Přeposlat Nissan 350Z - Hyper test

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan 350Z - Hyper test

16.02.2007 | Jiří Viceník | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jmenuje se Nissan 350Z a má to být japonský útok na německé velmi úspěšné modely Audi TT, Porsche Boxster, Mercedes Benz SLK či BMW Z4.

Už týden se těším, jak usednu do Nissanu 350Z, odškrtávám si dny, odečítám hodiny, počítam minuty a je to tady! Jednoho rána se probudím s úsměvem na rtech a vím, že ten den je dnes. Rychle se obléci a ještě bez snídaně se hrnu do svého malého městského vozidla, abych se propletl, jako myška bludištěm, naší metropoli v čase dopravní špičky. Dnes mi to ovšem nevadí. Vím, že jen co vytrpím ty zácpy, usednu do „Zetka“ a vyrazím na okresky za Prahu. Než se mi dostanou klíče do rukou, obhlížím exteriér. Nemohu uvěřit, že je to sériový automobil. Tak dokonalé zaoblené tvary, které dokáží vytvořit velmi agresivní pohled. Nutno dodat, že křiklavě žlutá metalíza mu ohromně pomáhá. Vypadá jako tuningové automobily, které se dle posledního trendu snaží zahladit všechny hrany a přesto vytvořit od pohledu agresivitu. No, s čistým srdcem mohu říci, že japonskému Nissanu se tato fáze povedla už u série. „Třistapadesátka“ je hodně rozkročená, velký rozvor kol, která jsou umístěna v krajních částech karoserie a k tomu kapkovitá střecha dodává vozu také lehký retro styl. Přibližují se k tomu i hliníkové kliky a logo „Z“ na blatnících. Ovšem jen do té doby, než se podíváte zepředu a uvidíte xenonové světlomety ukryté v čiré optice světel. Ze zadního pohledu můžeme spatřit velmi elegantní deflektor, který je vestavěný v karoserii. Osmnácti palcová kola jsou navržena speciálně pro tento model a je vidět, že mu padnou. Jejich střed je zapuštěn už do velmi širokého rozvoru a přesto automobil ještě rozšiřují. Téměř k nerozeznání je také dělení mezi nárazníky a zbytkem karoserie, vypadají jako její součást.

