Přeposlat Chrysler TwinAir a další možnosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Chrysler TwinAir a další možnosti

20.07.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nový dvouválec se objeví v řadě modelů nejen značky Fiat. Zůstane však jen u dvou spalovacích komor?

 

Chrysler TwinAir a další možnosti

 

Motory TwinAir čeká brzy nasazení v dalších modelech skupiny Fiat, a to nejen těch nejmenších. Devítistovku pravděpodobně uvidíme pod kapotami některých Lancií a většiny Fiatů včetně Brava. Alfa Romeo ani Chrysler podle automobilky vhodnými kandidáty nejsou a do rukou motor zatím nedostanou ani ladiči z garáží Abarthu. To vše ale může být jen otázka času.

 

Chrysler TwinAir a další možnosti

 

Dvouválcové twin-airy by měly pohánět všechny menší Fiaty, především jejich ekologické varianty. To se týká například Punta. Malé rozměry motoru jej navíc předurčují k použití v hybridech, které automobilka chystá na nejbližší léta. Motor s pětaosmdesáti koňmi by měl ve spojení s hybridním ústrojím dosáhnout lepších výkonů než stokoňová čtrnáctistovka Fire, ale jeho spotřeba je i bez elektromotoru o třicet procent nižší.

 

Chrysler TwinAir a další možnosti

 

Dvouválec postupně nahradí většinu motorů pod kapotou pětistovky. Nedávno představená varianta s turbem a 85 koni přijde na trh v září, atmosférická verze se 65 koňskými silami a druhý přeplňovaný motor se 105 koni se objeví později. Motory zcela jistě uvidíme v nástupci Pandy, kde rovněž převezmou štafetu nejprodávanějších benzínových pohonných jednotek. Překvapivě se automobilka nebrání ani nasazení maličkých dvouválců v rodinném hatchbacku Bravo, ale pouze "pokud budou zákazníci ochotni takovou kombinaci akceptovat". To samé platí dvojnásobně u dražší značky Lancia.

 

Chrysler TwinAir a další možnosti

 

O použití technologie TwinAir v Alfách a Chryslerech můžeme jen spekulovat. Že modely ani jedné ze značek nebudou dvouválcové, je jasné. Fiat však původně nepracoval pouze na dvouválci TwinAir, koncepci vyvíjel jako modulární. Plánované motory měly sdílet tvar spalovacích komor, objem 450 krychlových centimetrů na válec a řadu dílů. Rámcovým záměrem bylo stavět motory o dvou, třech, čtyřech, šesti, a dokonce osmi válcích, všechny se stejnými písty, ojnicemi i ventily. Pokud tedy Fiat představí úspornou čtyřválcovou osmnáctistovku, nebuďte překvapeni. U šestiválce 2.7 a osmiválce 3.6 jsme skeptičtější, jenže po převzetí chrysleru dávají obě varianty mnohem více smyslu.

Zdroj: Autoweb.cz

Související články na Autoweb.cz:

Chrysler v Evropě končí, bude z něj Lancia

Fiat 500: motorkářské počty

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Chrysler TwinAir a další možnosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.