Přeposlat Dacia Logan pozná globalizaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Dacia Logan pozná globalizaci

18.05.2010 | Michal Fokt | Ostatní články | Komentářů: 0 |

Kde nic nezmohl Vladimir Putin, zkusí pomoci Renault a Nissan.

Globalizace? To je, když ruská továrna, postavená s italským know-how, vyměněným za sovětskou ocel, vyrábí francouzské auto původně rumunské značky pro japonskou automobilku. Žijeme ve zmatené době a nikdo to neví lépe než šéf Renaultu a Nissanu, Carlos Ghosn. Francouzi před několika lety vstoupili nákupem 25 procent akcií do ruského giganta AvtoVAZ. Ten má velké finanční potíže, protože nedokáže vytížit svou obrovskou továrnu v samarském Togliatti (dříve Stavropol), po léta rodný závod známých žigulíků, ale také třeba terénních vozů Niva.

 

Dacia Logan pozná globalizaci

 

Prozatím držela automobilku nad vodou ruská vláda, která po osobní intervenci Vladimira Putina poskytla Avtovazu půjčky a záruky ve výši přesahující dvacet miliard korun. Nyní je řada na novém majoritním akcionáři, Renaultu. První hmatatelný produkt spolupráce obou automobilek ponese značku Nissan, půjde však o přeznačené Dacie Logan. Jejich výrobu spustí ruská továrna v nejbližší době.

 

Dacia Logan pozná globalizaci

 

Hlavní prioritou Avtovazu pod vedením Renaultu přesto zůstává zvýšení standardů kvality. Francouzské vedení nechalo nejméně do roku 2012 pozastavit všechny nové projekty a soustředí se na vylepšení stávajících aut. Dlouhodobý plán staví Ladu na úroveň české Škody, do té však mají Rusové daleko. Optimistické odhady mluví o pěti letech intenzivního snažení, než ruský výrobce dosáhne na úroveň obvyklou v západní Evropě.

 

Dacia Logan pozná globalizaci

 

Kdysi supermoderní Volžský automobilový závod (VAZ) postavili Sověti s nemalou pomocí odborníků z Itálie. První vůz, upravený Fiat 124, opustil brány továrny v roce 1970. AvtoVAZ je dodes největším výrobcem aut v Rusku, vloni jich smontoval na tři sta tisíc, část z toho ve spolupráci s General Motors pro značku Chevrolet.
 

Zdroj: Autoweb.cz
 

Související články na Autoweb.cz:

Dacia Logan (od 2004)

Dacia Duster: nové SUV oficiálně

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Dacia Logan pozná globalizaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.