Přeposlat Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

19.04.2010 | Dalibor Žák | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dvě japonská SUV bojují o přízeň evropských zákazníků. Po kterém z nich je lépe zatoužit a které je lépe zavrhnout?

Pokaždé, když nám v redakci přistane nějaké SUV, pokládáme si otázku, proč vlastně lidé tento typ automobilu chtějí. Už od pohledu na jakýkoli model z této kategorie je zřejmé, že tolik kompromisů najednou zákonitě přinese omezení všech možných vlastností, takže pokaždé najdete na trhu auto, které něco dělá lépe. Ať už se bavíme o prostoru pro posádku či náklad, o čistém pohodlí, o kultivovanosti, o jízdních vlastnostech na silnici, o schopnostech v terénu, o ovladatelnosti, o bezpečnosti a samozřejmě o emisích a spotřebě. Jenže podle automobilek tohle prostě zákazníci chtějí. Já sice konkrétně nikoho takového neznám, ale třeba je to jen má chyba, že se kamarádím s lidmi, kteří jsou prostě dost omezení v tom, že buď chtějí ojetý Ford Focus kombi, Mustanga s osmiválcem nebo tradiční vzduchem chlazené Porsche 911. Budu si asi muset rozšířit obzory a najít si nové kamarády, kteří touží po autech ze stejné kategorie, jako dnešní soupeři Mazda CX-7 2.2 MZR-CD a Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST, abych pronikl do nitra duše těchto lidí a pochopil, proč tato auta chtějí.

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Technika

Obě SUV dorazila s nejsilnějšími dieselovými motory pod kapotou, což je z pohledu evropského zákazníka asi nejrozumnější možná kombinace. Zatímco ale Mazda CX-7 sází na klasický šestistupňový manuál, Mitsubishi Outlander chce se svou dvouspojkovou převodovkou SST ukázat, že kvedlání klackem už patří do automobilového středověku. Oba motory mají shodný objem 2,2 l, přímé vstřikování common-rail a přeplňování turbodmychadlem. Mazda k tomu navíc přidává technologii AdBlue, která vstřikováním močoviny do výfuku redukuje nežádoucí emise oxidů dusíku, které, ač se na ně neklade takový důraz jako na CO2, škodí zdraví mnohem více. Mitsubishi Outlander si v tomto ohledu musí vystačit jen s klasickým filtrem pevných částic, který už se pomalu stává standardem. Obě auta mají pohon všech kol, který funguje na principu elektronicky připojitelného pohonu zadní nápravy (u Mazdy funguje automaticky, u Mitsubishi si můžete tlačítkem vybrat, zda chcete pohon předku, automatické připojování zadku, nebo stále připojený pohon zadních kol), nejedná se tedy o permanentní čtyřkolky, jaké zastupuje třeba Subaru Forester.

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Na silnici

Než se pustíme do hodnocení obou aut na silnici, pojďme si říci některá čísla. Obě SUV jsme totiž změřili za identických podmínek (sucho, 10° C) na polygonu mosteckého autodromu a výsledky byly více než překvapující.

Akcelerace 0-100 km/h

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D slibuje ze svého čtyřválce 2,2 l výkon 156 koní a točivý moment 380 Nm. S pohotovostní hmotnostní 1830 kg má akceleraci na stovku zvládnout za 11,1 sekundy. Mazda CX-7 tvrdí, že její čtyřválec 2,2 l poskytuje výkon 173 koní a točivý moment 400 Nm. Hmotnost 1800 kg prý dostane na stovku za 11,3 sekundy. Ve skutečnosti se ale čísla od udávaných lišila. Mitsubishi Outlander jsme naměřili průměrné zrychlení 11,22 sekundy ze čtyř jízd s nejlepší hodnotou 10,96 s a nejhorší 11,47 s. Práci jsme měli usnadněnou díky převodovce TC-SST, ale i tak nám neuniklo, že tohle auto nepůsobí rychle, spíše poněkud ospale. Nicméně pod zátěží převodovka předvěděla docela slušnou práci a zbytečně deiselový motor nevytáčela přes 4000 ot./min. (kde už se nic neděje), jako to jiné automaty dělají.

