Přeposlat Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

28.07.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 2 |

Existuje jen velmi málo automobilů, se kterými lze na silnici \"pokořit\" téměř většinu ze současné automobilové produkce. Mezi tyto vozy  však rozhodně patří nabroušený model Audi A3, jenž je v kombinaci se samočinnou převodovkou DSG a výkonným zážehovým šestiválcem 3.2 zárukou opravdu jedinečných jízdních zážitků.

 

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

Vůz již na první pohled charakterizuje agresivní červený lak, devítipaprsková sedmnáctipalcová litá kola a sportovní paket S-Line. Po usednutí za volant zaujmou sedadla v efektní barevné kombinaci, nabízející solidní boční vedení. Příplatkový navigační systém ještě více umocňuje příjemný dojem z celkového ztvárnění interiéru. Model A3 rozhodně není na trhu žhavou novinkou, již několikrát jsme měli možnost ověřit si jeho vynikající jízdní vlastnosti, které ještě více podtrhuje systém stálého pohonu všech čtyř kol - quattro.

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

To nejzajímavější se však skrývá pod kapotou tohoto krasavce v podobě zážehové pohonné jednotky o zdvihovém objemu 3189 cm3, která nabízí nadprůměrný výkon 184 kW při 6300 ot./min. Připomeňme, že obdobný hnací agregát pohání i luxusní model A8 a nutno podotknout, že z něj rozhodně nečiní dynamicky průměrný dopravní prostředek.

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

 

Testovaný model A3 je v kombinaci s tímto motorem opravdovou zbraní, jenž zvládá sprint z 0 na 100 za vynikajících 6,4 s. Při našem redakčním testu se mnoho řidičů po přečtení označení motorizace na pátých dveřích automobilu dobrovolně vzdávalo jakéhokoli pomyslného souboje právě s tímto prezentovaným vozem. Není se co divit, vždyť maximální rychlost výrobce udává hodnotou 250 km/h, špičková je rovněž poměrová charakteristika 8,3 kg/kW.

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

Nejen řidič luxusního vozu Saab 9-5 vybavený přeplňovanou výkonnou jednotkou o objemu 2.3 l, který chtěl zabránit našemu předjetí razantní akcelerací musel akceptovat vynikající výkonový potenciál, jenž v sobě skrývá atmosférický motor "átrojky" s největším točivým momentem 320 Nm při 2500-3000 ot./min.

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

Potenciální uživatelé jistě ocení řazení jednotlivých rychlostí šestistupňové převodovky rovněž pomocí voličů umístěných pod volantem. Zajímavostí je i možnost rychlého startu, jenž byla poprvé použita u modelu TT. Vyřazením ESP z činnosti a posunutím ovladače samočinné převodovky na sportovní režim S lze dosáhnout tzv. launch control. Povolením brzdového pedálu ovládaného levou nohou spolu s vytočeným motorem dochází k efektivní akceleraci bez nežádoucího prokluzu kol.

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech

 

Pochvalu si také zaslouží samočinná dvouspojková převodovka DSG, která řadí opravdu plynule, mění se pouze otáčky hnacího agregátu. Ke sportovním vlastnostem rovněž přispívá relativně tvrdé nastavení podvozkových prvků. Zaznamenali jsme jen zhoršenou přilnavost na mokrém povrchu pravděpodobně způsobenou pneumatikami Pirelli P Zero Rosso. Automobil byl za daných podmínek značně nedotáčivý, k celkovému charakteru testovaného vozu by se více hodilo spíše neutrální chování. 
 

 

Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech


 

Při běžné jízdě si audi vystačí s 8 až 9 l na 100 km, nadprůměrné využívání dynamických vlastností má za následek zvýšení spotřeby vysokooktanového benzinu až na 14 l/100 km. Dynamický potenciál, sportovní charakter a precizní dílenské zpracování avizovaného vozu bezesporu ocení každý potenciální zájemce. Cena vozu při jeho uvedení na trh v roce 2005 dosahovala poměrně značných 1 082 000 Kč, dnes je všakjiž podstatně nižší a model přitom neztratil nic z vlastností, které mu před pěti lety vynesly kladná hodnocení řady odborníků.

 

Základní technické údaje:

 

Motor

Zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 3189 ccm
Vrtání x zdvih: 84 x 95,9 mm
Kompresní poměr 11,3 : 1
Nejvyšší výkon 184 kW při 6300/min.
Největší točivý moment 320 N.m při 2500/min.

Převodové ústrojí

Stálý pohon všech kol
Samočinná šestistupňová převodovka s možností ručního řazení.

Podvozek

Vpředu nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu víceprvkové
Kotoučové brzdy na všech kolech
Pneumatiky Perelli P Zero Rosso 225/45 ZR17 

 

Karoserie

Samonosná pětidveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 13,8 / 7,5 / 9,9 l na 100 km

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2578 mm
Celkové vnější rozměry 4203/1765/1421 mm
Palivová nádrž 55 l
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A3 3.2 DSG Quattro - vzrušení na kolech


počet příspěvků: 2

erra

29.07.2010 v 13:24

Proč jsou ty fotky tam malý :-)?

Odpovědět

senza

30.07.2010 v 09:46

Možná proto, že větší nebyly?

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.