Přeposlat Spekulace: Citroën DS4 Racing

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Spekulace: Citroën DS4 Racing

09.09.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud měla francouzská značka v nabídce ostrý rodinný hatchback, my si ho nepamatujeme. Ale časy se mění. Doufejme.

 

Spekulace: Citroën DS4 Racing

 

Luxusní sourozenec Citroënu C4, model DS4, se veřejnosti teprve představí v Paříži. Vyjede s celou řadou silných motorů s výkony až dvě stě koní. Francouzi však neztrácejí čas a pracují na ještě rychlejší verzi, hybridu s výkonem až tři sta koňských sil. Ten by Citroënu umožnil vůbec poprvé za poslední desítky let soupeřit s nejrychlejšími auty v segmentu C.

 

Spekulace: Citroën DS4 Racing

 

Do teritoria Golfu GTI má koncern PSA namířeno už nyní - 308 GTi i DS4 dostanou dvousetkoňovou šestnáctistovku, použitou v Mini nebo kupé Peugeot RCZ. Jenže Golf GTI v současnosti nejvyšší ligu nehraje, souboj o titul mistra střední váhy svádějí auta s výkony od 250 koní výš. Pomineme-li extrémní Focus RS, jehož výroba i nadvláda pomalu končí, zbývají Mégane RS, Mazda 3 MPS nebo Golf R.

 

Spekulace: Citroën DS4 Racing

 

Skupina PSA nemá k dispozici čtyřválec, s nímž by nejostřejší z hatchbacků ohrozila přímo, ale může nabídnout něco jiného: systém HYbrid4. Ten debutoval nedávno, spojen s dieselovým motorem pod kapotou MPV Peugeot 3008. Ústrojí je poměrně jednoduché a flexibilní - elektromotor pohání zadní kola, spalovací motor ta přední. Není tedy žádný problém vyměnit dieselovou jednotku za silnou benzínovou šestnáctistovku.

 

Spekulace: Citroën DS4 Racing

 

Spekuluje se jen o výkonu eletromotoru. Ten současný má 37 koní, jenže DS4 Racing, jak by se měl hot hatch Citroënu jmenovat, nedorazí před rokem 2012. A to je dlouhá doba, při současném tempu technického vývoje by za dva roky neměl být problém uživit z baterií více než osmdesát koní. Sehnat spolehlivý elektromotor s podobným výkonem není problém už dnes, můžeme tedy Citroënu jen fandit. Budeme napjatě sledovat, kam až se odváží zajít. Bude Francie opět velmocí hot-hatchů?

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Opel Astra GTC Paris a pár úvah o OPC

Příští Ford Focus ST už v Paříži

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Spekulace: Citroën DS4 Racing


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.