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Dostat Mazdu CX-7 rychle na stovku vyžaduje soustředěnou práci s pedály plynu a spojky a také si nesmíte brát servítky s převodovkou. Ale když se snažíte, dosáhnete překvapivě dobrého času 10,18 s, který jsme rovněž naměřili jako průměr ze čtyř pokusů. Nejlepší čas byl přitom 9,79 s, nejhorší 10,42 s. Mazda tak udává možná až zbytečně pesimistické údaje. I pocitově je při akceleraci rychlejší než Mitsubishi.

Brzdy 0-100

Decelerace Mitsubishi Outlander není kdovíjak dobrá. Ze stovky jsme zastavili průměrně na 46,46 metrech a bylo cítit, jak už u třetího pokusu brzdy vadnou. Zatímco napoprvé zastavilo Mitsubishi na 45 metrech, čtvrtý pokus vyžadoval brzdnou dráhu o dva metry delší. Mazda CX-7 má brzdovou soustavu o něco lepší a hlavně odolnější. Průměrně jsme naměřili brzdnou dráhu 45,97 a zatímco Mitsubishi se zhoršovalo, brzdy Mazdy odváděly stejně dobrou práci neustále.

Krátký okruh

Náš krátký testovací okruh prověří ovladatelnost testovaných aut skutečně důkladně. Nejde tady o maximální rychlost, ale o schopnost dostat výkon na silnici. Také se neobejdete bez dobrých brzd, slušné přilnavosti a ochoty měnit směr. V tomto ohledu se nám mnohem lépe jezdilo s Mazdou CX-7, která se ochotněji vrhala do zatáček a bylo cítit, že pracuje jak přední, tak i zadní náprava. To Mitsubishi jako by zadní kola za sebou jen táhlo. I jeho motor byl línější a hlavně se mu nechtělo brzdit. Věřím, že čas 38,81 sekundy na jedno kolo jde na vrub především převodovce TC-SST, která pod zátěží dokáže z motoru dostat maximum. Problém převodovky Mazdy je v odstupňování, takže druhý rychlostní stupeň byl na některé úseky moc krátký a trojka už moc dlouhá. I tak jsme ale Mazdě naměřili čas 37,92 s. A jedna sekunda je na našem 300 metrů dlouhém (lepší by bylo říci spíše krátkém) okruhu velký rozdíl.

V provozu

Při pobytu na silnici se některé dynamické nedostatky smažou, ale i tak si všimnete, že Mitsubishi je pomalejší a ospalejší. Jeho převodovka začne v normálním tempu zmatkovat a do propracovanosti jiných dvouspojkových převodovek jí ještě dost chybí. Nejhorší je, když po ní chcete rychlé podřazení, například při předjíždění. Jenže aspoň máte možnost volby, když je vám myšlenka SUV s manuální převodovkou proti srsti. Mazdu pak totiž budete muset zavrhnout, protože ačkoli její manuál pracuje dobře, nemůžete si vybrat – automat k motoru 2.2 MZR-CD prostě nedostanete. A nedostanete ho ani k druhému motoru – benzínovému čtyřválci 2,3 l.

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Mitsubishi má sice docela příjemné mechanické řízení se zpětnou vazbou, ale to je asi tak všechno, čím dokáže řidiče oslovit. Mazda naproti tomu nabízí docela zajímavou kombinaci reálných výkonů, citlivého řízení a odezvy. Prostě se s Mazdou CX-7 svezete lépe. Jen je škoda, že obě auta nepůsobí dost kultivovaně a máte tak trochu pocit, jako byste jeli s dodávkou. Mazda je ale v tomto směru lepší než Mitsubishi.

Prostor a výbava

Obě auta dorazila s poměrně bohatou výbavou. Mazdu CX-7 2.2 MZR-CD koupíte už za 738 900 korun, za Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D dáte 899 900 korun (s převodovkou TC-SST 939 900 korun). Pravda, Mitsubishi je mnohem lépe vybaveno a srovnatelná Mazda přijde na 883 900 korun. Rozdíly se tak smažou. Mitsubishi navíc nabízí další dvě sedadla v kufru, i když o jejich reálné použitelnosti v redakci dost pochybujeme. I tak je ale poznat , že uvnitř Outlanderu je o dost více místa pro posádku i náklad. Po sklopení zadních sedadel nabízí Outlander až 1691 l, Mazda jen 774 l. Pochvalu si obě auta zaslouží za jednoduché a rychlé sklápění zadních sedadel zatažením páčky z kufru.

