Přeposlat Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

09.09.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Čtyřválcové Atomy často čelí srovnání s nejrychlejšími motorkami. Obvykle vítězí. S čím ale porovnat Atom V8?

 

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Bugatti Veyron zůstává daleko za poslední kreací britského Arielu, když přijde řeč na poměr výkonu k hmotnosti. Atom V8 má pětisetkoňový osmiválec a 920 koní na tunu. Překonává tak dokonce i monoposty GP2. Pokud už nemáte podepsanou smlouvu, utíkejte rychle, vznikne jen 25 kusů s cenovkou čytři a půl milionu korun.

 

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Jednoduchý trubkový rám Atomu třetí generace zůstal zachován, přibylo jen několik výztuh okolo motoru. Zákazníci dostanou standardně sadu přítlačných křídel, za která se u slabších atomů připlácí. Geometrie zavěšení Atomu V8 je stejná jako u ostatních modelů, ale ramena jsou vyrobená z chrommolybdenové oceli. Auto má nové tlumiče, holandské jednotky Intrax s širokými možnostmi nastavení, a poprvé se na něm objeví systém, umožňující snadno měnit tuhost pružin.

 

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Motor pochází z USA, od společnosti Hartley. Technicky jde o dva motocyklové čtyřválce Suzuki na společné klikové hřídeli, ale po letech vývoje Američané postupně upravili nebo vyměnili velkou většinu dílů. Osmiválec dokáže ze tří litrů objemu uvolnit až pět set koní výkonu. Na zadní kola jej posílá sekvenční šestistupňvá převodovka Sadev, která umí řadit i pod plným plynem.

 

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Ariel Atom V8 bude k dispozici ve dvou verzích. Slabší se 475 koni má být relativně krotkým strojem, použitelným i na silnici, s maximální rychlostí okolo 280 kilometrů za hodinu. Silnější auta pak dostanou rovných pět set koní a pojedou až 320 km/h. Doma budou na závodní trati, čemuž má odpovídat také odezva plynu a další nastavení.

 

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Pomalejší z aut zarazí omezovač na 10 500 otáčkách za minutu, rychlejší ještě o stovku výš. Díky tomu vystřelí nový Atom na stovku za 2,3 sekundy a sto šedesát pojede už po 5,3 vteřinách. Pneumatiky Toyo mají relativně skromné rozměry: 205/50 R15 vpředu a 245/45 R16 vzadu, ale jsou upečené značně naměkko.

 

Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu

 

Testovací jezdec Arielu Tom Siebert o Atomu V8 tvrdí, že se na silnici chová zcela normálně a je příjemný dokonce i ve městě. Konstruktér auta Simon Saunders je na svou poslední kreaci hrdý. "Věřím, že pro malé společnosti jako ta naše je nejlepší dělat to, co velké automobilky nemohou nebo nechtějí," říká Sauders. "Je to téměř naše povinnost."

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Lotus T125: blíž už se k F1 nedostanete

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport je na trhu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ariel Atom V8 a 920 koní na tunu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.