Přeposlat Ford S-Max - Hyper recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford S-Max - Hyper recenze

16.03.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fordův nový model S-MAX získal prestižní evropské ocenění „Automobil roku 2007“. Pojďme si nyní nejsportovnější z MPV představit podrobněji.

Minulou generaci velkoprostorových MPV vyvinul Ford v kooperaci s koncernem Volkswagen. Případný zájemce si tak mohl vybrat z téměř identických vozů Ford Galaxy, Seat Alhambra a Volkswagen Sharan. Koncerny Ford a VW však spolupráci ukončili a tak vývoj nové generace Galaxy probíhal čistě v režii Fordu. Protože na trhu nebyl žádný výrobce, který by nabízel kombinaci prostorného a zároveň sportovního MPV, rozhodl se Ford pro vývoj z Galaxy odvozeného, ale o poznání sportovnějšího provedení. Vznikl Ford S-MAX.

Ford S-Max - Hyper recenze

Model S-MAX se od nové Galaxy liší výrazně dynamičtějším designem karoserie. Část pod dolními okraji bočních oken včetně dveří je shodná s větším modelem. Vše ostatní je ovšem odlišné. Příď vozu působí zdravě agresivně. Dominantu tvoří mohutný otvor pro přívod vzduchu k motoru a do výšky protažené přední světlomety. Kousek pod nimi se nezvykle „uhnízdily“ přední mlhové světlomety. Galaxy je má, stejně jako většina vozů, v dolní části předního nárazníku. S-MAX prázdné místo využívá dynamicky tvarovanými prolisy pro přívod vzduchu k předním brzdám. Při pohledu zboku zaujmou široce vytažené lemy předních a zadních blatníků. Za těmi předními jsou umístěny další mřížky, které navazují pocit, že slouží pro odvod horkého vzduchu od brzd. Je to však pouze designérská atrapa, neboť prolisy jsou zaslepené. Při bočním pohledu je nejmarkantnějším rozdílem mezi S-MAXEM a novou Galaxy prudce se svažující záď prvního z jmenovaných. Zadní část vozu je na rozdíl od přídě poměrně umírněná. Zadní svítilny jsou velmi podobné těm, které zdobí nejnovější generaci Mondea.

Ford S-Max - Hyper recenze

Kdo by čekal po vzoru dynamicky střiženého exteriéru stejně laděný interiér, bude zklamán. Konkrétně na přístrojové desce se mohli designéři trochu více odvázat a předvést podobnou kombinaci křivek jako u Focusu první generace. K dravým linkám karoserie by skvěle pasovala. Absolutorium zaslouží pozice řidiče: na rozdíl od konkurenčních MPV se v S-Maxu sedí mnohem níže a řidič si tak připadá jako ve větším kombíku. Je to díky tomu, že podvozková platforma je převzatá z osobního vozu (viz dále). Zajímavým prvkem je provedení ruční brzdy – v S-Maxu vypadá jako hrazda. Nabídka prostoru je v S-Maxu více než dostatečná. Standardní provedení disponuje pěti sedadly, za příplatek je možné i sedmi místné provedení. Větší Galaxy má sedm míst sériově, což podtrhuje její rodinné zaměření. Pět cestujících si v S-Maxu nemůže na nedostatek komfortu a prostoru stěžovat, třetí řada sedadel je ale určena spíše pro dětské pasažéry. V případě, že vyrazíte na výlet se sedmi pasažéry na palubě, zbude vám pro jejich bagáž pouhých 285 litrů volného prostoru v zavazadlovém prostoru. Galaxy v tomto případě nabídne lichotivějších 435 litrů. A jak je na tom S-Max v případě, že potřebujete převážet objemné předměty? V obou nových MPV můžete zadní sedačky libovolně sklápět (jednoduchým zatáhnutím za poutko), nikoliv však vyjmout je z vozu nebo uložit do podlahy. Po sklopení vytvoří sedačky rovnou plochu, ale místo uvnitř vždy zabírají. Proti minulé generaci krok zpět. Kdo potřebuje prostorné auto a často něco stěhuje, měl by sáhnout po vyšší Galaxy.

Ford S-Max - Hyper recenze

Co se týče kvality zpracování, tak ta je, stejně jako u všech nových Fordů, velmi dobrá. Použité materiály jsou kvalitní a působí hodnotným dojmem. Kdo čeká, že s dynamickou karoserií korespondují i sportovní jízdní vlastnosti, je na správné stopě. Jízdní vlastnosti S-Maxu nejsou samozřejmě na úrovni vozů z Mnichova, ale ve své kategorii patří na špičku. Podvozková platforma je stejná jako u Volva S80 a nového Mondea. Podvozek nového S-Maxu je velmi agilní a poskytuje téměř sportovní jízdní vlastnosti. Jízdní agilita se projeví zejména při rychlém průjezdu zatáčkami. Cestující a zejména řidič tak mají pocit, že cestují klasickým osobním vozem, např. Mondeem kombi. S kvalitními jízdními vlastnostmi koresponduje i přesné řazení a řízení. Řazení je precizní, řadicí páka se v kulise pohybuje po sympaticky krátkých drahách. Totéž platí o řízení: přesné, agilní a s „rozumně“ nastaveným posilovačem řízení. Funkce je brzd je bez výhrad, svoji práci odvádějí na výbornou. Nabídka pohonných jednotek je poměrně široká. Zahrnuje klasické benzinové čtyřválce, milovníci naftových motorů mají na výběr ze slabší osmnáctistovky (92 kW) a silnějšího dvoulitru (103 kW). Oba motory jsou přeplňované, vybavené vysokotlakým systémem přímého vstřikování paliva Common Rail. Přeplňování obstarává turbodmychadlo s proměnlivou geometrií. K dispozici je pěti- a šestistupňová převodovka. Vrchol nabídky představuje pouze pro model S-Max dostupný zážehový turbo-agregát 2.5 V5. Jde o pětiválec, který pohání i Ford Focus ST nebo modely značky Volvo. S-Max vybavený tímto motorem nabídne ojedinělé řidičské zážitky.

Ford S-Max - Hyper recenze

Ford S-Max lze charakterizovat jako velké kombi s dobrým výhledem, příjemným nastupováním, komfortním a dostatečně prostorným interiérem (5-ti místná verze) a perfektními jízdními vlastnostmi. Mezi slabiny patří menší objem zavazadlového prostoru (při instalaci třetí řady sedadel) a příliš tvrdé odpružení (zejména v kombinaci se sadou Sport). Automobilce Ford se novým modelem S-Max dokonale podařilo zasáhnout dosud „neoraná pole“ v segmentu MPV. Zákazník, který se rozhodne pro S-Max získá vůz s emotivním designem, kvalitním a prostorným interiérem s možností převozu až sedmi cestujících a nadstandardními jízdními vlastnostmi v dané kategorii. Proti Galaxy je menší a více zaměřený na řidiče.

Stručné technické údaje FORD S-MAX 2.5T

  • Délka: 4786 mm
  • Šířka: 1884 mm
  • Výška: 1658 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 285 – 2000 l
  • Rozvor náprav: 2850 mm
  • Objem válců: 2521 ccm
  • Počet válců: 5, přeplňování turbo-dmychadlem
  • 162 kW/220 k
  • nejvyšší točivý moment: 320 N.m/2100 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 9,4 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s
  • nejvyšší rychlost 230 km/h
  • objem palivové nádrže 70 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 49

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford S-Max - Hyper recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.