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Aspoň, že k oběma vozům dostanete tempomat, kožené čalounění, solidní audio systém (Rockford-Fosgate v Mitsubishi hraje i díky standardně dodávanému subwooferu zatraceně dobře, Mazda se spoléhá na značku Bose) a Bluetooth. Na „logičnost“ ovládání klimatizace, palubního počítače a rádia si stejně brzy zvyknete, takže kritizovat Mazdu i Mitsubishi za drobné přešlapy nemá smysl. Nesmím ale zapomenout, že v základní výbavě Mitsubishi s převodovkou TC-SST navíc dostanete pípání. Pípání vás bude provázet neustále, jakmile zařadíte zpátečku. Píp píp píp píp píp píp píp... a tak pořád dokola. Nejsou to parkovací senzory, je to jen pípání. Nedokáži pochopit, proč musí Outlander vydávat při zařazení zpátečky tak otravný pípavý zvuk.

Verdikt

Když máte pocit, že „hrozně moc nutně ze všeho nejvíc“ potřebujete bílé SUV z Japonska a s dieselem, nemá smysl vám to rozmlouvat. Kupte si Mazdu CX-7, pokud vám jde především o to, jak auto jezdí, nebo si vyberte Mitsubishi Outlander, pokud hledáte praktičnost, aspoň omezené schopnosti mimo asfalt a občas potřebujete odvézt ještě tři dospělé a dvě malé děti navíc.

Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

Nezapomeňte ale, že na trhu existují celkově dotaženější auta s širší paletou motorů a s mnohem vyšší kultivovaností a hodnotnějším interiérem. Alternativou k Outlanderu může být třeba Volkswagen Tiguan, k Mazdě zas BMW X1. Z pohledu řidiče se ale pořád lépe svezete s obyčejným kombíkem. Jenže chápeme, pro vás není kombík dost cool. Vy prostě potřebujete bílé SUV. A nevadí vám, že jezdí hůře, nezaparkujete s ním tak dobře a jeho provoz vás bude stát více peněz.

Technická data

Mazda CX-7 MZR-CD / Mitsubishi Outlander DI-D

Rozměry

  • Délka: 4700 mm / 4665 mm
  • Šířka: 1870 mm / 1800 mm
  • Výška: 1645 mm / 1680 mm
  • Rozvor: 2750 mm / 2670 mm

Váha

  • Pohotovostní hmotnost: 1800 kg / 1830 kg
  • Celková hmotnost: 2430 kg / 2410 kg

Motor

  • Motor: řadový čtyřválec
  • Palivo: motorová nafta
  • Plnění: přeplňování turbodmychadlem
  • Uložení: vpředu napříč
  • Zdvihový objem: 2184 cm3 / 2179 cm3
  • Ventilový rozvod: DOHC
  • Převodovka: šestistupňová manuální / šestistupňová automatická
  • Pohon kol: všechna 4
  • Výkon: 127 kW (173 PS) v 3500 ot/min / 115 kW (156 PS) v 4000 ot/min
  • Točivý moment: 400 v 2000 ot/min / 380 v 2000 ot/min
  • Výkon / hmotnost: 96,1 k/t / 85,2 k/t

Rychlost a spotřeba

  • Zrychlení z 0 na 100 km / h: 11,3 s / 11,1 s
  • Nejvyšší rychlost: 200 km/h / 198 km/h
  • Spotřeba (litrů / 100 km): 9,1/6,6/7,5 - 9,3/6,1/7,3
  • Objem nádrže: 69 l / 60 l

Ostatní údaje

  • Zavazadlový prostor: 455-774 l / 220-1691 l
  • Cena: 738 900 Kč / 899 800 Kč
(autoweb.cz)

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.