Přeposlat Peugeot 207 - Hyper recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 207 - Hyper recenze

29.03.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzská automobilka Peugeot slaví od začátku 80. let velké úspěchy se svými kompaktními modely: 205, 206 a nyní novým modelem 207. Podaří se mu navázat na úspěchy předchůdců?

Nová „dvěstěsedmička“ nahrazuje veleúspěšnou řadu Peugeot 206. Ta se vyráběla od roku 1998 a zatím to vypadá, že ještě nějaký ten pátek bude z výrobních linek sjíždět dál. Nové řadě 207 nekonkuruje, je menší a levnější. V letech 2001 až 2003 byla malá „dvěstěšestka“ nejprodávanějším vozem v Evropě. Rovněž na českém trhu si po celou svoji kariéru vedla více než dobře. Peugeot 207 má tedy co překonávat. Design karoserie je velmi elegantní a zcela jasně zapadá do nastoleného designerského trendu všech nových vozů Peugeot. Příď vozu zdobí veliký vstupní otvor, který připomíná otevřenou tlamu. Přední světlomety jsou protažené hluboko do předních blatníků a jsou opět o něco větší. Rovněž mohutné logo výrobce je nepřehlédnutelné. Na krátkou přední kapotu plynule navazuje, stejně jako u ostatních nových vozů této značky, rozměrné čelní sklo. Při pohledu z boku je novinka velmi podobná své starší sestře. Skoro se zdá, že výrobce modernizoval pouze příď a záď vozu. Ta se svým tvarem podobá větší „třistasedmičce“. Je ale více skloněná a má agresivněji tvarované zadní lampy. Masivní plastová lišta účinně chrání zadní nárazník.

Peugeot 207 - Hyper recenze

Starší model 206 přitahoval zájemce elegantním exteriérem, ale vnitřek vozu zaostával za slušivým kabátkem. U nové generace Peugeotu 207 koresponduje přitažlivý design karoserie s kvalitně provedeným interiérem. Nový model narostl ve srovnání s předchůdcem o plných 208 mm na délku a 38 mm na výšku. Růstový hormon se kladně projevil zejména v prostornosti interiéru. Na všech sedadlech je teď dostatek místa v příčném i podélném směru. Rovněž místa pro hlavy cestujících výrazně přibylo. Kdo zná nepříliš pohodlná přední sedadla starší „dvěstěšestky“, bude těmi novými ve „dvěstěsedmičce“ nadšený. Jsou velmi dobře tvarovaná, s dostatečně rozměrnými sedáky a opěradly. Také zadní nesouměrně dělená lavice nabízí dostatek pohodlí čtyřem, event. pěti cestujícím. Místo pro kolena zadních cestujících je opravdu královské. Přístrojová deska dostala po vzoru dynamicky ztvárněné karoserie agresivnější linky. Před dvousměrně seřiditelným volantem je umístěna přístrojová kaplička s trojicí klasických „budíků“. Na vrcholu středového panelu je další kaplička, která obsahuje informační displej a výdechy ventilace. Středová konzole plynule navazuje na vrchní část přístrojové desky. Obsahuje ovládání audiosystému a ventilace. Oba prvky byly s minimem úprav převzaty z předchozí generace. Středová konzole působí v porovnání se zbytkem palubní desky poněkud laciným dojmem. Kromě základního modelu Urban používají všechny verze Peugeotu 207 měkčený plast na horní části přístrojové desky.

Peugeot 207 - Hyper recenze

Celkové zpracování interiéru je na vysoké úrovni. Použité plasty jsou kvalitní a dobře slícované. Nikde nic neskřípe a neruší. Pochválit musíme účinnou protihlukovou izolaci. Jak je na tom nový Peugeot s prostorností zavazadlového prostoru? V rámci konkurentů průměrně. Do jeho útrob naskládáte 270 l „bagáže“. Proti modelu 206 došlo k přesunu rezervního kola zpod vozu na dno zavazadlového prostoru. Rozdílem třídy překonává svého předchůdce nový model 207 v jízdních vlastnostech. Ty jsou nyní mnohem jistější a umožňují až sportovní styl jízdy. Díky přednímu pohonu je vůz na limitu nedotáčivý. Tato situace ale přichází pozvolna a dá se korigovat ubráním plynu. Konstrukční změny se udály zejména na zadní nápravě. Minulá generace používala nápravu s torzní tyčí, která byla sice konstrukčně jednoduchá a téměř nezničitelná, ale nesplňovala již dnešní požadavky na kvalitní jízdní vlastnosti. Nový model používá obvyklá vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Řazení je typické pro francouzské vozy: není příliš přesné a působí gumově; brzdy jsou dostatečně účinné a nemají sklony k vadnutí. Řízení již nevyužívá služeb klasického hydraulického posilovače, ale po vzoru ostatních konkurentů je podporováno stále běžnějším elektrickým servořízením. Řízení je přesné, posilovač má degresivní účinek – při vyšších rychlostech jeho účinek slábne. Základní pohonnou jednotkou současné generace již není zážehová „jedenáctistovka“, ale objemnější motor 1.4 l. Ten se nabízí buď s osmi ventily (54 kW) nebo šestnácti ventily (65 kW). Nabídka pokračuje přes verzi 1.6/80 kW. Novinku tvoří dvojice motorů 1.6 l, kterou vyvinul koncern PSA společně s BMW. Slabší verze (88 kW) pracuje se systémem proměnného časování a zdvihu ventilů, silnější (110 kW) je přeplňovaná a využívá přímého vstřikování benzinu. Kdo chce využít pověstné kvality francouzských „dieselů“, má na výběr z přeplňovaných verzí 1.4 HDi/50 kW a 1.6 HDI (66 nebo 80 kW).

Peugeot 207 - Hyper recenze

Jak je uvedeno na začátku tohoto článku, Peugeot 207 má na co navazovat. Konstruktérům se podařilo postavit moderní malý vůz, který zaujme svěžím designem. Proti minulé generaci se zlepšila prostornost interiéru a celkový komfort cestování. Zejména velkoryse tvarované přední sedačky jsou výrazným posunem vpřed. Díky nárůstu celkové hmotnosti přišla nová generace o základní ekonomickou „jedenáctistovku“. Jízdními vlastnostmi se „dvěstěsedmička“ zařadila mezi elitu své třídy. Rovněž řízení a brzdy jsou na úrovni, tradičně nepřesné je řazení. Nový Peugeot nabízí i několik příjemných „vychytávek“. Za příplatek si můžete dokoupit vyměnitelnou patronu s parfémem, který se prostřednictvím ventilační soustavy uvolňuje do interiéru. Pro noční provoz je určené přídavné osvětlení zatáčky. Hlavní světlomet je vybaven třetí žárovkou, která se za jízdy při natočení volantem rozsvítí. Přídavné osvětlení je aktivní i při zapnutém směrovém světlu a natočeném volantu. Kdo chce zažít pocit volnosti, zvolí skleněnou panoramatickou střechu.

Stručné technické údaje PEUGEOT 207 THP 1.6 16V

  • Délka: 4030 mm
  • Šířka: 1720 mm
  • Výška: 1472 mm
  • Rozvor náprav: 2540 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 270 l
  • Objem válců: 1598 ccm
  • Počet válců: 4, přeplňování turbodmychadlem Twin-Scroll
  • Přímé elektronické vstřikování paliva
  • 110 kW/150 k
  • nejvyšší točivý moment: 240 N.m/1400 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 7,0 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s
  • nejvyšší rychlost 210 km/h
  • objem palivové nádrže 50 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 42

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 207 - Hyper recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.