Přeposlat Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

24.05.2010 | Milan Jirouš | Aktuality, recenze | Komentářů: 2 |

Druhá generace Škody Fabia se pomalu začíná objevovat v bazarech. Mezi ojetinami je stále nováčkem, přesto se už některé problémy ukázaly.

 

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

Druhá generace Škody Fabia dostala slovo v roce 2007. Nejprve přišel do prodeje pětidveřový hatchback, následně kombi. Předchůdce se vyráběl i v provedení sedan. Tato varianta ale neměla velký úspěch. Nepřekvapí tedy, že se u druhé řady nenabízí.

 

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

V roce 2009 se objevilo Combi i pod označením Scout. Tato verze má proti běžnému kombíku větší kola a vzhled ve stylu allroad. Stále jsou ale poháněna pouze kola přední nápravy. Faceliftem prošel model v roce 2010. Zároveň se pod kapotu nastěhovaly nové motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a turbodiesel 1.6 TDI. Uvedena byla i sportovněji laděná varianta RS. Právě tu pohání agregát 1.4 TSI/132 kW.

 

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

Bariérovým testem Euro NCAP prošla Fabia II v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu dostala čtyři hvězdičky z pěti možných, třemi hvězdami z maximálních pěti byla hodnocena bezpečnost dětí přepravovaných v autosedačkách. Dvě hvězdičky ze čtyř si vůz připsal za ohleduplnost při střetu s chodcem.

Za volantem

Palubní deska automobilu se podařila. Tvoří ji totiž odolné materiály a ani tvarově není špatná. Někteří řidiči jí ale vyčítají velké ovladače ventilace. Interiér nabídne v rámci třídy solidní prostor. Tři cestující se ale na zadním sedadle budou cítit jako sardinky. Zavazadelník disponuje pěkným objemem 300 litrů u hatchbacku a 480 litrů ve verzi Combi.

 

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

Automobil stojí na podvozku, který používala i předchozí generace. Je však užší a vyšší. Jízdní vlastnosti ne všichni hodnotí tak vysoko jako u předchůdce. Z motorizací je jasně nejžádanější 1.2 HTP. Většina řidičů vidí v tomto motoru úsporný provoz, často jsou však rozčarováni když zjistí skutečnou spotřebu. Ta totiž ve vyšší rychlosti výrazně roste. Tříválec je navíc nekultivovaný, drobné vibrace se přenášejí i do interiéru. Častěji se u něj objevují problémy s cívkami zapalování. Lepší volbu představuje přeplňovaná dvanáctistovka, je ale k dispozici až u faceliftovaných vozů. Proto doporučujeme volit čtrnáctistovku. Je kultivovaná a má rozumnou spotřebu.

 

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

Tříválcový turbodiesel 1.4 TDI se vyznačuje zvukem připomínajícím traktor. I zde lze pozorovat určité vibrace. Výhodou je ale velmi nízká spotřeba, mnoho majitelů mluví o 4,5 l/100 km. U vozidel s větším počtem ujetých kilometrů ale hrozí potíže s turby a zlobit může i váha vzduchu. Méně často se objevuje motor 1.9 TDI/77 kW, platí však za spolehlivý. Novější šestnáctistovku zatím na trhu ojetin potkáte jen těžko.


Časté závady

Známé jsou vůle v táhlech stabilizátoru či praskání žárovek v potkávacích světlech. Nezřídka se objevují hlučnější brzdy. Automobily s lepší výbavou může trápit ještě jedna závada – prodřené trubky klimatizace. Pokud má vůz filtr pevných částic, může vzniknout problém s ním. Potíže dokáže způsobit také čidlo výfukových plynů. U hatchbacků se lze setkat s lámajícími se držáky plata zavazadelníku. Výjimkou není koroze výfuku.
 

 

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)

 

Dostupné motory

Zážehové: 1.2 HTP/44 kW, 1.2 HTP/51 kW, 1.2 TSI/63 a 74 kW, 1.4 16V/63 kW, 1.4 TSI/132 kW, 1.6 16V/77 kW

Vznětové: 1.4 TDI/51 a 59 kW, 1.6 TDI/66 a 77 kW, 1.9 TDI/77 kW

 

Verdikt

Klady: velmi úsporný turbodiesel 1.4 TDI, objemný zavazadelník, tuhá karoserie, kvalitní antikorozní ochrana

Zápory: nevyvážený design, nekultivované tříválce 1.2 HTP a 1.4 TDI, užší interiér

 

Zdroj: Autoweb.cz

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Fabia druhé generace (od r.2007)


počet příspěvků: 2

Mona

26.05.2010 v 08:24

Designově se mi daleko víc líbila Fabie první generace. Tohle je spíš kdo dozadu...

Odpovědět

Melisa

26.05.2010 v 16:45

Myslíš asi krok do zadu viď :-)

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.