Přeposlat Sportovní Audi TT druhé generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Sportovní Audi TT druhé generace

23.05.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Druhá generace sportovního Audi TT přišla na trh po osmi letech výroby a po více jak čtvrt milionu prodaných vozů první generace.

Druhá generace sportovního Audi TT přišla na trh po osmi letech výroby a po více jak čtvrt milionu prodaných vozů první generace. Když v roce 1995 automobilka Audi představila koncept TT, vzbudil pořádný rozruch. Jenže ohlasy na odvážně tvarované „té – téčko“ byly veskrze pozitivní, a tak se o tři roky později rozeběhla v maďarském Györu sériová výroba.

Sportovní Audi TT druhé generace

Obě generace Audi TT dokázaly zaujmout především designem karoserie. Protože karoserie předchůdce je přitažlivá i dnes, prošla druhá generace evolučním vývojem. Přední maska je po vzoru aktuálních modelů značky velmi výrazná a dává vozu spolu s šikmými hlavními světlomety agresivní výraz. Vysokým pontonem karoserie a úzkými bočními okny navazuje TT na design předchůdce. Stejné je to v případě výrazně tvarovaných lemů blatníků. Zajímavým prvkem jsou úzké ukazatele směru, umístěné v rozměrných zpětných zrcátkách. Záď je proti předchůdci elegantnější a působí uhlazenějším dojmem. Výrazným prvkem je rozměrné okno výklopných pátých dveří. Robustní nárazník plynule přechází ve spodní difuzor. Z každého pohledu působí nyní nové Audi TT elegantnějším a výraznějším dojmem.

Sportovní Audi TT druhé generace

Interiéry vozů Audi jsou vyhlášené kvalitním zpracováním a působivým designem. V případě nového „té – téčka“ to platí na sto procent. Všude jsou použity velmi kvalitní měkčené plasty s efektní povrchovou úpravou. Rovněž dílenské zpracování je na obvyklé úrovni prémiových značek. Po usednutí do nízko položených a perfektně tvarovaných předních sedadel se ocitnete v jiném světě. Masivní dveřní výplně a mohutná přístrojová deska vás obklopí a máte tak pocit, že jste s vozem dokonale spojeni. Přístrojový štít s tradičním rudým podsvícením je velmi přehledný; veškeré provozní informace jsou lehce dostupné. Volant je tříramenný, ideálního průměru a optimální tloušťky věnce. Interiér oživují kulaté výdechy ventilace a příplatkový soubor hliníkových detailů. Celým vnitřkem vozu prostupuje útulnost a vítaná sportovní stísněnost.

Sportovní Audi TT druhé generace

Na předních sedadlech si cestující na nedostatek komfortu a prostoru stěžovat nemohou, vzadu je situace o poznání horší. Dvojice zadních sedadel vypadá na první pohled lákavě, díky špatnému přístupu a velmi nízké střeše si na nich pohoví pouze malé děti. Kdo si koupí Audi TT, asi nebude vyžadovat rozměrný zavazadlový prostor. Nové „té – téčko“ ale mile překvapí; v zádi je připraveno 290 l na příruční zavazadla. Díky možnosti sklopení zadních opěradel můžete z Audi lehce vyrobit „stěhovák“ se sedmi sty litry v zavazadelníku. Jenže, ruku na srdce: kdo by v takovém krásném autě vozil skříň po tetičce?!

Sportovní Audi TT druhé generace

Design karoserie nemá chybu, interiér jakbysmet, takže jak je na tom Audi TT s technikou a jízdními vlastnostmi? Proti minulé generaci překvapí, že se pohon všech kol (Quattro) dodává pouze se šestiválcem 3.2 V6/184 kW. Podvozek prošel malou revolucí, původní vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou nahradila víceprvková zadní náprava (platí pro verzi s předním pohonem). Zvětšil se rozchod kol (+ 44 mm vpředu, + 45 mm vzadu), průměry ráfků hliníkových disků jsou o palec větší. Mezi inovativní prvky výbavy patří i magneto-rheologické tlumiče, které podle jízdních podmínek mění díky magnetickým mikročásticím v olejové náplni prostřednictvím elektromagnetického pole svoji tuhost. Samotné jízdní vlastnosti zaznamenaly proti předchůdci výrazný posun vpřed. Původní TT bylo na limitu silně nedotáčivé, nástupce je o poznání jistější. Když protáhnete aktuální „té – téčko“ po okreskách a pořádně mu „naložíte“, nelze si nevšimnout odskakování zadních kol na nerovnostech. Rovněž řízení není úplně sto procentní: je přesné, ale při prudkém vyhýbacím manévru nestíhá. Při překročení rychlosti 120 km/h se na zádi samočinně vysune malá přítlačná plocha; lze ji aktivovat kdykoliv po stisku příslušného tlačítka.

Sportovní Audi TT druhé generace

Úsměv na tváři vykouzlí brzdy; jsou přesné s ostrým nástupem. Bez ztráty bodů pracuje převodovka. Hlavice řadící páky se v kulise pohybuje po krátkých drahách, řazení je přesné a precizní. Kdo touží po „automatu“, může si objednat dvouspojkový S – tronic. Pod kapotou pracují výhradně benzinové pohonné jednotky. Nabídka startuje přeplňovaným dvoulitrem s přímým vstřikem paliva (147 kW). Motor zatahuje již v tisíci otáčkách, omezovač zastaví jeho rozlet o šest tisíc výše. Předností je relativně nízká spotřeba. Sportovce nepotěší nevýrazný zvuk motoru v nízkých otáčkách. Druhou volbu představuje zmíněný šestiválec. Ten učiní z Audi TT pravého vlka a poskytne řidiči nefalšovanou radost z jízdy. Ze stejného technického základu je odvozen i nový roadster. Proti minulé generaci přináší plně automatickou skládací střechu. Nové Audi TT je velmi atraktivním „sporťákem na každý den“. Nabízí přitažlivý design karoserie, hodnotný interiér a nezvykle prostorný zavazadlový prostor. Jízdní vlastnosti jsou lehce nadprůměrné. Relativně příznivá je i cena, základní model prémiového kupé startuje na částce 990.000 Kč. Z jiného soudku je supersportovní Audi R8.Pod kapotou tepe zážehový osmiválec 4.2 l s přímým vstřikem paliva, maximální výkon 309 kW. S ním dokáže „er – osmička“ atakovat magických 300 km/h. Komu nestačí osmiválec, může se těšit na brutální desetiválec s 382 kW; k dispozici bude za rok. Převodovka je manuální šestistupňová, za příplatek se dodává robotizovaný R – tronic. Prodej v Česku startuje v květnu, základní cena činí 2,9 mil. Kč. Milovníci rychlosti můžou začít rozbíjet prasátka…

Stručné technické údaje Audi TT 3.2 V6 Quattro (dle údajů výrobce)

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Sportovní Audi TT druhé generace


počet příspěvků: 0

Délka: 4178 mm
Šířka: 1842 mm
Výška: 11352 mm
Rozvor náprav: 2468 mm
Objem zavazadlového prostoru: 290/700 l
Objem válců: 3189 ccm
Počet válců: 6
Výkon: 184 kW/250 k
Nejvyšší točivý moment: 320 N.m/2500 až 3000 ot. za min.
Průměrná spotřeba paliva: 10,3 l/100 km
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Objem palivové nádrže: 60 l
 

Copyright © 2003-2019, HyperMedia, a.s. All Rights Reserved
HyperMedia, a.s. členem NetMonitor

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.