Přeposlat Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

30.06.2010 | Redakce KataloguAutomobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Malý crossover nejprve vypadá na další mix stylů, který nám nemá co nabídnout. Jenže zdání klame.

 

S těmihle krosouvry kombinujícími špatné jízdní vlastnosti esúvéčka s menší praktičností hatchbacků to máte těžké. Jako nadšenec do aut budete těžko o něčem podobném uvažovat, když máte omezený rozpočet a vaše jediné auto vám bude sloužit zároveň pro přepravu rodiny a pro zábavu.

 

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

Tiskovka Mitsubishi se hemžila slovními spojeními „nejlepší ve třídě“ a „překonávající konkurenty po všech stránkách“. Jenže moc dobře víte, jak to chodí a že se tím často automobilka snaží něco schovat. Pak ale po trochu zdlouhavé prezentaci přišla řeč na technické detaily a tady bylo na čase zbystřit. Ne, nebudu se rýpat v tom, že Mitsubishi neví, jak se píše jméno jejich konkurenta od Nissanu (Quahqai rozhodně ne) a že použitá přední náprava je ve skutečnosti MacPherson.

 

Samozřejmě byla řeč o motorech. Mitsubishi ASX dostalo novou šestnáctistovku, která má výkon 117 koní a točivý moment 154 Nm. Je k dispozici jen jako předokolka, ale je jasné, že nebude patřit k nejprodávanějším a v katalogu je jen kvůli oblíbené frázi „cena již od...“. V tomto případě je to cena již od 429 900 korun.

 

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

Atraktivnější jsou diesely, respektive diesel. Má objem 1,8 l a je k dispozici ve verzích s výkonem 116 a 150 koní. Točivý moment je stejný – 300 Nm pro oba modely. Slabší diesel můžete mít jako předokolku nebo čtyřkolku, silnější pouze jako čtyřkolku.

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Normálně bychom se u dieselového čtyřválce 1,8 l nezastavovali, jenže tento motor jako první na světě (v osobním autě opravdu) používá proměnné časování a zdvih ventilů. To má pomoci lepšímu plnění válce, průběhu výkonu, eliminaci turboefektu a především ke zklidnění chodu. Také to umožnilo Mitsubishi použít poměrně nízký kompresní poměr, který má hodnotu 14,9 : 1.

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Na tenhle motor jsme byli zvědaví a také jsme ho vyzkoušeli s výbavou Instyle, která je druhá nejvyšší a koupíte ji „již od 719 900 korun“. Aspoň ale dostanete pořádný audio systém Rockford Fosgate, automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, tempomat... No prostě všechno, co můžete potřebovat.

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Co k motoru říct? Snad jen to, že je opravdu, ale opravdu velmi povedený. Měl najeto ani ne 100 km a dokonce byl i studený (rozuměj nezahřátý, protože při okolních teplotách 32°C není studené nic). Po nastartování se neprojevoval agrárně a vlastně se celkově, i během jízdy, choval jako nejvytříbenější dvoulitrové čtyřválce. Reakce na plyn je velmi dobrá, nástup výkonu plynulý a na dálnici udržuje důstojné tempo. Neztratí se ale ani tehdy, když potřebujete dobře poskládanou a přesnou převodovkou na zatáčkovité silnici řadit. Rád se nechá točit. Dobrá zpráva je, že tento motor brzy dostane i Lancer a Outlander.

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Když už jsme u těch zatáček, přichází další překvapení – tohle je dobré auto. Zatímco při jízdě rovně netluče a nehlučí, v zatáčkách je stabilní a schopné. Pomáhá vám i přesné a mechanicky působící řízení. Připomíná staré dobré systémy s hydraulickým posilovačem, ale Mitsubishi už použilo posilovač elektrický. Musíme si počkat na velký test, až tohle auto proženeme po silnicích, které známe. Ale první dojem je více než dobrý.

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Druhý stupeň výbavy Invite bude atraktivní pro ty, kteří nechtějí dát za takové auto celé jmění. Diesel 1.8 DI-D s výkonem 116 koní a pohonem pouze předních kol stojí 529 900 korun a dostanete už automatickou klimatizaci, plnou bezpečnostní výbavu (7 airbagů, ABS, ESP, asistent rozjezdu do kopce), kožený multifunkční volant, tempomat, přípojku pro externí zdroj hudby a USB, 16“ lité disky, mlhovky a decentní detaily v chromu. Pokud chcete to samé, jen silnější motor a pohon 4x4, dáte za Mitsubishi ASX pořád akceptovatelných 599 900 korun.

 

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy

 

Pokud se vám Mitsubishi ASX líbí a zajímá vás, běžte se s ním svézt, ať si uděláte obrázek. Jen ale ve všem tom nadšení nezapomeňte, že je tu pořád například Škoda Yeti, která je k dispozici i s automatem a s širší nabídkou pohonných jednotek. A s lepším interiérem.

 

Zdroj: autoweb.cz

 

Související články
Mitsubishi končí s divizí Ralliart. Co bude dál?
Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Nissan GT-R vs. Mitsubishi Lancer Evo X FQ400

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 10

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mitsubishi ASX 1.8 DI-D – první dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.