Přeposlat Volvo S40 / V40

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo S40 / V40

09.03.2010 | Milan Jirouš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vozy švédské automobilky Volvo si motoristé vybírají především z důvodu bezpečnosti. V tomto směru není volba modelové řady S40/V40 špatnou cestou. Zájemci o diesel by však měli být ostražití.

Vozy švédské automobilky Volvo si motoristé vybírají především z důvodu bezpečnosti. V tomto směru není volba modelové řady S40 / V40, vyráběné v letech 1995-2004, špatnou cestou. Zájemci o diesel by však měli být ostražití.

Volvo S40 / V40

Sedan s označením S40 a kombi nesoucí signaturu V40 nasadila automobilka do prodeje v roce 1995. Z počátku se automobil nabízel s dvojicí zážehových a jedním vznětovým motorem, který stejně jako později uvedené dieselové jednotky pochází od francouzského Renaultu. Automobil se vyráběl v nizozemském závodě spolu s Mitsubishi Carisma. Právě podvozek tohoto vozu posloužil jako základ pro volvo. Prošel ale úpravou.

Volvo S40 / V40

V průběhu výroby se několikrát měnila nabídka agregátů. Jedna z významných změn se udála i v roce 1998, kdy se pod kapotu vozu nastěhoval motor s přímým vstřikem paliva 1.8 GDI od japonského Mitsubishi. Do Česka se nedovážel. To však neplatí pro turbodiesel 1.9 dTi, jež nahradil doposud nabízený předkomůrkový diesel.

Volvo S40 / V40

Rok 2000 se nesl ve znamení faceliftu - změna se dotkla i interiéru, kde našly místo lepší materiály. Karoserie automobilu byla ještě více vyztužena a opět proběhly některé změny v nabídce motorů. Nejdůležitější z nich představuje nahrazení dosud používaného turbodieselu moderním motorem 1.9 dCi se vstřikováním common rail. O dva roky později prošla modelová řada S40 / V40 drobným faceliftem. Druhá generace postavená na platformě Fordu Focus byla představena roku 2003, první řadu nahradila ale až v roce 2004.

Volvo S40 / V40

Bariérovým testem Euro NCAP prošlo Volvo S40 v roce 1997. Na tehdejší dobu si odneslo opravdu dobré vysvědčení v podobě čtyř hvězdiček z maximálních pěti možných za ochranu posádky při nárazu. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla hodnocena dvojicí hvězd, přičemž maximum představují čtyři.

Za volantem

Kdo by čekal příjemné pocity z vozu prémiové značky, bude za volantem „es“ či „vé-čtyřicítky“ zklamán. Materiály použité v interiéru vozidel vyrobených před rokem 2000 jsou hodně podprůměrné, u novějších aut sice nastalo zlepšení, ale do ideálu to má stále ještě daleko. Plasty zkrátka působí dost lacině. Pochvalu však zaslouží velmi pohodlná sedadla. Místa pro cestující na zadních sedadel není nejvíce, ale některé vozy jsou na tom ještě hůř. Zavazadelník sedanu převeze náklad o objemu 470 litrů, kombi zvládne o 60 litrů méně. Měkčí odpružení stojí za dobrým cestovním komfortem, jízdními vlastnostmi se ale modelová řada S40/V40 řadí k průměru a na špičku ani v tomto směru nestačí.

Volvo S40 / V40

Zážehové pohonné jednotky platí na rozdíl od vznětových za spolehlivé, výjimku představuje pouze agregát 1.8 GDI. Ten mohou potkat potíže, za nimiž stojí karbonové úsady zkracující jeho životnost (jde o následek používání nekvalitních paliv). U přeplňovaných motorů doporučujeme věnovat zvýšenou pozornost turbu, většinou s ním ale nejsou potíže.Motory o objemu 1,6 litru nemusí všem motoristům vyhovovat po výkonové stránce, proto doporučujeme vybírat spíše mezi silnějšími agregáty začínajícími klasickou šestnáctiventilovou osmnáctistovkou.

Volvo S40 / V40

Vznětové pohonné jednotky se někdy potýkají s vadným turbem a nezřídka také s únikem motorového oleje. Zpočátku se do vozu montoval předkomůrkový turbodiesel o výkonu 66 kW. Ten nepatří mezi nejkultivovanější motory, navíc je choulostivější na zacházení. Pokud budete výrazně šlapat na plyn dříve, než se agregát pořádně zahřeje, v lepším případě vás ztrestá prasklým těsněním pod hlavou. Horší variantu představuje poškození samotné hlavy. Později uvedená pohonná jednotka 1.9 dTi/70 kW se pro změnu do povědomí motoristů zapsala praskáním rozvodového řemene. Odborníci proto doporučují zkrátit interval výměny. Od roku 2000 se však montují dva turbodiesely 1.9 dCi se vstřikováním common rail. K jejich častým potížím patří závady vstřikovačů. U automobilů s vyšším počtem ujetých kilometrů ale mohou nastat i komplikace s palivovým čerpadlem.

Časté závady

Mnoho vozidel má vůli na přední nápravě, objevují se opotřebená ložiska kol i poruchy palivového čerpadla. Do roku 2001 se lze častěji setkat se zatékáním do parabol světlometů. K dalším potížím patří poruchy imobilizéru, nesouměrný brzdný účinek nebo potíže se zámkem volantu. Vyskytují se poruchy alternátoru a klimatizace.

Volvo S40 / V40

Přehled dostupných motorů

  • Zážehové motory: 1.6 16V/77 a 80 kW, 1.8 16V/85 a 90 kW, 1.8 GDI/92 kW, 2.0 16V/100 a 103 kW, 2.0 T/118 a 121 kW, 1.9 T4/147 kW, 2.0 T4/147 kW
  • Vznětové motory: 1.9 TD/66 kW, 1.9 dTi/70 kW, 1.9 dCi/75 a 85 kW

Volvo S40 / V40

Verdikt

  • Klady: komfort odpružení, vysoká bezpečnost, pohodlná sedadla, dobrá antikorozní ochrana
  • Zápory: podprůměrná spolehlivost, zpočátku slabší dílenské zpracování, menší odolnost zavěšení předních kol, laciný vzhled interiérových plastů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volvo S40 / V40


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.