Přeposlat VW Golf R - první dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW Golf R - první dojmy

19.02.2010 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

VW Golf GTI určitě všichni dobře znáte. Úplně neznámý není ani model R32, který byl osazen šestiválcem a byl rychlejší, než klasické GTIčko, ale nikdy nedosáhl jeho věhlasu. Přišel čas na změnu.

VW Golf GTI určitě všichni dobře znáte. Úplně neznámý není ani model R32, který byl osazen šestiválcem a byl rychlejší, než klasické GTIčko, ale nikdy nedosáhl jeho věhlasu. Přišel čas na změnu.

VW Golf R - první dojmy

VW Golf R - první dojmy

VW Golf R - první dojmy

Označení R jako symbol pro nejostřejší modely v řadě zůstalo, ale označení 32 zmizelo, teď je to již prostě a jednoduše pouze VW Golf R. Model R32 byl osazen šestiválcem, měl pohon všech kol a byl velmi rychlý, ale bohužel měl také spoustu nedostatků. V první řadě to byla určitě značná neohrabanost, hlavně kvůli již zmíněnému šestiválci pod kapotou, a o hbitosti a lehkosti Golfu GTI si mohla R32 nechat jenom zdát. VW se proto rozhodl, že šestiválec již u modelu R používat nebude a nahradí ho klasickým přeplňovaným čtyřválcem, který je takřka stejný, jako ve verzi GTI. Po designové stránce je nový Golf R skutečně povedený, jedná se o jeden z nejpovedenějších hothatchů na trhu. Není zbytečně přeplácaný, naopak je vcelku decentní, ale zároveň je také dynamický a agresivní. Na přední části najdete povedené světlomety a také LED diody pro denní svícení. Přední část je opravdu trochu nevýrazná a kromě označení R zde nenajdete nic zajímavého. To zadní část je o poznání výraznější a určitě ji jen tak nepřehlédnete. Najdete zde velký spoiler nad zadním sklem, výrazná světla z LED diod a také dvojitou koncovku výuku, která je umístěna ve středu nárazníku. Dynamičnost vozu vynikne nejvíce při bočním pohledu, kdy si můžete všimnout velkých litých kol a ztmavených skel.

VW Golf R - první dojmy

VW Golf R - první dojmy

VW Golf R - první dojmy

Interiér dobře kontrastuje s exteriérem, na jednu stranu je vcelku decentní, ale obsahuje také několik velmi výrazných detailů. Dominuje mu trojramenný sportovní volant a mohutná středová konzole, na které najdete ovladače audia, klimatizace a také řadicí páku. Sedadla jsou naprosto dokonalá, mají výrazné boční vedení a poskytnou vám dobrou oporu i při opravdu agresivní jízdě. Co se týče prostornosti, byli jsme s interiérem vcelku spokojeni, najdete zde dostatek místa jak nad hlavou, tak v oblasti kolen. Kvůli třídveřové karoserii je ale přístup na zadní sedadla poněkud horší. A teď se dostáváme k srdci automobilu, a sice k motoru, který určitě stojí za zmínku. O pohon tohoto modelu se stará přeplňovaný benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 1984cc, který dává nejvyšší výkon 270 koní při 6000 ot/min a krouticí moment 350 Nm při 2500 ot/min. To jsou opravdu skvělé hodnoty a zaručí vám nadprůměrnou dynamiku, zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 5.7s a můžete pokračovat až k elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Zátah motoru je opravdu drtivý, a to už od nízkých a středních otáček, do sedadel vás zarazí s takovou vervou, že budete pokaždé trochu překvapeni. Přilnavost je díky pohonu všech kol špičková a o přenos výkonu se stará šestistupňová manuální převodovka, která je snad ještě přesnější, než švýcarské hodiny. Bez debat se jedná o jeden z nejlepších manuálů vůbec. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyváženy a pryč jsou časy neohrabané a těžkopádné R32. Nový Golf R je zatím mezi Golfy jasným králem.

VW Golf R - první dojmy

VW Golf R - první dojmy

VW Golf R - první dojmy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku VW Golf R - první dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.