Přeposlat Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

23.06.2010 | Redakce Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejrychlejší Mercedes jako čtyřkolka? S elektromotory a hromadou baterií žádný problém.

 

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Ve Stuttgartu v souvislosti se SLS už od začátku mluvili také o elektrické verzi. Není tedy divu, že krátce po premiéře kupé s benzínovým osmiválcem se nám představuje také bateriemi poháněný supersport z dílen AMG. Za svými neekologickými sourozenci by neměl výrazně zaostávat.

 

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Žluté auto na obrázcích je prozatím prototypem, ovšem plně funkčním. Pohání jej čtveřice elektromotorů. Každý roztáčí jediné kolo, takže počítač může směřovat výkon tam, kde je ho nejvíc potřeba. Zároveň je E-Cell jediným SLS s pohonem všech kol, benzínová varianta posílá své koně pouze dozadu.

 

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Elektromotory se roztočí až na dvanáct tisíc otáček za minutu. Jsou schopny odvést výkon až 526 koní, případně otáčet koly silou 880 newtonmetrů. Auto s nimi zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za rovné čtyři sekundy.

 

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Nové pohonné ústrojí si vyžádalo několik změn v konstrukci. Přední zavěšení je nové, ramena se musela přizpůsobit vyšším prostorovým nárokům dvou elektromotorů. Tunel převodovky a část prostoru za sedadly nyní okupují baterie, které mají hned dva nezávislé chladicí okruhy. Díky nim dokáží akumulátory živit vůz až 480 kilowatty, tedy ekvivalentem 653 koňských sil.

 

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Ze změny koncepce profitovala aerodynamika. Přepracovaný difuzor, který nyní nemusí brát ohledy například na výfukové potrubí, poskytuje vyšší přítlak než dříve. Nijak přitom nezvyšuje odpor vzduchu. Zda a nakolik změny fungují, zjistíme v roce 2013, kdy přijde na trh sériová verze. SLS E-Cell se bude muset vyrovnat s tvrdou konkurencí, například ze strany Audi e-tron, které začnou v Neckarsulmu vyrábět už za dva roky.

 

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Mercedes SLS AMG začal život jako nový Dodge Viper

BMW vs. Mercedes-Benz vs. Audi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.