Přeposlat Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

15.09.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po modelu MiTo dostane dvouspojkové TCT také větší Giulietta. Nový rodinný hatchback s ním bude rychlejší i úspornější.

 

Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

 

Kdo dnes nevyrábí dvouspojkovou převodovku, jako by nebyl. Alfa Romeo už má bytí-nebytí dost, a proto představí v Paříži novou Giuliettu bez levého pedálu, zato s dvojitou dávkou spojek. Převodovka bude přišroubovaná k motoru 1.4 MultiAir s výkonem 170 koní. Dvě spojky dostanete u Alfy už dnes, nabízí se však výhradně pro supermini MiTo s benzínovým motorem o výkonu 135 koní.

 

Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

 

Převodovku s dvojicí suchých spojek a šesti rychlostmi si Fiat vyvinul sám. Říká jí TCT. Premiéru měl systém už v Ženevě, kde se usadil pod kapotou modelu MiTo. Nyní míří převodovka do Giulietty, a to nejen pro motor 1.4 MultiAir, ale také pro dvoulitrový diesel JTDm se stejným výkonem 170 koní. Jeho 350 newtonmetrů je maximum, na které jsou převody TCT konstruované.

 

Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

 

Jak ovlivní rychlejší řazení spotřebu Giulietty, mezi prvními informacemi nenajdete, ale emise oxidu uhličitého by údajně neměly překročit 121 gramů na kilometr. Giulietta s manuálem přitom vypustí s každým kilometrem 134 gramů CO2. Pokud spotřeba klesne stejným způsobem (měla by), můžeme se těšit na 5,2 litru na sto kilometrů.

 

Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

 

TCT se pozitivně podepíše i na výkonech rodinné Alfy. Menší MiTo s novou převodovkou zrychlí na stovku za 8,4 sekundy, o dvě desetiny rychleji než s pětistupňovým manuálem. Jeho spotřeba klesne pouze nepatrně - z 5,6 na 5,5 litru na sto kilometrů, a snížení emisí je také malé. To vrhá stín pochybností na čísla ve druhém odstavci. Každopádně ale bude Giulietta s TCT rychlejší i hospodárnější než manuálně řazené verze.

 

Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami

 

Spolu s novou převodovkou předvede Alfa na stánku v Paříži Giuliettu 2.0 JTDm s nižším výkonem. V současné nabídce najdeme pouze dva diesely (1,6 a 2,0 l), mezi jejichž 105 a 170 koňskými silami zeje mezera. Nový vznětový čtyřválec bude mít okolo 140 koní a Fiat očekává, že zájem projeví především firmy. Mezi vystavenými se objeví také modely Brera a 159 s novými motory, kompatibilními s normou Euro 5.

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Alfa Romeo MiTo dostala nové motory MultiAir

Alfa Romeo Giulietta - crash test Euro NCAP

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Paříž 2010: Alfa Romeo Giulietta se dvěma spojkami


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.