Přeposlat Mercedes-Benz třída A E-Cell

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-Benz třída A E-Cell

24.09.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po BMW a Volkswagenu přichází s produkčním elektromobilem také třetí velká německá automobilka. Pět set aut se vydá na silnice ještě letos.

 

Mercedes-Benz třída A E-Cell

 

Postavit elektromobil je jedna věc, ale jak ho navrhnout správně když vlastně nevíte co děláte? Stejně jako konkurence potřebuje Mercedes sbírat data z každodenního provozu. Proto přichází třída A s označením E-Cell, která se v počtu pěti set kusů dostane formou nájmu k vybraným zákazníkům z Německa, Francie a Holandska.

 

Mercedes-Benz třída A E-Cell

Mercedes-Benz třída A E-Cell

 

Koncepce třídy A s nasazením alternativních forem pohonu počítala už od začátku, baterie a elektromotory si proto nevyžádaly žádné kompromisy ve vnitřním uspořádání. Kufr má stejných 435 litrů jako v benzínových autech a na palubu se vměstná pět lidí stejně pohodlně jako do Focusu či Golfu. Nezměnila se ani úroveň ochrany posádky.

 

Mercedes-Benz třída A E-Cell

Mercedes-Benz třída A E-Cell

 

Auto pohání elektromotor o výkonu 95 koní a lithium iontové baterie dokáží dlouhodobě živit až 68 z nich. Točivý moment 290 newtonmetrů je k dispozici už od nulových otáček. Mercedes neudává zrychlení z nuly na sto, ale na šedesát kilometrů v hodině dosprintuje E-Cell za 5,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je slušných 150 km/h. 36 kWh energie v bateriích teoreticky vydrží motoru na víc než dvě stě kilometrů.

 

Mercedes-Benz třída A E-Cell

Mercedes-Benz třída A E-Cell

 

Oproti nejlepším současným elektromobilům (měřeno dobou nabíjení) třída A zaostává v jedné důležité disciplíně. Z běžné zásuvky s napětím 230 voltů budou majitelé tankovat sto kilometrů dojezdu dlouhých osm hodin. Třífázová nabíječka na 380 voltů zkrátí tuto dobu na tři hodiny, jenže to pořád není zrovna málo. Nezapomeňte, že dalších sto kilometrů bude auto ze šňůry mámit mnohem déle.

 

Mercedes-Benz třída A E-Cell

Mercedes-Benz třída A E-Cell

 

Nejde však o žádnou tragédii, jak už bylo řečeno, E-Cell je především testovací platformou. Elektrickou třídou A sice budou jezdit běžní lidé, ale nikdo z nich jistě nebude očekávat použitelnost běžného rodinného auta. Každopádně dostanou bi-xenonové světlomety, klimatizaci či ovládání Comand. Auto má také zásuvku na dvanáct voltů, ačkoli pohonné ústrojí pracuje s vyšším napětím. Výroba začne ještě letos.

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Elektromobilní zteč: Opel Meriva i Saab 9-3 jezdí na baterky

Budou elektromobily bezcenné?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-Benz třída A E-Cell


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.