Přeposlat Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

12.07.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pro výrobce automobilů je jedním z nejzajímavějších segmentů bezesporu  kategorie malých vozů. Způsobem jak přilákat ještě více zákazníků zlepšit image těchto vozů může být implementace nadprůměrně výkonné pohonné jednotky a v neposlední řadě také použitím sportovních doplňků. Svezli jsme se s výkonnou Toyotou Yaris 1.8 Dual VVT-i TS.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Toyota nasadila díky poslední generaci modelu Yaris laťku opravdu vysoko, což se projevilo nejen v preciznosti zpracování různých detailů, ale především nezvykle prostorným interiérem. Je tomu opravdu tak. Většinou nemůže být ve voze této třídy o nějakém komfortu na zadních sedadlech téměř ani řeč, jedním z parametrů, se kterým nový Yaris trápí hlavní konkurenty je právě dostatečný prostor pro kolena cestujících vzadu.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Přestože jsou opěradla zadních sedadel poměrně dost strmá, na nedostatek místa v podélném směru si tak cestující středního vzrůstu rozhodně stěžovat nemusí. Více komfortu si posádka pochopitelně užije na předních sedadlech, zejména díky jejich optimální tvrdosti a dobře profilovaným bočním držením těla varianty TS.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Ve voze se sedí spíše výše, čemuž odpovídá i rozsah nastavitelnosti volantu. Kvalita použitých plastů v interiéru je, jak jsme u Toyoty zvyklí, na velmi dobré úrovni. Ani při samotné jízdě se z přístrojové desky neozývají žádné nepříjemné zvuky. Volant a hlavice řadící páky jsou potaženy příjemnou kůží. Asi největší změnou oproti standardnímu provedení Toyoty Yaris je analogový tachometr a otáčkoměr v kapličce přístrojové desky místo digitálního ukazatele rychlosti.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Ve výbavě nechybělo rádio s CD a MP3 přehrávačem, potěší i manuální klimatizace nebo stabilizační a protiprokluzový systém. O pasivní bezpečnost se stará nejen dvojice předních airbagů, ale také boční nafukovací vaky, hlavové a pro řidiče dokonce i kolenní.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Vnějšímu vzhledu dominují sedmnáctipalcová kola, které potěší nejen oko kolemjdoucích, ale hlavně příznivce dynamické jízdy. Sebevědomou vizáž dále podtrhuje zadní spoiler stejně jako agresivně působící zadní mlhovky v robustním nárazníku. Přední maska opticky navazuje na velký otvor v nárazníku. O solidní zábavu při jízdě se stará zážehová osmnáctistovka s nejvyšším výkonem 98 kW při 6000 ot/min a největším točivým momentem 173 Nm při 4400 ot/min.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Novinkou v rámci tohoto motoru je variabilní časování sacích a výfukových ventilů, které se velkou mírou podílí na optimálním průběhu točivého momentu. V pásmu 2000 ot/min až 6000 ot./min je tak k dispozici téměř 90% největšího kroutícího momentu. Pokud řidič využívá vyšších otáček line se do kabiny toyoty sportovní zvuk pohonné jednotky.

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Vůz dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za  9,3  sekund, nejvyšší rychlost činí 194 km/h, čímž na může překvapit i o několik tříd větší vozy. Díky relativně  nízké  hmotnosti automobilu, točivému motoru a v neposlední řadě i rozměrným kolům je s Toyotou Yaris TS asi  největší zábava na okreskách. Podvozek si nechá líbit i opravdu hodně rychlé průjezdy zatáčkami, při nichž se vůz chová dlouhou dobu neutrálně. Celkové pojetí je ale přeci jen poněkud odlišné v porovnáním s Renaultem Clio Sport, Fordem Fiesta ST nebo Seatem Ibiza FR

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)


 
Konstruktéři se snažili udělat kompromis mezi  sportovními vlastnostmi  a  cestovním  komfortem.  Nastavení podvozkových prvků  není tudíž  tak  "nekompromisní"  jako u výše uvedených  konkurentů. Díky tomu  je Toyota Yaris TS o to lépe využitelná ve městě, kde  bývají nároky na komfort pochopitelně vyšší a v neposlední řadě právě zde jsou tyto malé  dopravní  prostředky velmi častou využívány.  

 

Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)

 

Toyota Yaris v provedení TS je malý a zároveň rychlý dopravní prostředek, který umí v řidiči vyvolat nejen emoce, ale nabídne mu rovněž solidní užitnou hodnotu. V pětidveřovém provedení a atmosférickým motorem 1.8 VVT-i s relativně dlouhou životnosti je na našem trhu k dostání za příznivou cenu 514.900,- korun českých.

 

Základní technické údaje:

 

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1798 ccm
Nejvyšší výkon 98 kW při 6000/min.
Největší točivý moment 173 N.m při 4400/min. 

Převodové ústrojí

Pohon přední nápravy
Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 194 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 9,2 / 6,0 / 7,2 l na 100 km

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2460 mm
Celkové vnější rozměry 3750/1695/1530 mm
Palivová nádrž 45 l

Cena: 514 900 Kč

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Yaris TS – anděl s ďáblem v těle (Test)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.