fabia RS?

 

Nissan Juke – první jízdní dojmy

 

Nejsilnější benzínový motor, který jsme vyzkoušeli, se dá pořídit jen ve výbavách Acenta a Tekna, jmenovitě za rovných 500 000, respektive 516 000 korun. Můžete ho mít i s automatem CVT a pohonem všech kol, přijde vás ale na 596 000 korun. Uff... Čtyřkolku ale zatím k jinému motoru nebo převodovce nedostanete. Jestli trváte na automatu, ale nechcete tak silný motor, můžete si ho přiobjednat k benzínovému motoru 1,6 l o výkonu 117 koní. Zaplatíte pak ale navíc 40 000 korun.

Má to smysl?

No, rozhodně je Nissan Juke povedenější než třeba Toyota Urban Cruiser. A to o obrovský kus. Nabízí se však otázka, zda budou u nás zákazníci ochotni připlácet za něco, co není tak dobré jako obyčejné auto segmentu B, ale dražší. Uvidíme při standardním testu, jak na nás Juke bude působit, ale s takovouhle cenou... Nevím nevím.

Dalibor Žák

Technická data:

 

Rozměry

Délka: 4135 mm
Šířka: 1765 mm
Výška: 1570 mm
Rozvor: 2530 mm

Váha

Provozní hmotnost: 1286 kg
Celková hmotnost: 1735 kg

Motor

Typ: řadový čtyřválec
Palivo: benzín
Plnění: přeplňování turbodmychadlem
Uložení: vpředu napříč
Zdvihový objem: 1618 cm3
Ventilový rozvod: DOHC
Převodovka: manuální šestistupňová
Pohon kol: přední
Výkon: 140 kW (190 koní)
Točivý moment: 240 Nm
Výkon / hmotnost: 147,7 k/t

Podvozek

Vpředu: zavěšení MacPherson
Vzadu: torzní tyč
Brzdy vpředu: ventilované kotoučové
Brzdy vzadu: kotoučové
Pneumatiky vpředu: 205/60 R16 nebo 215/55 R17
Pneumatiky vzadu: 205/60 R16 nebo 215/55 R17

Rychlost a spotřeba

Zrychlení z 0 na 100 km / h: 8,0 s
Nejvyšší rychlost: 215 km/h
Objem nádrže: 46 litrů
Spotřeba (litrů / 100 km): 6,9

Ostatní údaje

Zavazadlový prostor: 251 litrů
Cena v základní verzi: 369 000 Kč
Základní cena testovací verze: 500 000 Kč
 

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

5 důvodů, proč nekupovat SUV

Od sedanu po SUV: Průvodce karosářským názvoslovím, díl 1.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Juke – první jízdní dojmy


počet příspěvků: 1

Kansky

25.10.2010 v 13:08

Vážený pane Žák, Vy jste s Jukem jezdil a nebo je to napsáno jen tak ? Uvedené vozidlo mam 14 dní a na to jak Vy ho popisujete , mě to nějak nepasuje , nejezdil jste s nějakým jiným autem ? co znamená rozkmitání vozidla v zatáčkách ? musím na Vaši recenzi odpovědět cha, cha, cha.Já osobně mam první jízdní dojmy jen dobré !!!

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.