Nissan 350Z - Hyper test

Nissan 350Z není však žádnou novinkou, je to již pátá verze sportovních kupátek s označením „Z“. Zhruba před 30 lety japonská automobilka představila hit s označením 240Z. V roce 1988 přišlo na řadu 280Z, po kterém následovalo nepříliš populární 300ZX. Jeho přeplňovaná verze 300ZX Twin turbo se snažila zachránit těžkou váhu tohoto modelu a dodat mu mrštnost. Bohužel to nezachránila ani verze Targa s odnímatelnou střechou, která pro změnu ztratila tuhost karoserie. Na autosalonu v Detroitu však japonská automobilka představila nynější novinku. V americkém designérském studiu u Saint Diega pod vedením Carlose Ghosna se rozhodli, vrátit se zpět k základům. Model 350Z tedy vychází z prvního úspěšného modelu 240Z. Konečně dostávám klíče do rukou a odemykám, samozřejmě „centrálem“, žlutého krasavce. Přátelsky na mě blikne a já usedám do pohodlných, kožených sedaček. Hned zjištuji, že místa není nazbyt. Přes svou „obří“ výšku 175cm padnu do sedaček „tip top“. Říkám si: „No co, aspoň někde je má závodní postava výhodou“ Posunuji elektricky ovládané sedačky do polohy závodního jezdce. Tedy ruce mírně pokrčené, když se opřu rameny o sedačku a napnu je, aby se zápěstí dotýkalo věnce volantu. Rozhlížím se po interiéru a je velmi útulný. Člověk si připadá opravdu jako součást vozu. Při pohledu na palubí desku mě zaujímá trojice budíků obložených, řekl bych napodobeninou hliníku, jak jsem zvyklí ze středových panelů Renaultu. Ale je ho zde více, i střední panel s dalšími třemi informačními budíky, ramena volantu, pedály, povrch řadící páky, držátka dveří či kliky, vše je obloženo. Když se ohlédnu dozadu, sedačky nevidím, místo nich je tam docela velký úložný prostor. Z něj ční tzv. most, který vede od krajů „kufru“ do středu, těsně pod zadní okénko. Takže je zvenku vidět pod zadním sklem, opět na hliníku, nápis s názvem automobilu. Otáčím klíčkem, blikne na mě asi 15 kontrolek, počkám, nějaké pozhasínají a tak startuji. Možná jste nyní poznali, že jsem zastáncem spíše starších karburátorových verzí bez mohutné elektrizace. Motor hned naskočí a ozve se brumlání 3,5 litrového šestiválce s variabilním časováním ventilů o výkonu 287 koní v 6200 otáčkách a točivého momentu 373 Nm ve 4800 otáčkách. Podobný motor se objevil i v Renaultu Vel Satis či Nissanu Maxim. Přesto tento 1447 kilový „cvalík“ dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za pouhých 5,7s. Pomáhá mu k tomu jistě dynamicky odstupňovaná 6 stupňová převodovka. Vyjíždím z garáží a po chvilce jsem na dálnici. Do zhruba 170 km/h je akcelerace výborná, po překonání této hranice dochází Nissanu výkon. Je schopen doklouzat do rychlosti 250 km/h, kterou hlídá omezovač. Možná jsem trochu zhýčkán akcelerací 505 koňové Corvette Z06, kterou jsem okusil minulý týden. V rychlosti nad zmiňovaných 170 km/h je také docela znát hluk od pneumatik 225/45 R18 vpředu a 245/45 R18 vzadu, které krotí brzdy Brembo se stabilizací VDC. Přehlušit je ovšem umí zvuk vytočeného šestiválce. Lze se také nechat opájet výborným audiem od značky Bosé. „Třistapadesátka“ se dělá v několika výbavách od verze Base, přes Entusiast, Touring, Performance až po vrcholnou verzi Track. Výbava je už v základu bohatá nechybí tempomat, klimatizace či kůží potažené sedačky. Připlatit si však musíte za boční či hlavové airbagy. Ani milovníci kabrioletů nemusí zoufat, vyrábí se i verze Roadster se stahovací střechou. Sjíždím z dálnice a těším se na další etapu naší společné cesty a tou jsou okresky. Myslím, že na ně má být „Zetko“ stavěné. S nadšením mu „šlapu na krk“ a užívám si jeho akcelerace, decelerace a neuvěřitelné trakce. Jeho ovladatelnost je jako u motokáry, naprosto předvídatelná. Kam ho pošlete, tam s obrovskou vůlí jde. Jediné, co bych mu vytkl, je poněkud tvrdší spojka, která při podřazování ve vyšších otáčkách způsobuje při zařazení nižšího stupně chvilkové zablokování kol. Myslím, že na tom trpí jak její životnost, tak i řidič, kterému se auto pod rukama zavlní a je slyšet písknutí od pneumatik.

Nissan 350Z - Hyper test

Vracím se zpět do garáží a se smutným obličejem vracím klíčky od „Žluťáska“. Bylo nám spolu hezky. Nissan si pro tento model bral prý za vzor většího bratra Skyline GT-R, Corvette a své konkurenty zmiňované v úvodu. Akcelerace Corvette nedosahuje, kvalit podvozku Porsche, či Skyline GT-R asi také ne. I když ho budete muset napájet Natural 98, kterého (dokud nezařadíte šestku) papá opravdu dosti, za necelý 1 200 000,- Kč je to podle mě jasná volba. A pozor, ojetý lze sehnat i za polovinu ceny. Závěrem bych chtěl poděkovat Clubu 300 za půjčení tohoto sportovního automobilu, nemáte-li na zakoupení vlastního exempláře, u nich si ho můžete alespoň vypůjčit. Mají i jiné supersporty zvučných jmen, počínaje Ferrari a konče Corvette.

Nissan 350Z

  • Motor: vidlicový šestiválec, 3498 ccm
  • Max. výkon: 287 koní při 6200 ot/min
  • Max. toč. moment: 373 Nm při 4800ot/min
  • Váha: 1447 kg
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7s
  • Cena: zhruba 1 200 000 Kč

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 25

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan 350Z - Hyper test


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.