Přeposlat Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

16.07.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 3 |

Audi A3 po několika vlnách inovací dospívá a už není tím „předraženým“ golfem. Skvělé motory, sportovně naladěné řízení a podvozek dobře doplňuje použití prémiových materiálů uvnitř vozu. Že by byl jedničkový bavorák sesazen z trůnu?

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Varianta Sportback nemá být autem pro výhradně dvoučlennou posádku. Má pět dveří, prodlouženou karosérii o 54 milimetrů a především více prostoru na zadních sedadlech oproti třídveřovému provedení. Objem zavazadlového prostoru byl zvětšen na 370 litrů. To je například o 40 litrů víc, než má pětidveřové BMW řady jedna. Vpředu naopak o něco ztrácí kvůli motoru, více posunutému před přední nápravu. Kola tak nejsou bezprostředně v rozích karosérie, což ovlivňuje prostor pro nohy posádky na předních sedadlech. Ocenili bychom také o něco delší sedáky standardních sedadel.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Jinak ale testované Audi boduje především jedinečnou kvalitou použitých materiálů, která je o kousek dále i oproti zmiňované „jedničce“ od BMW. Přesvědčí již letmý dotek velmi kvalitní kůže sportovně střiženého volantu se zploštělou dolní obrubou, který nápadně připomíná ten montovaný do ultimativních modelů RS4, RS6 nebo dokonce R8.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Stejným charakterem materiálů disponuje i přístrojová deska a dokonalost zpracování potvrzují i ovládací prvky audiosoustavy a klimatizace. Zkrátka Audi prémiové interiéry umí a v kombinaci s červeným (středový panel) a bílým (přístrojová kaplička) podsvícením jim dává exkluzivní vzhled. Námi zkoušené provedení mělo navíc pod volantem páčky pro řazení převodových stupňů v manuálním módu sedmistupňové převodovky S-tronic. Ano, čtete správně, jedná se o technologický skvost (DSG) s dvěmi spojkami a prakticky nulovou prodlevou mezi řazením jednotlivých rychlostí.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

S-tronic byl v našem případě spojen s přeplňovaným čtyřválcem o zdvihovém objemu 1798 cm3, který vozu propůjčuje nejvyšší výkon 118 kW při 5000-6200 ot/min. Největší točivý moment 250 N/m se nabízí v širokém otáčkovém spektru 1500-4200 ot/min. Výhody jsou zřejmé: lineární nárůst výkonu, žádné prodlevy a pískání turbodmychadla a absence přílišného vadnutí v blízkosti zásahu omezovače. Pohonná jednotka 1.8 TFSI naopak vyluzuje příjemný zvuk a disponuje točivou charakteristikou doprovázenou rozumnou spotřebou pohonných hmot.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Motor je až překvapivě tichý v nízkých a středních otáčkách, v těch vysokých o sobě dává vědět téměř zvonivým zvukem. Výkonového potenciálu je na „jedna-osmičku“ dost a věřte, že dohromady se zmiňovaným S-tronicem si na silnici s tímto premiantem užijete slušnou dávku zábavy. Díky sedmi převodovým stupňům má řidič široké možnosti volby požadovaného provozního charakteru motoru a to prakticky v jakékoli rychlosti. Převodovka řadí neuvěřitelně rychle, s radostí jsme využívali páček pod volantem v rámci manuálního módu.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Právě zmiňované páčky by snad mohly být jen o něco rozměrnější. V automatickém režimu se převodovka chová velmi ekonomicky a rychle řadí vyšší převodový stupeň. Tomu také odpovídá spotřeba, jejíž hodnota při běžné jízdě na silnicích mimo město klesá až pod sedmilitrovou hranici na 100 kilometrů.  Městský provoz si žádá kolem 9,5 l/100 km a výsledný dosažený průměr 8,2 l/100 km považujeme vzhledem ke slušnému výkonovému potenciálu za velmi dobrý, přestože výrobce udává hodnoty ještě nižší.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Důležitým kritériem právě v tomto prémiovém segmentu nižší střední třídy je i podvozek. Za nastavení tlumičů a souvisejících prvků musíme inženýry z Ingolstadtu pochválit. Audi A3 disponuje o něco tvrdším odpružením, což je dobrý tah především proti konkurenci od BMW a Volva. Přední náprava je typu MacPherson se dvěmi spodními rameny vyrobenými z hliníkové slitiny, vzadu je čtyřprvková se třemi příčnými a jedním podélným ramenem. Přestože se v prudkých zatáčkách poměrně znatelně projevuje nedotáčivost, rychlé zatáčky dělají vozu (a hlavně řidiči) velké potěšení. Právě v nich sedí audi jako přibité a umí nabídnou dokonalou symfonii.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)



A ještě je tu jedna věc – řízení. Zapomeňte na přeposilované Volkswageny, testovaná „á-trojka“ poskytuje řidiči lepší zpětnou vazbu od kol a především tužší nastavení posilovače. O bezpečné zpomalení se starají velmi účinné brzdy s prakticky nevadnoucím charakterem, jenž se směle můžou měřit s avizovaným BMW řady jedna. Oproti němu Audi A3 přeci jen neposkytuje takové potěšení z jízdy v oblíbených serpentinách a to zejména kvůli zadnímu náhonu BMW, převodovkou a pohonnou jednotkou ale rozhodně některé varianty „jedničky“ vyřadí ze hry. Navíc nabídne více praktičnosti spojené s vnitřním prostorem a preciznosti zpracování interiéru.

 

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)

 

Nesmíme zapomenout zmínit pro Audi unikátní a atraktivní světelný pruh LED diod na předních světlometech určený pro denní svícení stejně jako již více běžnou prosklenou střechu jako nadstandardní výbavu. Je jasné, že výběr prémiového vozu je pak už spíše srdeční záležitostí a preferencí konkrétní značky.

 

Základní technické údaje:

 

Motor

Přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1798 ccm
Nejvyšší výkon 118 kW při 5000 - 6200/min.
Největší točivý moment 250 N.m při 1500 - 4200/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol
Sedmistupňová dvouspojková převodovka S-tronic.

Podvozek

Zavěšení přední nápravy McPherson se spodními příčnými trojúhelníkovými rameny, hliníkový pomocný rám, trubkový stabilizátor.
Vzadu čtyřprvkově uložená zadní náprava s odděleným uspořádáním pružin a tlumičů, pomocný rám, trubkový stabilizátor .
 

Karoserie

Samonosná pětidveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 222 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 9,0 / 5,3 / 6,6 l na 100 km

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2578 mm
Celkové vnější rozměry 4292/1995/1423 mm
Palivová nádrž 55 l
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S-tronic – přeplňovaný premiant (Test)


počet příspěvků: 3

matty

19.07.2010 v 08:33

Pěkný, pěkný. Červený je nejlepší :-)

Odpovědět

Silva

20.07.2010 v 09:01

nejlepší je černé!!!!!§

Theo

16.08.2010 v 18:05

Chtělo by to už jen 2.0TFSI quattro v Manuálu ! 1.8TFSI není, máte-li rádi výkonné vozy, nic moc. Zvyknete si rychle a výkon vám bude brzo chybět. A pokud je Sportback pro více než 2lidi, tak jen na krátké vzdálenosti tj.v rámci města a pod. Pro rodinu se 2dětma, rozhodně A6 Avant a menší A3 Sportback pak spíše pro manželku. Přes menší kritiku, ale verzi \"8P\" po faceliftu naprosto Miluju.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.